هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیتهای بازاریابی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی قرار میگیرد. این پژوهش از نظر فلسفه، قیاسی است که بر مبنای پارادایم اثباتگرایی اجرا شده است. از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب میشود. برای سنجش متغیرهای پژوهش، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. دادههای پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل تحلیل شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و کارشناسان در شرکتهای کوچک و متوسط در تهران است که تعداد آنها 950 نفر بوده است و با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 274 نفر تعیین شده است. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانهای، محقق از پرسشنامهای برای جمعآوری اطلاعات استفاده کرده است. روایی محتوایی با استفاده از فرمول لاوشه و پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ سنجیده شده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت. نتایج در پایان حاکی از تاثیر مثبت تکنولوژی دیجیتال بر قابلیتهای بازاریابی و محیط بازاریابی است. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیتهای بازاریابی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی قرار میگیرد. این پژوهش از نظر فلسفه، قیاسی است که بر مبنای پارادایم اثباتگرایی اجرا شده است. از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب میشود. برای سنجش متغیرهای پژوهش، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. دادههای پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل تحلیل شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و کارشناسان در شرکتهای کوچک و متوسط در تهران است که تعداد آنها 950 نفر بوده است و با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 274 نفر تعیین شده است. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانهای، محقق از پرسشنامهای برای جمعآوری اطلاعات استفاده کرده است. روایی محتوایی با استفاده از فرمول لاوشه و پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ سنجیده شده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت. نتایج در پایان حاکی از تاثیر مثبت تکنولوژی دیجیتال بر قابلیتهای بازاریابی و محیط بازاریابی است.