سابقه و هدف: یکی از رایج ترین روش های ارزیابی تولیدات علمی پژوهشگران و سازمان های وابسته به آن ها، استفاده از شیوه های مختلف علم سنجی است که توسط یکی از پایگاه های اطلاعاتی استنادی انجام می گیرد. این پژوهش با هدف ارزیابی تولیدات علمی دانشگاه مازندران از سال 2006 تا 2016 در پایگاه Scopus انجام شده است.مواد و روش ها: این پژوهش به صورت توصیفی و با رویکرد علم سنجی انجام شده است. جامعه پژوهش مدارک علمی نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس (4091 مدرک) می باشد. اطلاعات مربوط به مقاله ها، تحت نام سازمانی دانشگاه مازندران (AF-ID="University of Mazandaran")، مورد جستجو قرار گرفت. سپس محدوده زمانی برای تولیدات علمی ((LIMIT-TO (PUBYEAR) تعریف و جستجوی نهایی صورت گرفت و داده ها با استفاده از نرم افزار Excel و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میزان تولیدات علمی دانشگاه مازندران در طی سال های مورد بررسی سیری صعودی داشته است. کمترین میزان تولید علم در سال 2006 و بیشترین میزان در سال 2013 بوده است. بیشترین تعداد مدارک نمایه شده، بیشترین استنادات دریافتی، و تعداد نویسندگان پرکار (تقریبا %60) به دو دانشکده شیمی و فیزیک تعلق دارد. از لحاظ نوع مدرک علمی نمایه شده بیشترین تعداد مربوط به مقاله پژوهشی بوده (4.93%)، از نظر مشارکت علمی و هم تالیفی بین سازمانی، بیشترین همکاری را با دانشگاه های هم جوار داشته اند.نتیجه گیری: در مجموع با وجود سیر صعودی مدارک ثبت شده تا سال 2013 و افت آن در سال های بعد، و برای دیده شدن نتایج پژوهش پژوهشگران در سطح جهان و رسیدن دانشگاه به اوج تولیدات علمی خود، مسوولین دانشگاه می بایست شرایطی فراهم نمایند تا پژوهشگران بتوانند انگیزه و توان لازم برای انتشار مقاله در مجلات معتبر علمی را داشته باشند.