مقدمه: در دنیای امروزی مفهوم مراقبت سلامت روان الکترونیکی مطرح است که به کمک آن مراقبت ها، مهارت ها دیگر محدود به موقعیت زمانی و مکانی افراد نمی باشد و افراد نیازمند به مراقبت روانی میتوانند با دریافت و نصب برنامههای کاربردی (اپلیکیشن) روی تلفن همراه از این خدمات بهرهمند شوند. نرمافزار کاربردی کاگنو ژن (Cognogene) برای ارائه خدمات سلامت روان الکترونیکی در بستر تلفن های هوشمند به وجود آمده است. این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی برنامه کاربردی «کاگنو ژن» ﺑ, ﺮ,مهارت های ارتباطی در میان دانشجویان انجام شد. روش: جامعه آماری این پژوهش 104 دانشجوی شاغل به تحصیل دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 در نظر گرفته شد. تعداد 52 ﻧ, ﻔ, ﺮ,در ﮔ, ﺮ, وه آزﻣ, ﺎ, یﺶ,و 52 ﻧ, ﻔ, ﺮ,در ﮔ, ﺮ, وه ﮐ, ﻨ, ﺘ, ﺮ, ل به صورت تصادفی انتخاب شدند. گروه آزمایش، آﻣ, ﻮ, زش اﻟ, ﮑ, ﺘ, ﺮ, وﻧ, ﯿ, ﮑ, ﯽ,(شامل ویدئوکلیپها، تمرین روزانه، برنامه های انگیزشی) را در 21 جلسه دریافت کردند و گروه ﮐ, ﻨ, ﺘ, ﺮ, ل مداخله ای دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها، از ﭘ, ﺮ, ﺳ, ﺸ, ﻨ, ﺎ, ﻣ, ﻪ,مهارت های ارتباطی کوئین دام در دو مرحله ﭘ, ﯿ, ﺶ, آزﻣ, ﻮ, ن و ﭘ, ﺲ, آزﻣ, ﻮ, ن استفاده ﺷ, ﺪ, . داده ﻫ, ﺎ,ﺑ, ﺎ,اﺳ, ﺘ, ﻔ, ﺎ, ده از روش ﺗ, ﺤ, ﻠ, ﯿ, ﻞ,واریانس یک طرفه ﺗ, ﺤ, ﻠ, ﯿ, ﻞ,شدند. نتایج: یافته ها ﻧ, ﺸ, ﺎ, ن داد ﮐ, ﻪ,مداخله صورت گرفته باعث ایجاد تفاوتی معنادار در میانگین همه شاخص های مورد پژوهش مهارت های ارتباطی به جزء شاخص های «دریافت و ارسال پیام» و «کنترل عاطفی» گردیده است. نتیجه گیری: آموزش از طریق برنامه کاربردی «کاگنو ژن» می تواند به عنوان مکمل همراه سایر روش های آموزشی دیگر برای بهبود مهارت های ارتباطی استفاده گردد.