Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    9-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    376
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

یک شبکه همکاری اثربخش، شامل اعضای متنوعی است که در اهداف، دانش، توانایی، شایستگی و مزیت ها، نگرش و فرهنگ متفاوت هستند و لزوم برقراری تعادل در ترکیب آنها و مدیریت ارتباطات شبکه بسیار مهم است. مدیریت شبکه های رسمی همکاری علم و فناوری در ایران در سطح راهبری می باشد. علی رغم تحقیقات انجام شده در زمینه شبکه های همکاری، موضوع مدیریت شبکه تقریباً مغفول مانده است. از این رو در این مقاله تلاش شده است پس از بررسی تحقیقات انجام شده در این زمینه، به منظور شناخت متغیر های تاثیرگذار و درک روابط موجود، با به کارگیری تکنیک دیماتل فازی و رویکرد مدلسازی پویایی سیستم، یک مدل پویا ارائه شود، که با ترسیم نمودارهای علی حلقوی (CLD)، به شناخت بهتر نقش راهبر در شبکه های رسمی همکاری علم و فناوری در ایران کمک نماید. نتایج نشان دهنده این است که قابلیت راهبر، اعتماد و انگیزه اعضای شبکه، فرآیند اجتماعی سازی اعضا و پایداری شبکه از عوامل بسیار مهم در زمینه راهبری شبکه ها می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    37-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    1542
چکیده: 

با توجه به اینکه مالکان صنعتی و کارآفرینان، نقش مهمی در تولید اقتصاد هر کشور دارند، بنابراین حمایت همه جانبه از آن ها نیز تضمین کننده نوآوری و رشد اشتغال است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر حمایت از مالکیت صنعتی با هدف توسعه کارآفرینی صورت گرفت. پژوهش حاضر بصورت تحلیل تم و با ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گردید. با روش نمونه گیری گلوله برفی صاحب نظران حوزه حقوق مالکیت فکری، حقوق تجارت، مدیریت صنعتی و کارآفرینی انتخاب شدند که بعد از 15 مصاحبه، محقق به اشباع داده ها رسید. تجزیه و تحلیل داده ها با کُدگذاری باز به منظور دستیابی به اطلاعات فراگیر صورت گرفت. همچنین از اعتبار محتوایی با آماره ضریب لاوشه برای تعیین اعتبار کدهای استخراجی از منظر 30 متخصص این حوزه استفاده گردید. یافته ها نشان داد؛ عوامل مؤثر بر حمایت از مالکیت صنعتی در سه قالب سیاست های تنظیمی، هنجاری و شناختی-فرهنگی می تواند عملیاتی گردد که در این میان، سیاستهای تنظیمی بیشترین و سیاست های شناختی-فرهنگی کمترین کدهای استخراجی را به خود اختصاص داده اند. مجموعاً تعامل سیاست های سه گانه مذکور می تواند توسعه کارآفرینی به ویژه در حوزه صنایع را به همراه داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    65-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    805
چکیده: 

تجاری سازی نیازمند توانمندی هایی از جمله تولید و بازاریابی است که بسته به شرایط بازار و تغییرات محیطی تغییر می کند و باید توسط نوآور بهبود یابند. توسعه دهندگان اپلیکیشن در ساخت، بهره برداری و بهبود این توانمندی ها مشکل دارند. از این رو پرسش این پژوهش آن است که چه ظرفیتی در داخل و خارج از سازمان باید وجود داشته باشد که یک توسعه دهنده بتواند این توانمندی ها را کسب کند، بهبود بخشد و از آن ها برای دستیابی به موفقیت بهره-برداری نماید. برای یافتن پاسخ به مطالعه دوازده توسعه دهنده اپلیکیشن ها (برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند تلفن همراه) پرداخته می شود که همگی سابقه بیش از سه سال فعالیت در صنعت را دارا هستند. در این مطالعه، از روش پژوهش مطالعه موردی چندگانه با شیوه تحلیل کدگذاری باز برای تحلیل داده های برآمده از مصاحبه با مدیران شرکت های مورد مطالعه استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که ظرفیت تجاری سازی در دو بعد درون سازمانی و برون سازمانی دارای مؤلفه های مختلفی است که در این مقاله شناسایی و دسته بندی شده اند. ظرفیت تجاری سازی در بعد درون سازمانی اشاره به پتانسیلی دارد که توسعه دهنده می تواند در خود ایجاد نماید و ظرفیت تجاری سازی در بعد برون سازمانی اشاره به پتانسیل در سطح ملی و صنعت دارد که باید توسط دولت، جامعه و فعالان صنعت ایجاد گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 805 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    91-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    520
  • دانلود: 

    927
چکیده: 

باتوجه به سرعت پیشرفت فناوری، برخورداری از نقشه راه فناوری امری ضروری است. در تحقیق حاضر، بطور کلی، گام های تدوین نقشه راه فناوری یک سامانه پیشرفته (شامل سخت افزار، نرم افزار و پلتفرم) بیان شده است. در این پژوهش، پس از دریافت نظرات خبرگان برون سازمانی (دوازده نفر از مدیران سطح ملی) و خبرگان درون سازمانی در قالب اعضای کمیته های تخصصی (27 نفر از صاحبنظران صنعتی) و تحلیل نظرات آنها در قالب ماتریس های شکاف موزون-توانمندی و نمودار راداری، نسخه اولیه نقشه راه فناوری سامانه با افق 10ساله، در چهار لایه (22پیشران، 19قابلیت، 48ویژگی و 100فناوری) تدوین شده است. این نقشه پس از گذشت یک یا دو سال از اجرای آن، نیاز به بازنگری و به روزرسانی دارد تا مطابق با آخرین تغییرات فناوری در کشور و دنیا و نیز باتوجه به نیازمندی ها و اولویت های جدید، تغییرات احتمالی در آن اِعمال شود. هدف از این تحقیق، ارائه مدل گام به گام تدوین نقشه راه فناوری همراه با جزئیات می باشد، تا در تحقیقات مشابه نیز با تغییرات و متناسب سازی، قابل بهره برداری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 927 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    119-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    418
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، تحلیل تاثیر پیش زمینه های سازمانی بر نوآوری استراتژیک است. همچنین، این پژوهش بررسی می کند که پویایی های محیطی و رقابت پذیری چه نقشی در تقویت یا تضعیف این رابطه ایفا می کنند. پارادایم این پژوهش اثبات گرایی، رویکرد آن قیاسی و استراتژی آن پیمایش است. بر این اساس و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامه ای مشتمل بر 25 پرسش میان نمونه آماری توزیع شد. جامعه آماری پژوهش، شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان ایرانی شرکت کننده در هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) در تابستان 1397 است که شامل 240 شرکت می باشند که بر اساس فرمول کوکران 144 شرکت به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده های گردآوری شده به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس و از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل قرار گرفتند. در نهایت، مشخص شد که پیش زمینه های سازمانی که شامل منابع انسانی تعهدمحور، ارتباط میان بخش های سازمانی و تمرکز زدایی در تصمیم گیری است، بر نوآوری استراتژیک موثر هستند. همچنین پویایی های محیطی و رقابت پذیری نیز در رابطه بین پیش زمینه های سازمانی و نوآوری استراتژیک نقش تعدیل گری ایفا میکنند و شدت رابطه را افزایش می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 418

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    163-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    752
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

اهمیت نوآوری در دنیای پرشتاب و متحول کنونی بر کسی پوشیده نیست. نوآوری در فناوری برای شرکت هایی که مایل به توسعه و حفظ مزیت رقابتی و یا ورود به بازارهای جدید هستند، اجتناب ناپذیر است و بر اساس مطالعات اخیر اگر یک سازمان نتواند نوآوری خود را حفظ کند، با شکست مواجه خواهد شد؛ هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نوآوری در فناوری و عملکرد شرکت بر توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط بوده و روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق، شرکت های تولیدی شهرک صنعتی استان گلستان بوده است که از میان 430 شرکت فعال بر اساس جدول مورگان 203 شرکت به طور تصادفی ساده انتخاب شد و مدیر ارشد هر شرکت به عنوان نمونه، جهت گردآوری داده استفاده گردید. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه استاندارد بوده که پایایی و روایی آن توسط آزمون های واگرایی و همگرایی مورد سنجش و تائید قرارگرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارSmart-Pls استفاده گردید. یافته های تحقیق نشان دادکه نوآوری ها در فناوری، شامل توانایی کارآفرینی، زیرساخت فناوری و فرهنگ و جو سازمانی بر عملکرد محصول، عملکرد فروش و عملکرد نوآوری شرکت های تولیدی، تأثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 752

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button