Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1126
  • دانلود: 

    678
چکیده: 

مقدمه: بسیاری از فناوری های نوین تلفن همراه در ارائه خدمات اطلاع رسانی کاربرد دارد. پژوهش حاضر به بررسی کشف بهره برداری دانشجویان پزشکی در استفاده از خدمات تلفن همراه در اطلاع رسانی می پردازد.روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه پژوهش تمامی دانشجویان پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی که تعداد 164 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری، پرسشنامه که پس از تایید روایی، برای پایایی آن از معیار آلفای کرونباخ که مقدار آلفا 0.965 بود استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی، آزمون های آماری مانند آزمون تی استیودنت تک نمونه ای، ضریب همبستگی، فریدمن و کااسکوئر استفاده شد.یافته ها: تعداد نمونه 75 نفر پسر و 89 نفر دختر بودند. میزان %42.7 از دانشجویان روزانه به اینترنت مراجعه و اکثر آن ها از WIFI به میزان %45.3 برای اتصال به اینترنت استفاده می نمایند. میزان گرایش به استفاده از خدمات تلفن همراه در حد متوسط قرار داشت. نیاز به آموزش استفاده از خدمات تلفن همراه در حد متوسط به بالایی بود. بیشترین استفاده برای فرستادن پیام، ایمیل، و تمایل دانشجویان بیشتر به تمدید کتاب های امانت برده شده و جستجو در منابع کتابخانه از طریق تلفن همراه بود.نتیجه گیری: بیشترین اتصالات از طریق بی سیم صورت می گیرد. دانشجویان پزشکی تمایل متوسطی به استفاده از این فناوری ها داشته و آگاهی زیادی در مورد خدمات کتابخانه ای مبتنی بر تلفن همراه ندارند. بیشترین تمایل آن ها به تمدید کتاب ها و جستجوی منابع بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1126

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 678 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    21-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1163
  • دانلود: 

    692
چکیده: 

مقدمه: آگاهی مدیران از شیوه های نوین بودجه ریزی، علاوه بر استفاده عقلایی از منابع، بستر مناسبی برای کارآیی در دستگاه های دولتی فراهم می سازد. از طرفی در جهان متغیر کنونی هر سازمانی که با تغییر مواجه می شود باید با پیامدهای آن به روش مناسبی برخورد نماید. هدف از انجام این تحقیق تعیین میزان آشنایی مدیران مالی دانشگاه با روش های نوین بودجه ریزی و تعیین رابطه آن با مقاومت آن ها در برابر تغییر نظام بودجه ریزی سنتی بود.روش پژوهش: پژوهش توصیفی- همبستگی حاضر بر روی کل جامعه آماری در سال 1392 انجام شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن با استفاده از روایی صوری و محتوایی و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرانباخ (r=0.96) محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 و توزیع درصد، میانگین، انحراف معیار و ضریب همبستگی پیرسون انجام گردید.یافته ها: بین میزان آشنایی با ابعاد مختلف بودجه ریزی نوین و مقاومت در برابر تغییر نظام بودجه ریزی سنتی همبستگی معکوس به دست آمد. هم چنین میزان آشنایی مدیران مالی با ابعاد مختلف بودجه ریزی بیش از حد متوسط بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق می توان از طریق آموزش، مقاومت مدیران در برابر تغییر نظام بودجه ریزی سنتی را کاهش داد. هم چنین با توجه به اینکه میزان آشنایی مدیران بالاتر از سطح متوسط بوده، به نظر می آید شرایط سازمان برای تغییر نظام بودجه ریزی مناسب باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 692 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    35-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1356
  • دانلود: 

    872
چکیده: 

مقدمه: تحلیل شاخص ها از ابزار های بهبود ایمنی در بیمارستان محسوب می شود. هدف مطالعه حاضر ارزیابی شاخص های ایمنی بیمار بود.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع تحلیل عاملی بود. خبرگان شرکت کننده شامل 138 نفر از متخصصین مدیریت خدمات بهداشتی، درمانی و بلایا، مدیران و کارشناسان هلال احمر و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سراسر کشور بودند. جمع آوری داده ها توسط پرسشنامه پژوهشگر ساخته که روایی آن بر اساس قضاوت خبرگان و پایایی آن از طریق آزمون مجدد با مقدار 0.99 و ضریب سازگاری درونی آلفای کرونباخ با مقدار 0.98 تایید گردیده انجام شد. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS16 انجام گردید. تعیین کفایت حجم نمونه با استفاده از KMO³0.6 صورت گرفت.یافته ها: در این پژوهش 49 عامل با ارزش ویژه بیش از 2 و بارهای عاملی بیش از 0.6 به عنوان عوامل موثر بر چابکی در زنجیره های تامین امدادی سلامت در بلایا شناسایی شدند. بیشترین همبستگی به ترتیب مربوط به متغیر تعیین سریع مقدار و نوع نیاز خانواده های آسیب دیده با بار عاملی 0.939، استفاده از راهنمای کالای امدادی متناسب با حادثه و منطقه با مقدار 0.938 و 0.928، وجود کارشناسان آموزش دیده با 0.919 و ارتباط با چندین مرکز توزیع با 0.918 بود.نتیجه گیری: همبستگی بالای متغیرهای تعیین سریع نیاز خانواده های آسیب دیده، استفاده از راهنمای کالای امدادی، وجود کارشناسان آموزش دیده و ارتباط با چندین مرکز توزیع با عامل چابکی، ضرورت توجه مسوولین سازمان های امدادی به تشکیل و آموزش تیم های ارزیاب، تقویت جایگاه مدیریت دانش در زنجیره های تامین امدادی، توانمند سازی کارکنان و بکارگیری اصول مدیریت زنجیره تامین، درجهت ارتقای سطح پاسخگویی به هنگام وقوع بلایا را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 872 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    47-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4033
  • دانلود: 

    1298
چکیده: 

مقدمه: تحلیل شاخص ها از ابزار های بهبود ایمنی در بیمارستان محسوب می شود. هدف مطالعه حاضر ارزیابی شاخص های ایمنی بیمار می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر توصیفی_ تحلیلی است که در سال 1392 در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پروتکل ارزیابی ایمنی بیمار بود. جمع آوری اطلاعات با مصاحبه و بررسی مستندات صورت گرفت. اطلاعات با استفاده از آزمون های توصیفی و تحلیلی (تی تست، کروسکال والیس) با نرم افزار SPSS نسخه 16 تحلیل شد.یافته ها: امتیاز بیمارستان ها در حوزه شاخص های الزامی، اساسی و پیشرفته به ترتیب 0.76، 0.55 و 0.27 بود، در بین بیمارستان های مورد مطالعه بیمارستان ج و الف به ترتیب بالاترین وپایین ترین امتیاز را کسب کردند. در شاخص های الزامی بیمارستان ب (امتیاز 0.8)، در شاخص های اساسی بیمارستان ج (امتیاز 0.56) و در شاخص های پیشرفته بیمارستان الف (امتیاز 0.26) بالاترین امتیاز را کسب کردند. در بین حیطه های مورد مطالعه «محیط ایمن» (%59.3) و «آموزش مداوم» (%22.3) به ترتیب بالاترین و پایین ترین تطابق با استانداردها را داشتند.نتیجه گیری: در حیطه های مورد بررسی، آموزش و مشارکت بیمار نیاز به توجه ویژه ای داشتند. ارتقاء آموزش، ایجاد فرصت مشارکت در درمان برای بیماران و تعهد مدیران ارشد، تغییر نگرش کارکنان و بهبود ایمنی را در بردارد. پیشنهاد می شود در راستای پیاده سازی استانداردهای ایمنی بیمار، شاخص های معتبر برای ارزیابی وضعیت و شناسایی نواقص ایمنی بیمار در بیمارستان تدوین گردد تا در نهایت بتوان با هدف گذاری جامع به رفع موانع ایمنی بیمار پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4033

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    59-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3294
  • دانلود: 

    840
چکیده: 

مقدمه: طراحی الگوی توزیع تخت در بیمارستان چارچوبی برای ارائه خدمات بهتر فراهم می آورد. هدف مقاله حاضر، ارائه مدل برنامه ریزی آرمانی جهت تخصیص تخت های بستری بیمارستان آموزشی شهید محمدی شهرستان بندرعباس بود.روش پژوهش: نوع مقاله کاربردی از دسته مطالعات توصیفی- تحلیلی بود. داده های مورد نیاز شامل تعداد کل تخت های فعال بیمارستان، کل ساعات کار پرستاران بیمارستان (پرستاران تمام وقت- پاره وقت، قراردادی،ساعتی)، متوسط مراقبت از هر بیمار به تفکیک هر بخش، متوسط زمان انتظار برای استفاده از تخت بود. در این مطالعه بر اساس محدودیت ها، تابع اهداف مشخص شده اند و در نهایت برنامه بازتوزیع تخت های بستری برای بیمارستان در محیط نرم افزار GAMS صورت گرفت.یافته ها: در این مقاله بازتوزیع تخت ها بر اساس مهم ترین محدودیت های مدل برنامه ریزی آرمانی و تابع اهداف بر گرفته شده از محدودیت ها که شامل حداکثر کردن استفاده از نیروی انسانی، حداقل کردن تعداد تخت خالی، کم کردن زمان انتظار، تخصیص قطعی تخت به بیمار و تخصیص قطعی تخت بود، صورت گرفت. بر این اساس در بخش های اورژانس داخلی، اورژانس جراحی، جراحی عمومی مازاد تخت و در بخش های CCU ,ICUOH ,ICUN کمبود تخت وجود داشت.نتیجه گیری: مدل های متنوع تحقیق در عملیات هم چون مدل برنامه ریزی آرمانی و شبیه سازی می تواند به عنوان ابزاری مفید برای تخصیص منابع بخصوص تخت های مورد نیاز بخش های مختلف یک بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 840 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1174
  • دانلود: 

    731
چکیده: 

مقدمه: حاکمیت بالینی چارچوبی است که از طریق آن سازمان های بهداشتی و درمانی در راستای ارتقای مداوم کیفیت خدمات و صیانت از بالاترین استانداردهای مراقبت اقدام می کنند. هدف این پژوهش، استخراج نیازهای آموزشی کارکنان برای استقرار حاکمیت بالینی بود.روش پژوهش: پژوهش حاضر، پژوهشی کیفی و کاربردی است که در طی سال 1391 در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. جامعه پژوهش، کارشناسان و مدیران دانشگاه بود. نمونه گیری به روش غیرتصادفی هدفمند انجام شد. داده های مورد نیاز از طریق مطالعه کتابخانه ای، جستجوی اینترنتی و مصاحبه با نمونه پژوهش جمع آوری گردید. استخراج حیطه های نیازهای آموزشی و اولویت بندی آن ها با استفاده از فرآیند دلفی تعدیل شده انجام شد.یافته ها: نیازهای آموزشی کارکنان بیمارستان های مورد پژوهش جهت استقرار حاکمیت بالینی به 8 حیطه تقسیم شده و در هر کدام از این حیطه ها به ترتیب تعداد 5، 2، 4، 2، 1، 7، 2 و 8 نیاز قرار گرفته است. این حیطه های آموزشی به ترتیب اولویت شامل موارد زیر می باشند: مشارکت بیماران و جامعه (4.69)، آموزش مبانی حاکمیت بالینی و آموزش مبانی مدیریت نیروی انسانی (4.39)، مدیریت ریسک (4.38)، آموزش های پیش زمینه ای (4.3)، اثربخشی بالینی و استفاده از اطلاعات (4.28)، ممیزی بالینی (4.16).نتیجه گیری: بیمارستان ها می توانند از طریق نیازسنجی آموزشی و شناسایی حیطه های آموزشی دارای اولویت بالا و اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با این حیطه ها، زمینه استقرار حاکمیت بالینی و در نتیجه ارتقاء کیفیت خدمات خود را فراهم کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 731 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button