سابقه و هدف: آموزش بالینی یکی از راهکارهایی است که پرستاران از طریق آن به کسب صلاحیت بالینی نایل می شوند. آموزش با استفاده از گروه همتایان یکی از روش های موثر بویژه در بهبود مهارت های روان حرکتی و همچنین کاهش استرس دانشجویان می باشد که در آن بخشی از آموزش فراگیر توسط دانشجویان هم دوره یا دانشجویان دوره های بالاتر با نظارت استاد انجام میگیرد. این مطالعه با هدف بررسی رضایتمندی دانشجویان از آموزش بالینی با استفاده از گروه همتایان انجام شد. روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 71 دانشجوی دوره کارورزی در عرصه و 84 دانشجوی دوره کارآموزی که به روش نمونه گیری تصادفی در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند، در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران انجام شد. در گروه مداخله دانشجویان کاراموز توسط کارورزان در عرصه تحت نظارت مربی آموزش دیدند ودر گروه کنترل آموزش به روش معمول مستقیما, توسط مربی انجام شد. در پایان دوره پرسشنامه سنجش رضایتمندی (مشتمل بر 42 سوال در حیطه های مختلف) توسط هر دو گروه، تکمیل گردید. اعتبار ابزار گرد آوری داده ها با استفاده از روش اعتبار محتوا تایید و پایایی آن، توسط آزمون مجدد تعیین گردید. یافته ها: مقایسه میانگین و انحراف معیار امتیاز رضایتمندی دانشجویان دوره ی کارورزی در عرصه درگروه مداخله (62/12±, 16/76) با گروه کنترل (48/15±, 85/66) اختلاف معنی داری را نشان داد (p=0/001). همچنین مقایسه میانگین و انحراف معیار امتیاز رضایتمندی دانشجویان دوره ی کارآموزی گروه مداخله (96/13±, 33/76) با گروه کنترل (23/16±, 25/65)نشان داد که بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود دارد، (p=0/001). نتیجه گیری: اجرای روش آموزش با استفاده از همتایان باعث افزایش رضایتمندی دانشجویان می شود.