زمینه و هدف: در مدیریت تقاضای آب رابطه ی خاصی بین نگرش، اعتقاد و رفتار واقعی مصرف کنندگان و میزان مصرف آب وجود دارد. فاکتورهای زیادی در نگرش مثبت نسبت به مصرف آب وجود دارند که با ارائه اطلاعات صحیح باید باورها و نگرش های شهروندان نسبت به شیوه مصرف آب آشامیدنی را تغییر داد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش بر روی میزان صرفه جویی در مصرف آب در شهر خرم آباد در سال 1394 می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه در استان لرستان و در شهر خرم آباد صورت گرفت که از بین مشترکین پرمصرف این شهر، 60 خانوار که حاضر به همکاری بوده را انتخاب و در دو گروه کنترل و تیمار قرار داده شد که به گروه تیمار نحوه درست مصرف کردن به صورت منظم آموزش داده شد و به صورت دوره ای قرائت کنتور برای هر دو گروه صورت می گرفت. این مطالعه برای 6 ماه در فصول تابستان و پاییز 1394 انجام گرفت.یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که خانوارهای پرمصرف در گروه کنترل در سال 93 و 94 به ترتیب دارای میانگین مصرف سرانه ای برابر با 60.78±253.7 و 62.35±208 لیتر در روز به ازای هر نفر می باشد همچنین میانگین مصرف سرانه در گروه تیمار در سال 93 و 94 به ترتیب برابر 51.2±192.14 و 48.57±171.9 لیتر در روز به ازای هر نفر می باشد و همچنین نتایج نشان دهنده کاهش 11-9 درصدی مصرف در اثر مداخله آموزش می باشد.نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از این مطالعه جهت بالا بردن آگاهی عمومی مردم نسبت به بحران آب، تنش های آبی و اهمیت موضوع آب، با استفاده از آموزش می توان بر روی مصرف آب تاثیر گذاشت و همچنین می توان باعث ترویج فرهنگ درست مصرف کردن و تغییر رفتار مردم نسبت به مصرف آب شد.