قاب های مهاربندی شده برون محور، به دلیل دارا بودن توام مزایای قاب های خمشی و مهاربندی شده هم محور، در ساختمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. تیرهای پیوند این قاب ها، مانند یک فیوز شکل پذیر، علاوه بر جلوگیری از کمانش مهاربندها، مقدار زیادی انرژی زلزله را نیز جذب می کنند و به همین دلیل نقش حائز اهمیتی دارند. تیرهای پیوند قوطی شکل به دلیل پایداری پیچشی ذاتی، نیاز به مهارجانبی ندارند و کمانش پیچشی جانبی در آن ها، نسبت به تیرهای پیوند I شکل کمتر رخ می دهد و به همین دلیل استفاده از آن ها در پایه های پل و ساختمان های بلند توصیه می شود. تیرهای پیوند بلند به دلیل فراهم آوردن شرایط مناسب جهت اجرای بازشوها دارای مزیت معماری هستند با وجود این رفتار تیرهای پیوند بلند تحت بارهای شدید لرزه ای در مقایسه با تیرهای پیوند کوتاه از نظر سختی، مقاومت، ظرفیت دوران، ظرفیت استهلاک انرژی قابل مقایسه نبوده و در سطح پایین تری قرار دارد. در این تحقیق، ابتدا مدلی برای بهبود رفتار تیرهای پیوند قوطی شکل بلند در قاب های مهاربندی شده برون محور ارائه شده است و سپس رفتار دینامیکی غیرخطی قاب های فولادی برون محور 6 طبقه با 2 طول تیرپیوند (خمشی-برشی و خمشی) مختلف، مقاطع عرضی قوطی شکل با آرایش های مختلف سخت کننده، تحت تاثیر 3 رکورد دور و 3 رکورد نزدیک گسل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که آرایش مناسب سخت کننده های تیرپیوند قوطی شکل بلند، تاثیر مهمی در کاهش نیاز تغییرمکانی این قاب ها دارد که این کاهش در حدود 19% برای رکوردهای دور از گسل و 32% برای رکوردهای نزدیک گسل می باشد.