Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    723
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

مقدمه: رانندگی ایمن مستلزم توانایی راننده برای دریافت پیام ها از محیط و تطابق با آنهاست. مهم ترین اثر آلودگی صوتی بر روی سیستم شنوایی و گوش انسان است. اختلالات در سیستم شنوایی می تواند اثرات جانبی مضری را برای سلامتی انسان به همراه داشته باشد. با کاهش این آلودگی در شهرهای بزرگ می توان کیفیت زندگی را، که یکی از بزرگ ترین اهداف است، به مقدار چشم گیری افزایش داد. از این رو در این تحقیق تایر اتومبیل به عنوان یکی از منابع آلودگی صوتی عنوان می گردد و نتایج این تحقیق می تواند در کاهش آلودگی صوتی مورد توجه قرار گیرد.روش کار: جهت اندازه گیری صدای وسایل نقلیه در حال حرکت چند وسیله نقلیه با عرض های متفاوت تایر انتخاب گردید و در زمان حرکت آنها تراز صدا با استفاده از روش عبور (SPB) بر اساس استاندارد ISO 11819-1 اندازه گیری شد. با استفاده از اندازه گیری تراز صدا با دستگاه برای وسایل نقلیه در حال حرکت و در نظر گرفتن تایرهای مورد نظر، اندازه گیری و مدل ریاضی تراز صدا بر اساس اطلاعات به دست آمده با استفاده از برنامه SPSS و پارامترهای تایرهای وسیله نقلیه انجام شد.یافته ها: در مطالعه ی صورت گرفته مشخص شد که مشخصات سرعت وسیله نقلیه و تایر بر روی تراز صدای ایجادشده از حرکت تایر بر روی روسازی تاثیرگذار است. سرعت متوسط خودروها می تواند در آلودگی صوتی نقش مهمی ایفا کند. با افزایش سرعت، چرخش لاستیک خودرو بر روی آسفالت افزایش می یابد که این یکی از عوامل شناخته شده در افزایش آلودگی صوتی است. هم چنین تغییر سرعت خودروها، صداهای ناهنجاری از سوی موتور خودرو به همراه دارد. تحلیل رگرسیون مدل آورده شده است. مقدار R2 به دست آمده برای مدل برابر 0.8367 است که بیان گر ضریب برازش می باشد.نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که سرعت وسیله نقلیه و عرض تایر های وسیله های نقلیه در افزایش آلودگی صوتی نقش مستقیم دارند و صدایی که به گوش راننده می رسد با افزایش آنها بیش تر می شود که لزوم کنترل صدا از منبع را نیاز دارد. با استفاده از مدل به دست آمده مشاهده می گردد تغییرات تراز صدا و عرض مقطع تایر بیش تر از سرعت وسیله نقلیه است و ضریب 0.1428 برای عرض تایر نسبت به ضریب .11950 نشان می دهد که با در نظر گرفتن عرض مناسب می توان به کاهش تراز صدا کمک بیش تری کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 723

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    10-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2631
  • دانلود: 

    15132
چکیده: 

مقدمه: فعالیت های صنعتی، بخشی از تلاش انسان برای رسیدن به رفاه و آسایش بیش تر است، اما در این فعالیت ها مخاطرات مربوط به آن ها نیز در حال گسترش می باشد. شناسایی دقیق خطرات در صنایع نفت و گاز و ارزیابی و مدیریت ریسک با هدف کاهش شدت و تکرار حوادث پیش از وقوع آن ها و به حداقل رساندن صدمه به انسان و اموال از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هدف از این مطالعه بررسی مخزن کروی گاز نفتی مایع شده تحت فشار در ناحیه مخازن یک پالایش گاه و ارزیابی ریسک پدیده توسعه بخارات مایع در حال جوش می باشد.روش کار: در این مطالعه ارزیابی ریسک پدیده توسعه بخارات مایع در حال جوش (BLEVE) با روش Bowtie و نیز بررسی پیامد ناشی از موج انفجار پدیدهBLEVE ، انجام و مقدار موج انفجار حاصل از این پدیده و تاثیرات آن بر روی تجهیزات و ادوات کناری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای این منظور از نرم افزار PHAST نسخه 6.54 جهت مدل سازی پدیده BLEVE استفاده شده است.یافته ها: در این ارزیابی به طور کلی پنج علت و دو پیامد جهت ایجاد پدیده BLEVE شناسایی شدند. اقدامات کنترلی جهت پیش گیری از ایجاد پدیده BLEVE به طور کلی 43 مورد و اقدامات کنترلی جهت کاهش پیامد و اثرات 31 مورد تعیین شدند. طبق تجزیه و تحلیل به عمل آمده مشخص شد که موج انفجار ناشی از مخزن کروی LPG، می تواند مخازن کناری LPG را دچار انفجار کرده که این امر سبب زنجیره ای شدن انفجارات خواهد شد.نتیجه گیری: با استفاده از نتایج حاصل از مدل سازی و ارزیابی ریسک می توان به درستی علل ایجاد و آسیب پدیده BLEVE برای انسان و تجهیزات مجاور را مشخص و بر اساس آنها اقدامات کنترلی پیش گیرانه را اجرا و با طراحی و جانمایی مناسب، حریم ایمنی محل اسکان کارکنان، تجهیزات و ادوات مجاور را تعیین نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 15132 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    25-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1589
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

مقدمه: ترکیبات آلی فرار یکی از مهم ترین آلاینده های منتشره به هوا ناشی از فعالیت های صنعتی بوده و دارای اثرات سوء بر روی انسان و محیط زیست می باشد. از این رو لازم است قبل از ورود به اتمسفر حذف شوند. هدف این مطالعه ارزیابی ظرفیت حذف زایلن از هوا توسط جاذب های نانوگرافن و نانو گرافن اکسید در مقایسه با جاذب کربن فعال است.روش کار: پس از تهیه جاذب های کربن فعال، نانو گرافن و نانو گرافن اکسید، آزمایشات بررسی ظرفیت جذب سطحی جاذب ها در حالت استاتیک (Batch) در ویال شیشه ای به حجم 10 میلی لیتر انجام گرفت. عوامل مختلف مورد مطالعه شامل مدت زمان تماس، مقدار جاذب، غلظت زایلن و دما بوده. ایزوترمهای جذب لانگمویر برای بررسی ظرفیت جذب زایلن بر روی جاذب ها مورد استفاده قرار گرفت. هم چنین آنالیز نمونه ها توسط دستگاه گاز کروماتوگرافی مجهز به آشکارساز یونیزاسیون شعله ای (GC-FID) انجام شد.یافته ها: ظرفیت جذب زایلن در دمای محیطی (25oC) و در مدت زمان تماس 10دقیقه برای جاذب کربن فعال 349.8، نانو گرافن اکسید  14.5و نانوگرافن 490 میلی گرم بر گرم به دست آمد. تصاویر میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) نشان داد اندازه ذرات در مورد جاذب های نانو گرافن و نانو گرافن اکسید زیر 100 نانومتر می باشد و تصاویر میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) نشان دهنده اندازه ذرات برابر با 45 نانومتر در جاذب نانوگرافن و 65 نانومتر در جاذب نانو گرافن اکسید بود. از طرفی تصاویر دستگاه پراش اشعه ایکس (XRD) ساختار مکعبی نانو جاذب ها را نشان داد.نتیجه گیری: در رطوبت ثابت، افزایش مدت زمان تماس و افزایش دما تا 45 درجه سانتی گراد منجر به افزایش میزان ظرفیت جذب جاذب نانو گرافن و نانو گرافن اکسید گردید و تاثیر مثبتی بر روی ظرفیت جذب جاذب ها داشت. نتایج نشان داد که نانوگرافن ظرفیت جذب بالاتری نسبت به دیگر جاذب های نانوگرافن اکسید و کربن فعال برای حذف زایلن از جریان هوا دارد. اصلاح جاذب نانو گرافن و نانو گرافن اکسید با مواد دیگر به منظور افزایش امکان به دام افتادن آلاینده بر روی آن پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1589

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    35-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5784
  • دانلود: 

    11263
چکیده: 

مقدمه: طراحی محیط کار از جمله عواملی است که می تواند بر احساس راحتی، عملکرد، بهره وری و سلامتی کارمندان تاثیر بگذارد. تاثیر این عامل بر بهره وری و عملکرد انسان در حیطه ارگونومی محیطی بررسی می شود. با بررسی وضعیت طراحی محیط کار می توان تاثیر آن را بر بهره وری و عملکرد کارمندان تعیین نمود. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر طراحی محیط کار بر بهره وری کارمندان بانک می باشد.روش کار: در این مطالعه مقطعی نمونه های مورد مطالعه را 150 نفر از کارمندان 22 شعبه مختلف یکی از بانک های شهر تهران تشکیل داده اند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش نامه تاثیر طراحی محیط کار اداری بر بهرهوری کارکنان می باشد که توسط حامید و همکاران طراحی شده است. به منظور آنالیز داده ها، آزمون های آماری هم بستگی و رگرسیون مورد استفاده قرار گرفتند.یافته ها: میانگین (انحراف استاندارد) سن و سابقه کاری شرکت کنندگان در این مطالعه به ترتیب  37.02(6) و 13 (7) سال بود. از بین مشخصات دموگرافیک بررسی شده، بین سن با نمرات مربوط به عامل های صندلی و دما رابطه معنی داری مشاهده گردید (P-value>0.05) به علاوه، بین عامل های صدا و چیدمان محیط با بهره وری کارکنان رابطه معنی داری به دست آمد P-value) به ترتیب 0.044 و (0.048.نتیجه گیری: طراحی مناسب و باکیفیت محیط کار بر بهره وری کارمندان بانک تاثیر مثبت دارد. به بیان دیگر، طراحی محیط کاری راحت و ارگونومیک با در نظر گرفتن نیازهای افراد و برآورده کردن آسایش کارمندان، باعث افزایش بهره وری آن ها خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5784

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 11263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    43-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1094
  • دانلود: 

    665
چکیده: 

مقدمه: از جمله علل پایش سیستم های تهویه، تبعیت از مقادیر طراحی و رعایت استاندارد های تهویه (VS) پس از نصب و هم چنین نگه داشتن ادامه کار سیستم تهویه با حداکثر عملکرد را در طول عمرش می باشد، لذا این مطالعه با هدف ارزیابی عملکرد سیستم تهویه مکنده موضعی کنترل گردوغبار توسط اندازه گیری پارامترهای عملیاتی و مقایسه با استانداردهای تهویه و مقادیر طراحی صورت گرفت.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی می باشد که در سه بخش اندازه گیری، پایش و بررسی پارامترهای هودها، کانال ها و فن سیستم تهویه بر روی وضعیت موجود سیستم، اسناد (طراحی) و استانداردهای توصیه شده صورت گرفت. فشار استاتیک، فشار سرعت، سطح مقطع و دبی بر اساس توصیه های منابع علمی مختلف و تهویه صنعتی ACGIH اندازه گیری گردید و با مقادیر طراحی و توصیه شده استاندارد با استفاده از نرم افزار SPSS16 مقایسه شد.یافته ها: نتایج آزمون آماری t زوجی بین دبی ها و سرعت های طراحی و وضعیت موجود، در نقاط مختلف تفاوت معنی داری نشان می دهد، نتایج کاهش بیش از 50% در وضعیت موجود نسبت به وضعیت طراحی را نشان می دهد و سرعت انتقال طراحی بیش از 1.3 برابر مقادیر استاندارد طراحی شده است و سرعت انتقال موجود در حدود 65% مقدار استاندارد می باشد.نتیجه گیری: کاهش و عدم انطباق نتایج اندازه گیری های پارامترهای عملیاتی (پس از گذشت حداقل دو دهه) با مقادیر استاندارد و طراحی، موید و دلیل کافی برای وجود گرفتگی ها، سایش ها، نشتی ها، عدم بالانس کانال های سیستم و ناکارآمدی آن در برخی انشعابات می باشد. از آن جا که نتایج اندازه گیری، مبنایی برای سیستم وجود ندارد (با فرض کار کردن سیستم با حداکثر مقادیر در زمان راه اندازی)، یکی از دلایل این تغییرات را می توان به عدم وجود برنامه تعمیرات و نگه داری صحیح و مرتب نسبت داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1094

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 665 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1541
  • دانلود: 

    737
چکیده: 

مقدمه: میزان بار کاری و متعاقب آن میزان شکست های شناختی از عوامل تاثیر گذار بر رفتار، عملکرد و کارایی و بهروری پرستاران در محیط کار می باشد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط شکست های شناختی و میزان درک و ارزیابی از بار کاری پرستاران انجام گرفته است.روش کار: این مطالعه توصیفی – تحلیلی و مقطعی در سال 1393 روی 150 نفر از پرستاران زن و مرد شاغل در بخش های مختلف بیمارستان های امام خمینی و ولیعصر شهر تهران انجام گرفت. جهت اندازه گیری بار کار ذهنی و میزان شکست های شناختی به ترتیب از پرسش نامه بار کار ذهنی (NASA-TLX) و پرسش نامه شکست های شناختی (CFQ) استفاده گردید. درنهایت با استفاده از نرم افزار spss نسخه 20 و انجام آزمون های هم بستگی پیرسن و تی-تست و آنالیز واریانس یک طرفه، داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن نتایج پژوهش نشان داد که در سطح خطای 5 درصد بین بار کار ذهنی و حافظه اسمی پرستاران ارتباط معنادرای وجود داشت (P-value=0.00). هم چنین ارتباط بین بار کار فیزیکی با حافظه، توجه و شکست شناختی کلی (CFQtotal) ارتباط نیز معنادار بود (P-value<0.05). بعد ناکامی بارکاری نیز ارتباط معناداری با حافظه، توجه، اعمال حرکتی، مقدار شکست شناختی کلی (CFQtotal) داشت (P-value<0.05).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بار کار ذهنی درک شده در پرستاران بالا می باشد و بین ابعاد شکست های شناختی و بار کار ذهنی تعامل برقرار است. به گونه ای که افزایش ابعاد بار کاری موجب افزایش شکست های شناختی در انجام وظیفه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 737 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1353
  • دانلود: 

    694
چکیده: 

مقدمه: جو ایمنی درک مشترک کارکنان از الویت ایمنی در یک سازمان می باشد. هدف این مطالعه ارزیابی جو ایمنی با استفاده از پرسش نامه نوردیک در یک بیمارستان بود.روش کار: در این مطالعه مقطعی 92 پرستار شاغل در بخش های مختلف یک بیمارستان، پرسش نامه جو ایمنی نوردیک (NOSACQ-50) را تکمیل کردند. پاسخ پرستاران در یک سری لیکرت 4 تایی ثبت گردید. با استفاده از آماره های توصیفی و استنباطی، نتایج مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: 72% از پرستاران زن و بقیه (28%) مرد بودند. میانگین امتیاز ابعاد جو ایمنی متفاوت بود. پرستاران کم ترین و بیش ترین امتیاز را به ترتیب به ابعاد» اولویت و توانایی ایمنی مدیریت» و «ارتباط ایمنی متقابل، یادگیری و اعتماد در توانایی ایمنی» دادند. میانگین امتیاز جو ایمنی در بین بخش های مختلف بیمارستان در گستره 2.49 تا 2.67 بود. میانگین امتیاز کسب شده در تمامی ابعاد جو ایمنی در بین گروه های سنی و سابقه کار از نظر آماری تفاوت معنی داری نداشت (P-value<0.05).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه می توان گفت که جو ایمنی در بیمارستان مورد مطالعه از دیدگاه پرستاران نسبتا مطلوب بود. با این حال باید تلاش هایی صورت گیرد تا جو ایمنی به ویژه در ابعاد مربوط به مدیریت ایمنی بهبود یابد. اقدامات کنترلی اصلاحی باید در تمامی بخش های بیمارستان و برای تمامی کارکنان آن با هر گروه سنی و سابقه کار به طور یکسان اجرا شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 694 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2316
  • دانلود: 

    1089
چکیده: 

مقدمه: الزام صنایع به اجرای برنامه مدیریت پسماند صنعتی و برنامه ریزی جهت دفع صحیح پسماند ها ، لازمه دستیابی به برنامه توسعه پایدار می باشد، لذا مدیریت پسماند صنعتی در مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل که فرآیند تولید آن نورد گرم و محصول آن میل گرد می باشد با هدف شناسایی و طبقه بندی پسماندهای تولیدی و ارایه راهکار جهت بهبود روند مدیریت پسماند انجام شده است.روش کار: این مطالعه به صورت میدانی در مجتمع فولاد کویر صورت گرفته است. پس از بررسی فرآیند تولید و منابع تولید پسماند، نوع و تناژ پسماندهای تولیدی در مدت 3 ماه شناسایی و اندازه گیری شد. سپس طبقه بندی پسماندها براساس قانون حفاظت و بازیافت منابع و کنوانسیون بازل انجام شد و برنامه مدیریت پسماندهای صنعتی و بهداشتی جدید ارایه گردید.یافته ها: پسماندهای صنعتی فرآیند تولید مجتمع فولادکویر با توجه به تناژ تولید بین 100 تا 150 گرم به ازای هر تن میل گرد تولید می گردد. عمده پسماندهای صنعتی شامل اکسید شمش، لجن های صنعتی، روغن و گریس مستعمل می باشد که براساس طبقه بندی قانون حفاظت و بازیافت منابع، 8 پسماندکدT ،1  مورد کد C، 5 مورد کد I  و 3 مورد کد R را دریافت نمودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد بیش ترین مقدار پسماند صنعتی در مجتمع فولاد کویر، ضایعات شمش و لجن صنعتی است هم چنین بیش از 90% پسماندهای صنعت نورد فولاد کویر، در داخل یا خارج از این مجتمع مورد بازیافت یا استفاده مجدد قرار می گیرد. از طرفی توصیه می شود روغن های مستعمل در مخازن ایمن، حمل و نگه داری گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2316

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1089 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button