Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1559
  • دانلود: 

    881
چکیده: 

این پژوهش به منظور ارائهی الگوی به کارگیری قابلیت های مدیریت دانش در دانش آفرینی و نوآوری های پلیسی انجام شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی؛ براساس روش، توصیفی-پیمایشی؛ براساس نوع داده، کمی و براساس نقش محقق، مستقل از فرآیند تحقیق است. جامعه آماری این تحقیق، اعضای خبرگان سازمان ناجاست که با استفاده از فرمول تعیین حجم کوکران نمونه های صدو هفتادو شش نفری از آنها به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استفاده شده که اعتبار درونی و بیرونی آن ارزیابی و سنجش شده است. برای تحلیل داده های این تحقیق از آزمون های آماری تحلیل عاملی، همبستگی استفاده شده است. نتایج، نشان می دهد قابلیت های مدیریت دانش، اعم از فرآیندی و زیرساختی به دو طریق بر نوآوری سازمانی پلیس تاثیرگذار بوده است؛ ابتدا به صورت غیرمستقیم از طریق تاثیرگذاری بر تولید دانش پلیسی، سپس به صورت مستقیم و بی واسطه، بر نوآوری پلیس تاثیر میگذارند. سازمان ناجا باید زمینه های لازم را برای تقویت این قابلیت ها با تغییر رویکرد پژوهش محوری سازمان به سمت پژوهش های توسعه های و بنیادین، استفاده از دانش موجود در ایجاد و ارائهی خدمات جدید و به کارگیری دانش در فرآیندهای حل مساله را فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 881 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1265
  • دانلود: 

    776
چکیده: 

نیاز به یادگیری زبان انگلیسی با اهداف پلیسی را میتوان یکی از چالش های بزرگ یادگیری کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دانست که علیرغم سرمایه گذاری مادی و معنوی، مسیر یادگیری آن با اشکالاتی همراه است. عمده ترین دلیل در ایجاد این چالش، بی توجهی به محیط عملیاتی پلیس است که نیازمند آموزش زبان انگلیسی با اهداف پلیسی است. لذا آموزش زبان انگلیسی با اهداف پلیسی، نوعی زبان تخصصی است که نیازمند روش های تدریس، مطالب درسی و اساتید آموزش دیده مختص به این محیط است. تحقیق حاضر با تمرکز بر آموزش زبان انگلیسی با اهداف پلیسی بر آن است تا با استفاده از روش مشاهده و ثبت تجربیات، یکی از شایعترین رویکردهای آموزش زبان انگلیسی (رویکرد ارتباطی)را در محیط یادگیری پلیس به سنجش بگذارد. محققان با استفاده از ابزارهای پرسشنامه سوال باز و مصاحبه غیرساختاریافته، داده های مرتبط را جمع آوری و این داده ها را به شیوه محتوایی تجزیه و تحلیل کرده اند. نتایج نشان میدهد که رویکرد ارتباطی با استفاده از شیوه کار گروهی در آموزش زبان انگلیسی با اهداف پلیسی، اجزا و عناصر منحصربه فردی دارد که وابسته به محیط یادگیری پلیس است؛ بنابراین تحقیق پیشنهاد میکند که از دیدگاه کارکنان ناجا استفاده از رویکرد ارتباطی در محیط پلیس ایران در صورتی منطبق با نیازهای محیط یادگیری آنان است که اجزای اصلی موثر بر این شیوه و نیز عوامل محیطی تاثیرگذار که در این مطالعه شناسایی شده است، در روش تدریس به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1265

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 776 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بناهان مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3896
  • دانلود: 

    971
چکیده: 

توجه به جایگاه پلیس در هر کشور و نقش کلیدی این نیرو برای حفاظت از نظم و امنیت از یک سو و ویژگی ذاتی این حرفه در تعامل نزدیک با مردم از دیگرسو، تمرکز بر نکات تربیتی خاصی را ضرورت می بخشد. از آنجا که اصول و روش های تربیت پلیس، متناسب با فرهنگ و جهان بینی حاکم بر هر کشور است، سوال پژوهش حاضر آن است که آیا متون اسلامی، متضمن اصول و روش های خاصی برای تربیت پلیس است؛ یا این حوزه، مورد توجه اسلام نبوده و مغفول مانده است؟ لذا مساله پژوهش، تبیین نظر اسلام به عنوان رویکرد حاکم بر جامعه اسلامی ایران در مورد تربیت پلیس است. این مهم با استفاده از روش تبیینی-تحلیلی و با مداقه در آیات قرآن و نهج البلاغه به عنوان متون اسلامی منتخب در این پژوهش انجام شده است. یافته های پژوهش، نشان می دهد که روش ها و اصول تربیتی خاصی در حوزهی تربیت پلیس به طور ویژه، مورد توجه و تاکید اسلام است. اصولی چون محبت، اقتدار، شجاعت، تعقل و عزت و روش هایی چون مواجهه با نتایج عمل، انذار، تغافل، عبرت آموزی و موعظه حسنه.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 971 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    67-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1050
  • دانلود: 

    1928
چکیده: 

افسران پلیس به طور معمول در معرض موقعیت هایی هستند که هیجانات منفی زیادی را فرامی خواند؛ بنابراین نیازی قوی برای روش های موثر سنجش تنظیم چنین هیجاناتی در آنها وجود دارد. هدف این پژوهش، بررسی وضعیت تنظیم هیجانی افسران پلیس ایران و مقایسه آن با وضعیت تنظیم هیجانی افسران پلیس آلمان است. گزارش های تنظیم هیجانی نودو هشت افسر پلیس ایران (1392) به وسیله پرسشنامه مهارت تنظیم هیجانی (ERSQ)  سنجیده و با نتایج وضعیت تنظیم هیجانی افسران پلیس آلمان (2014) مقایسه شد. نتایج، نشان میدهد بین نمره کلی تنظیم هیجانی دو گروه از لحاظ آماری، تفاوت معنی داری نیست. در هر دو گروه، ضعف هایی در مقیاس های هوشیاری، درک احساسات خویش، ادراک حسی و جسمی هیجانات، تغییر و تابآوری روانی (تحمل و بردباری در برابر هیجانات منفی) مشاهده شد. میانگین نمرات پلیس آلمان در مهارت های شفافیت و پذیرش هیجانات، نسبت به پلیس ایران و از سویی، میانگین نمرات پلیس ایران در مهارت های آمادگی برای مواجهه با هیجانات منفی و خودحمایتگری از پلیس آلمان از نظر آماری به طور معناداری، بالاتر است. این پژوهش، پیشنهاد میکند که تمرکز بر مهارتهای تنظیم هیجانی و آموزش آن در برنامه های پیشگیرانه حوزه سلامت روان افسران پلیس، به عنوان مولفه مهمی در نظر گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1050

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1086
  • دانلود: 

    692
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، تاثیر آموزش سخت رویی بر سازگاری و مسوولیت پذیری دانشجویان پسر دانشگاه علوم انتظامی است. طرح این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. برای این منظور با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تصادفی تعداد چهل نفر از دانشجویان پسر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه بیست نفری آزمایش و کنترل گمارده شدند. بعد از مشخص شدن گروه های آزمایش و کنترل از دو مقیاس سازگاری بل که صدوشصت سئوال و پنج خرده مقیاس دارد و مسوولیت پذیری گاف که چهل و دو سوال دارد، به عنوان پیش آزمون استفاده شد و سپس گروه آزمایش به مدت ده جلسه نود دقیقه ای آموزش دیدند. در پایان آموزش، مجددا دو مقیاس فوق الذکر اجرا شد و نتایج در نرم افزارSPSS  به وسیله آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که آموزش سخت رویی باعث تقویت سازگاری و مسوولیت پذیری دانشجویان شده است؛ بنابراین با اطمینان می توان نتیجه گرفت که استفاده از آموزش سخت رویی می تواند به تقویت و بهبود متغیرهای مورد بررسی کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1086

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 692 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    99-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2213
  • دانلود: 

    1079
چکیده: 

هدف از این پژوهش، اولویت بندی عوامل موثر در مشارکت کارکنان ناجا در ورزش همگانی در مورد پنج معیار مهم و موثر در افزایش مشارکت در ورزش های همگانی و اولویت بندی و تعیین اهمیت هر معیار با استفاده از تکنیک سنجش رضایت مشتری به منظور ارائه راهکار مناسب است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر نوع جمع آوری داده های تحقیق، توصیفی-تحلیلی بوده که به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه پرسنل ستاد کل نیروی انتظامی هستند. نمونه ی آماری با توجه به تعداد جامعه آماری با استفاده از جدول مورگان و به تعداد سیصد و پنجاه و یک نفر نفر که 29.1% زنان و 70.9% مردان بود مشخص شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از تکنیک سنجش رضایت مشتری که روشی برای اولویت بندی با استفاده از میانگین با ضرایب مشترک است در مورد نظرات پرسنل ناجا و اهمیت هریک از معیارها و سوال های آنها نشان داد که میانگین CSM برای آیتم های معیار دسترسی 83.3228 برای آیتم های معیار منابع 82.5228 معیار نقش و توجه مسوولین 80.3637 آیتم های معیار عوامل انگیزشی 80.1328 معیار عوامل علمی، آموزشی و فرهنگی 79.2683 بود. از طریق اولویت بندی استانداردها با تکنیک سنجش رضایت مشتری می توان به اهمیت و اولویت رعایت هریک از عوامل از دیدگاه مدیران ورزش پی برده و در ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی از آنها استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1079 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button