Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

رحمانی نژاد راضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    1-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

قرآن کریم با ترسیم حیات طیبه و نشان دادن راه وصول به آن، از روش های گوناگونی به منظور ایجاد انگیزه در انسان برای وصول به هدف متعالی خود بهره برده است. یکی از روش های مهم برای ایجاد انگیزه در انسان، برای وصول به حیات طیب و هدف مطلوب، «تشویق و دادن پاداش» است. تشویق های قرآن گسترة وسیعی دارند؛ هم به لحاظ کلمات که بدین منظور استفاده شده، هم به لحاظ افرادی که مورد تشویق قرار گرفته اند، هم از نظر مشوّقان و هم متعلقات تشویق و پاداش های متعددی که برای افراد شایسته لحاظ شده است. در این مقاله با توجه به محدودیت‏های نوشتاری، به انواع پاداش‏های دنیوی و اخروی که در سوره انبیاء صراحتاً به آنها اشاره شده است، پرداخته می‏شود. به نظر می رسد، وجه مشترک همة این پاداش ها، که به شیوه های گوناگون بیان شده است، جنبة انگیزشی آنهاست. این مقاله، موضوع فوق را با توجه به آیات قرآن کریم در سوره انبیاء و با استفاده از روش توصیفی-تبیینی بررسی نموده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    31-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    298
  • دانلود: 

    191
چکیده: 

املا از جمله مهارت های آموزشی و نوشتنی بسیار مهمی است که نیاز به پرداز های متعدد ذهنی دارد. نقص در هر بخش یا فرآیند می تواند منجر به یک خطای نوشتاری شود، شناسایی خطاهای شایع می تواند به فهم بهتر علل این خطا ها و ارائه ی راهکارهای مؤثر برای از بین بردن آنها در کودکان ابتدایی کمک شایانی کند. در این مقاله سعی شده است، که بیشتر روش های املا و املا نویسی مورد علاقه دانش آموزان ابتدایی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. با توجه به این مقاله می توان گفت که دانش آموزان و معلمان تمایل بیشتری نسبت به املا گویی سنتی دارند و املای تقریری را ترجیح می دهند. ولی دانش آموزان بیشتر به شیوه املای غلط یابی علاقه دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 191 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    38-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    151
  • دانلود: 

    76
چکیده: 

یکی از مسائل مهم فقهی و حقوقی در خصوص معاملات، بحث از تاثیر جهت نامشروع در صحت یا بطلان معامله می باشد و با توجه به بند 4 ماده 190 قانن مدنی یکی از شرایط اساسی صحت هر معامله، مشروع بودن آن است و همچنین با عنایت به ماده 217 قانون مدنی معامله با جهت نامشروع باطل است. البته، نامشروع بودن جهت در صورتی که موجب بطلان می شود که در معامله تصریح گشته، بی واسطه و بارز باشد. صحت معامله با جهت نامشروع در صورت علم به آن و بدون تصریح در معامله، محل اختلاف نظر است. در فقه معامله با جهت ناشروع به دلایلی همچون حکم عقل به قبح اعانت بر گناه، آیه شریفه (لا تعاونوا علی الاثم و العدوان) و وجوب نهی از منکر جرام است. اگرچه حرمت معامله با جهت نامشروع مورد اتفاق نظر فقیهان می باشد، اما در بطلان آن اختلاف نظر وجود دارد. برخی از فقیهان معامله با جهت نامشروع را باطل و برخی دیگر، آن را صحیح می دانند. مقاله حاصر با توجه به ماده 217 ق. م و اصل صحت معامله را می پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 151

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 76 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1515
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

در جوامع پیشرفته امروزی پرورش خلاقیت از مهمترین اصول است، با بررسی کشورهایی که از نظر صنعتی فرهنگی و اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند متوجه می شویم که این کشورها در زمینهی پرورش خلاقیت رشد و تلاش بیشتری داشته اند. در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته شکوفایی خلاقیت یکی از عالی ترین و محکم ترین اهداف آموزش و پرورش است. در شرایط حساس کنونی و با توجه به تحولات بسیار سریع و اجتناب ناپذیر دنیا، اگر خواهان پرورش استعدادها و شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در افراد هستیم باید نظام آموزش و پرورش را متحول کرد. تنها معلم خلاق است که می تواند دانش آموزان خلاق و نوآور پرورش دهد و تنها آموزش و پرورش پویا، خلاق و متحول می تواند در تحقق این رسالت تاریخی موفق باشد. اطلاع رسانی خانواده ها از طریق کلاس های آموزش خانواده، استفاده از روش های تشویق و اجرای طرح های جدید، برای رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان وهمچنین تمرینات ویژه دانش آموزان و به کارگیری روش تدریس فعال و پویا از جمله کارهایی است که می توان در این زمینه انجام داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1515

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    68-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    298
چکیده: 

گسترش روزافزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش الکترونیکی، افق جدیدی را پیش روی موسسات آموزشی نهاده است. استفاده از این امکانات برای آموزش، به تحقق برخی از آرمان هایی که به عنوان کیفیت آموزش خوانده می شوند، از جمله: فراگیرمحوری، یادگیری مادام العمر، یادگیری فعال کمک کند. از این رو هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری های آموزشی در ارتقاء کیفیت آموزش می باشد. روش تحقیق حاضر به شیوه توصیفی-تحلیلی برگرفته از منابع و اسناد کتابخانه ای معتبر می باشد که در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد، آموزش مهارت های فناوری های اموزشی، هسته مرکزی بسیاری از نظام های آموزشی جهان را تشکیل می دهد از این رو؛ فناوری های آموزشی را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    81-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    435
  • دانلود: 

    283
چکیده: 

اختلالات رفتاری، گروهی از رفتارها هستند که بیمار به وسیله آنها به طور مکرّر حقوق اساسی دیگران را نقض می کند و یا قواعد اجتماعی را زیر پا می گذارد. این اختلالات در دوران کودکی یا نوجوانی شکل می گیرد. تشخیص اختلال و درمان آن در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، چون شخصیت آنان طی این دوره شکل می گیرد. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان ابتدایی می باشد. نتایج نشان می دهد از آن جا که رفتار و عملکرد کودکان دارای مشکلات رفتاری، نسبت به همسالان دارای نقصان است و این رفتارها ضمن نامناسب بودن با سطح سنی و هوش کودک، مزمن و مداوم بوده و گستره آن از رفتارهای درونزا و برونزا متفاوت است چنین کودکانی در پاسخگویی به شرایط اجتماعی و زندگی روزمره ناتوان هستند، و به نحوی شرکت در کلاس درس، فرایند یاددهی – یادگیری را مختل ساخته و گاهی همسالان و معلمان را با فشارهای روانی شدید رو برو میسازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 283 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    93-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    772
  • دانلود: 

    235
چکیده: 

با توجه به حساسیت جایگاه قضات در دستگاه قضایی و مصونیت های آنها و این امر که آنها می توانند دچار اشتباه شوند را نمی توان نادیده گرفت و به فرض این اتفاق پیشبینی و تدوین ضمانتهای اجرایی در زمینه عملکرد قضات ضروری میباشد و در مبانی مختلف در قانون اساسی کشور و فقه اسلامی پرداخته شده است. طبیعت قضاوت، نقص قانون، نابسامانی دستگاه قضایی، تعدد مراجع تحقیقاتی و نقص در تحقیقات مقدماتی بر احتمال خطای قضات میافزاید و چه بسا در اثر خطای قاضی خسارتهای مادی و معنوی غیر قابل جبران به وجود آید. و به موجب اصل 171 قانون اساسی و ماده 58 قانون مجازات اسلامی هر گاه در اثر اشتباه یا تقصیر قاضی در صدور حکم خسارتی متوجه محکوم علیه شود نامبرده می تواند خسارت وارده را از قاضی یا دولت مطالبه کند. قاضی با تحقق شرایط ذیل مسوول خواهد بود: 1-اتخاذ تصمیم قضایی 2-ارتکاب اشتباه یا تقصیر 3-وقوع ضرر و 4رابطه ی سببیت بین ارتکاب اشتباه یا تقصیر و وقوع ضرر. مرجع احراز ارتکاب اشتباه یا تقصیر قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات است. از این رو، زیان دیده باید ابتدا برای اثبات تقصیر یا اشتباه به دادگاه مزبور شکایت نماید و سپس بر مبنای آن برای جبران خسارت به دادگاه عمومی برود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 772

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 235 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    118-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    740
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

پرخاشگری و رفتاری است که فرد به وسیله آن خواستار به دست آوردن اهداف خود می باشد. وقصد و هدفش ا آزار و اذیت دیگران نیست، هرچند ممکن است اگاها اتفاق افتاده که به دیگران نیز صدمه ای وارد شده است. پرخاشگری گاهی جنبه انتقام گیری دارد. زورگویی شکل خاصی از رفتار سلطه جویانه است، و می توان آن را با توجه به موقعیت فرد بیان کرد. رفتار زورگویانه می تواند: جسمانی مثلاً صدمه زدن، هل دادن، و. . . . . . کلامی مثل: اسم گذاشتن، خشمگین کردن، یا می تواند شامل سایر رفتارها مثل شکلک درآوردن باشد. این مقاله سعی دارد که پرخاشگری و زورگویی را در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بررسی نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    129-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    231
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

نوشتن فرصتی برای اندیشیدن، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است. دیدگاه مشترک درباره ی نوشتن بدین قرار می باشد، که نوشتن برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات و عقاید از طریق نظامی از نشانه های مکتوب است. در واقع نوشتن یک آفرینش و خلاقیت تام است که در یک طرف آن خلق افکار و اندیشه ها و در طرف دیگر نظم بخشی این اندیشه ها در قالب های زبانی مورد نظر قرار دارد. در مقاله حاضر مشکلاتی که در نوشتن یک انشای مطلوب بر سر راه دانش آموزان کلاس دوره ابتدایی وجود داشت شناسایی گردید. سپس با توصیف وضعیتی که دانش آموزان و معلم در آن قرار داشتند مسائل شفاف سازی شده، با روش هایی گوناگون که با توجه به مشکلات متعدد نگارشی، صرفی و نحوی دانش آموزان به کار گرفته شده بود تا حدود زیادی موانع برطرف و افق های جدیدی برابر چشم دانش آموزان برای نوشتن انشا باز گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 231

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    141-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه مدیریت دانش با اعتماد آفرینی و عملکرد شغلی معلمان ابتدایی در شهر خاش می باشد. این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و روش مورد استفاده برای نمونه گیری روش تصادفی ساده است. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر 248 بدست آمده است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و بوسیله نرم افزار Spss 26 انجام گردید. در بخش توصیفی جداول فراوانی و نمودارهای مربوط به آنها و در بخش آمار استنباطی با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون؛ فرضیه های موجود در تحقیق بررسی شدند. نتایج تحقیق نشان داده است که: بین مدیریت دانش با اعتماد آفرینی و عملکرد شغلی معلمان ابتدایی در شهر خاش رابطه معنادار وجود دارد. در ادامه نیز بین ابعاد مدیریت دانش(کسب دانش، ثبت دانش، انتقال دانش، خلق دانش و کاربرد دانش) با اعتماد آفرینی و عملکرد شغلی معلمان ابتدایی در شهر خاش رابطه معنادار یافت شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    169-183
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    148
  • دانلود: 

    91
چکیده: 

هدف از مطالعه حاضر ارتباط شاخص توده بدنی با فعالیت بدنی و خودتوصیفی بدنی دانش آموزان شهر بندرعباس در شرایط کرونایی بود. مطالعه حاضر کمی و با توجه به اهداف تحقیق پیمایشی و در زمره مطالعات توصیفی-همبستگی و از نظر زمانی یک تحقیق مقطعی بود که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری مطالعه حاضر برابر با تمامی دانش آموزان ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر بندرعباس در مقطع ابتدایی دور دوم بود (17850 نفر). از این تعداد، براساس جدول مورگان، 370 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای-تصادفی انتخاب شد. از پرسشنامه آقاخانبابایی (1394) جهت گردآوری اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی و از پرسشنامه فرم کوتاه مارش و همکاران (2006) جهت گردآوری اطلاعات خودتوصیفی بدنی استفاده شد. شاخص توده بدنی دانش آموزان نیز براساس اطلاعات دموگرافیک شامل قد و وزن و بر اساس فرمول شاخص توده بدنی محاسبه گردید. روایی ابزار تحقیق توسط 8 تن از اساتید مدیریت ورزشی و پایایی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. پس از گردآوری اطلاعات تحقیق، از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف (K-S) و آزمون ضریب همبستگی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین شاخص توده بدنی با فعالیت بدنی، بین شاخص توده بدنی با خودتوصیفی بدنی و بین خودتوصیفی بدنی با فعالیت بدنی در دانش آموزان ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر بندرعباس در مقطع ابتدایی دور دوم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 148

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 91 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    61 ب
  • صفحات: 

    184-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحقیق حاضر باهدف شناخت فرایند تأثیر اقتدار سیاسی بر ورزش (مطالعه موردی: کاروان ورزشی اعزامی به المپیک و پارالمپیک 2020 ژاپن) انجام شد، تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری داده ها کمی است، ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق است، روانی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط صاحب نظران تائید شد و پایائی پرسشنامه 87/0 به دست آمده است، جامعه آماری در بخش کمی تعداد 270 نفر از افراد اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 است که بر اساس جدول مورگان 155 نفر محاسبه شد و با روش نمونه گیری خوشه ای مورد آزمون قرار گرفتند جهت تحلیل آماری از نرم افزار Smart pls استفاده شد، یافته های تحقیق نشان داد اقتدار سیاسی برورزش اثرگذار است و در نتیجه می توان گفت اقتدار سیاسی ایران از طریق مؤلفه های مشروعیت سازی، همسوسازی، قدرت بر ورزش های المپیکی تأثیر گذاشته است. در تبیین نظری به موضوع می توان چنین نتیجه گرفت قدرت فوکویی، اقتدار سیاسی سنتی وبری گویای شرایط حاکم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0