Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    9-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    816
چکیده: 

یادگیری بین سازمانی به عنوان یکی از منابع اصلی کسب و توسعه ی دانش سازمانی مطرح است. کشورهای در حال توسعه، به دلیل ظرفیت مالی، مدیریتی و تکنولوژیکی محدود خود، از مشارکت شرکت های توانمند خارجی در انجام پروژه های زیربنایی خود بهره می برند. این امر فرصت های فراوانی را برای یادگیری و انتقال قابلیت های مختلف مانند قابلیت مدیریت پروژه از شرکت های خارجی فراهم می کند. این تحقیق با رویکردی استقرایی و با استفاده از استراتژی نظریه ی زمینه ای، ضمن شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری بین سازمانی قابلیتهای مدیریت پروژه، رابطه ی بین این عوامل را در قالب شش قضیه حکمی و یک مدل مفهومی، تبیین نموده است. بر اساس یافته های پژوهش، یادگیری بین سازمانی قابلیت های مدیریت پروژه مستلزم توجه به «عزم شرکت داخلی به یادگیری بین سازمانی» به عنوان مقوله ی مرکزی و سطح قابلیت های شرکت خارجی در مدیریت پروژه، تمایل شرکت داخلی به رشد و توسعه ی قابلیت های خود در مدیریت پروژه و الزام کارفرما به پیاده سازی فرآیندهای مدیریت پروژه به عنوان پیش نیازهای یادگیری بین سازمانی است. ظرفیت یادگیری شرکت داخلی، ظرفیت یاددهی شرکت خارجی و ارتباط و تعامل دو شرکت شرایط بستر ساز یادگیری هستند که از طریق به کارگیری سازوکارهای مناسب یادگیری بین سازمانی، بر میزان یادگیری بین سازمانی قابلیت های ملموس و ناملموس مدیریت پروژه مؤثر واقع می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 816 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    45-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    831
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

اقتصاد دانش بنیان را می توان نوعی از اقتصاد تصور کرد که در آن تولید و بهره برداری از دانش نقش عمده ای در ایجاد ثروت ایفا می کند. آنچه در این چارچوب اهمیت پیدا می کند؛ تجاری سازی طرح ها و ایده های نوآورانه و دانش بنیان است. در این مقاله سعی بر آن است که بر اساس مبانی نظری و مطالعات انجام شده در زمینه ارزش گذاری دانش فنی، یک مدل ارزش گذاری برای فن بازارها به عنوان یکی از ارکان بازار فناوری و محلی ارائه گردد تا معاملات فناوری میان دو گروه عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، انجام گیرد. این مدل مبتنی بر یک رویکرد ترکیبی و بر مبنای تجربیات و ابتکار افراد باسابقه در این حوزه ارائه و بر اساس منطق تئوری برخاسته از داده ها بسط داده شده است. بر این اساس، در مدل ارائه شده، ارزش گذاری دانش فنی در فن بازارها بر مبنای دو دسته عوامل قبل از ورود و بعد از ورود به بازار انجام شده و ارزش گذاری نهایی بصورت ترکیبی وزنی از ارزش گذاری قبل از ورود به بازار و بعد از ورود به بازار ارائه شده است. برای تایید مدل، یک مورد ارائه شده در فن بازار (کربنات باریم) مورد ارزش گذاری قرار گرفته و نتایج به دست آمده توسط خبرگان تأیید شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 831

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    81-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    883
  • دانلود: 

    652
چکیده: 

نگرش نظام مند مارپیچ سه گانه، تعاملات بین صنعت، دانشگاه و دولت را در قالب یک نظام نوآوری ترکیب کرده و مفاهیم ساختاری و کارکردی در تئوری نظام های نوآوری را دربر می گیرد. در این پژوهش، تلاش شده است ضمن بررسی رویکرد نظام مند مارپیچ سه گانه، به تحلیل شکاف ابعاد این نظام در صنعت دفاعی کشور پرداخته شود. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل خبرگان آگاه سه حوزه دانشگاه، صنعت و دولت در صنعت دفاعی کشور می باشند که از بین آنها 30 نفر جهت نظرخواهی تعیین شدند. در این پژوهش به منظور بررسی معنادار بودن تفاوت بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود از آزمون t استیودنت نرم افزار SPSS و نمودار عنکبوتی بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین میانگین وضعیت موجود (ادراکات پاسخ دهندگان) و میانگین وضعیت مطلوب (انتظارات پاسخ دهندگان) تفاوت معناداری وجود دارد. و میزان شکاف در خصوص کارکردهای نظام مارپیچ سه گانه از سایرین بیشتر می باشد که نیازمند توجه جدی تر به این حوزه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 652 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    111-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1332
  • دانلود: 

    912
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، آینده پژوهی صنعت نرم افزارهای کاربردی در ایران می باشد. به منظور تدوین و طراحی سناریوهای پیش روی این صنعت در آینده، مهمترین عامل شناسایی عدم قطعیت های کلیدی است. بدین منظور عدم قطعیت های کلیدی موجود در فضای فناوری نرم افزار در ایران شناسایی شده و با استفاده از روش سناریونویسی به توصیف و تشریح آینده ی این صنعت پرداخته می شود. این کار با انجام دو مرحله مرور ادبیات در مقالات و اخبار فناوری های نوین دنیا و همچنین مصاحبه با خبرگان صورت گرفت. در مرحله اول ابتدا پیشران های موثر بر آینده نرم افزارهای کاربردی در ایران مشخص شد که پس از مصاحبه با خبرگان، در نهایت سه عدم قطعیت برای بررسی تعیین و با استفاده از نرم افزار سناریو ویزارد و ماتریس اثرات متقابل چهار سناریو مشخص گردید. در پایان نیز سناریوها با توجه به خروجی های ارائه شده و پس از صحه گذاری و اعتبارسنجی توسط خبرگان استخراج گردید و به هر کدام پرداخته شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1332

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 912 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    139-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1220
  • دانلود: 

    752
چکیده: 

در این پژوهش تأثیر روش کسب دانش بر شکل گیری نوآوری های کارآفرینان ایرانی در کسب و کارهای صنعت کشاورزی گلخانه ای بررسی شده است. پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه ای با پایایی 84/0 انجام شد. مؤلفه های کسب دانش، هوشیاری کارآفرینانه، و نوآوری کارآفرینان بررسی شدند. برای جامعه آماری 600 نفره صاحبان و مدیران کسب و کارهای صنعت کشاورزی گلخانه ای در شهرستان پاکدشت استان تهران، 234 نفر حداقل تعداد نمونه محاسبه شد. از تعداد 270 پرسشنامه توزیع شده 247 پرسشنامه پاسخ داده شد. داده ها توسط نرم افزار آماری SPSS و نرم افزارPLS2 Smart با استفاده از معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد روش های کسب دانش، به ترتیب اهمیت شامل: رویه های مدیریت، آموزش و یادگیری، به میزان قابل توجهی بر نوآوری کارآفرینان جامعه آماری مورد بررسی مؤثرند؛ و این تأثیر از طریق متغیر واسطه ای هوشیاری کارآفرینانه، تعدیل می شود. کسب دانش از رویه های مدیریت بیشترین تأثیر را بر نوآوری کارآفرینان داشت و کسب دانش از شبکه های اجتماعی، بر نوآوری کارآفرینان بی تأثیر بود. بین افراد با سنین مختلف و تحصیلات متفاوت، از نظر هوشیاری کارآفرینانه و نوآوری، تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1220

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 752 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    165-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1726
  • دانلود: 

    1151
چکیده: 

علیرغم بحران های اقتصادی ناشی از جهانی شدن بازارها و فشار رقابت، کسب وکارهای آنلاین در دنیا روزبه روز گسترش می یابند و بستر فناوری اینترنت راه اندازی و ایجاد آن را ساده تر و سریع تر نموده است. اما گسترش این کسب وکارها در ایران بسیار کند است، چراکه یک کارآفرین الکترونیکی در ایران نمی داند برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی خود-از مرحله ایده تا راه اندازی کسب وکار-چه اقداماتی را باید انجام دهد و با موانع و مشکلات جدی در این فرایند مواجه است. این پژوهش کیفی به شناسایی موانع و محدودیت های راه اندازی کسب وکارهای اینترنتی در ایران بر اساس مدل کارآفرینی سایبری می پردازد. 12 کارآفرین الکترونیکی از روش نمونه گیری گلوله برفی برای مشارکت در فرایند جمع آوری داده ها انتخاب شدند. داده های جمع آوری شده از مصاحبه ی عمیق به روش تحلیل محتوا و تکنیک تم و با استفاده از نرم افزار اطلس تی آی تحلیل گردید. با تجزیه وتحلیل داده های پنج مرحله اصلی فرایند کارآفرینی الکترونیکی، شامل تشخیص فرصت، کشف ایده، تحلیل بازار، امکان سنجی و راه اندازی 19 مقوله و 49 مؤلفه (موانع و مشکلات) استخراج شد. همچنین یافته ها نشان داد مولفة ارزیابی و نوآوری باید در تمامی مراحل فرآیند کارآفرینی الکترونیکی موردتوجه قرار گیرد. بنابراین چارچوب ارائه شده در این تحقیق به عنوان مبنایی برای تمامی ذی نفعان، بخصوص دولت و محیط کسب وکار برای حل مشکلات و موانع رشد و توسعه کارآفرینی الکترونیکی در ایران خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1726

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1151 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button