Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    9-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    692
  • دانلود: 

    742
چکیده: 

هدف این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر هزینه کرد بخش کسب و کار ایران در فعالیت های تحقیق و توسعه است. روش شناسی این پژوهش کمّی و با رویکرد پیمایشی نمونه ای شامل 27 نفر از مدیران واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ها در صنایع دارو و تجهیزات پزشکی، نانوفناوری و مواد پیشرفته انتخاب و داده های گردآوری شده به روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی با نرم افزار اسمارت پی ال اس تحلیل شده اند. نتایج، فرضیه های تاثیر دسترسی به منابع مالی و غیرمالی (منابع انسانی، اطلاعاتی و تجهیزات) و همچنین تاثیر رقابت یا همکاری بین شرکت ها را بر افزایش هزینه کرد کسب و کارهای ایرانی در فعالیت های تحقیق و توسعه در سطح اطمینان 95/0 تائید کرد. همچنین نشان داده شد که سیاست ها و قوانین دولت بر دسترسی به منابع مالی و غیرمالی (منابع انسانی، اطلاعاتی و تجهیزات) تاثیر معناداری می گذارند. به لحاظ میزان تاثیر نیز عوامل مرتبط با رقابت یا همکاری شرکت ها، عوامل مرتبط با دسترسی به منابع غیرمالی و مالی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر هزینه کرد کسب و کارها در فعالیت های تحقیق و توسعه دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 742 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    39-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    762
چکیده: 

سیستم های نوآوری از مهم ترین مسائلی است که به طور مستقیم متأثر از سیاست های علم و فناوری می باشد. سیستم های نوآوری به سیستم های نوآوری فناورانه، بخشی، منطقه ای و ملی تقسیم می گردند. از ترکیب نظام های نوآوری می توان به مزایای جدیدی دست یافت. در ایران با توجه به اهمیت صنایع بالادستی صنعت نفت، بخش پتروشیمی زمینه لازم را برای ایجاد ارزش افزوده از نوآوری دارد. با توجه به ساختار مدیریت بخشی، ترکیب سیستم های نوآوری فنی و بخشی با محوریت رویکرد فنی برای تحلیل دقیق تر شرایط حاکم بر نوآوری در این عرصه مناسب به نظر می رسد. لذا در این مقاله از روابط معرفی شده در نظام نوآوری بخشی برای مدل سازی نظام نوآوری فناورانه در مورد یکی از کاتالیست های صنعت پتروشیمی ایران استفاده شده است. مدل پیشنهادی با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم ها توسعه داده شده و نیز با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو، رفتار کارکردها طی چرخه عمر نوآوری نشان داده شده است. نتایج به دست آمده پیش بینی کننده وضعیت کارکردهای نظام نوآوری، تحلیل دوره عمر نوآوری و الزامات حاکم بر توسعه فناوری می باشد. این امر نشان از وضعیت رو به توسعه برای فناوری منتخب در نظام نوآوری فنی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 762 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    65-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    733
  • دانلود: 

    769
چکیده: 

هدف این پژوهش کیفی، شناسایی و تحلیل عوامل اثرگذار بر توسعه کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. لذا با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های افراد خبره در این زمینه که شامل کارشناسان و مدیران وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند، از فن دلفی در سه مرحله بهره گرفته شد(47=n). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه باز و پرسشنامه ساختاریافته بود. یافته های حاصل از تحلیل دلفی حاکی از آن بود که 8 عامل در توسعه کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) اثرگذار است. سپس عوامل شناسایی شده براساس پاسخ خبرگان اولویت بندی شدند. براساس یافته های پژوهش، عوامل اثرگذار بر توسعه کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ترتیب اهمیت عبارت بودند از: حمایت از فناوری و نوآوری در حوزه فاوا؛ سیاست گذاری و اجرای برنامه های توسعه کارآفرینی در حوزه فاوا؛ حمایت از کارآفرینان فاوا؛ توسعه شرکت های کوچک و متوسط فاوا؛ خدمات پشتیبانی، فنی و مدیریتی در حوزه فاوا؛ ترویج کارآفرینی در حوزه فاوا؛ حمایت مالی در حوزه فاوا و توسعه زیرساخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 769 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امیری حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    93-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    599
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

افزایش اهمیت منابع دانش خارج از سازمان موجب گردیده، آمادگی جذب فناوری به یک قابلیت پویای کلیدی در رقابت مبتنی بر دانش تبدیل گردد. شناسایی الزامات ایجاد کننده آمادگی جذب فناوری و برنامه ریزی پابرجا و قابلیت محور به منظور کاهش ریسک های جذب و توسعه فناوری از جمله مسائل مدیران و برنامه ریزان سازمانهای صنعتی، دفاعی می باشد که در این زمینه سوالاتی پیرامون عوامل پایدار بوجود آورنده آمادگی جذب فناوری و نحوه ارتباط و اثرگذاری آنها بر یکدیگر مطرح می گردد. هدف این پژوهش تعیین عوامل تاثیرگذار بر ارتقاء آمادگی جهت اکتساب و توسعه موفق فناوری دفاعی و تبیین میزان اثرگذاری و اثرپذیری عوامل، به منظور انجام برنامه ریزی پابرجا می باشد. بدین منظور پس از مطالعات کتابخانه ای گسترده و نظرسنجی از متخصصان باتجربه و برنامه ریزان صنایع دفاعی به روش دلفی، به منظور احصاء عوامل کلیدی موثر بر آمادگی جذب فناوری، با استفاده از روش معادلات تفسیری ساختاری (ISM)، عوامل موثر بر آماده سازی سازمان برای اجرای موفق راهبردهای توسعه فناوری دفاعی به صورت سطح مند، اولویت بندی گردید و روابط میان عوامل هدایت گر شامل مدیریت توسعه ی فناوری دفاعی، منابع مالی، منابع انسانی، ساختار سازمانی، تحقیق و توسعه و عوامل هدایت پذیر شامل قابلیت های محوری فناوری دفاعی، ارتباطات فراسازمانی، مدیریت دانش و زیرساخت های صنایع دفاعی، محاسبه گردید و میزان اهمیت و اثرگذاری آن ها به صورت کمی مشخص شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 599

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    117-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1012
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

محصولات تند مصرف جدید و نوآورانه همواره در صنایع غذایی کشور در حال تولید و عرضه بوده که گاها با شکست و عدم استقبال واسطه گران و مصرف کنندگان نهایی مواجه شده است. لذا هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل موثر بر پذیرش محصولات نوآورانه تند مصرف صنایع غذایی و الویت بندی آنها می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شده است. همچنین جهت اولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش محصولات نوآورانه از فرآیند تحلیل شبکه ای استفاده گردیده است. در نهایت در این پژوهش 35 شاخص نهایی در قالب 9 عامل مورد شناسایی و تایید قرار گرفت. یافته های تحقیق با استفاده از معادلات ساختاری، نشان می دهد که از میان کلیه عوامل، عامل ریسک پذیرش محصول نوآورانه بیشترین تاثیر و عامل فردی کمترین تاثیر را بر روی پذیرش محصول نوآورانه دارا می باشد. همچنین با تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای، ریسک پذیرش محصول نوآورانه در الویت اول و استراتژی عرضه محصول نوآورانه، برنامه معرفی محصول نوآورانه، ویژگی های محصول نوآورانه، اطلاع رسانی، ارتباط با مشتری، قابلیت آزمون محصول، شرایط محیطی، عوامل فردی در الویت های بعدی قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1012

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    147-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    658
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

پذیرش و به کارگیری فناوری های اطلاعاتی نوین توسط افراد یک جامعه، در موفقیت فناوری و توجیه سرمایه گذاری ها، نقش مهمی ایفا می کند. با درک ساز و کار پذیرش یک فناوری نزد افراد، می توان خلق محصولات فناورانه و ارائه آن ها به جامعه را به گونه ای انجام داد که متقاضیان بیشتری داشته باشند. در حوزه فناوری اطلاعات، یکی از سامانه های فراگیر که به تازگی در کشور ما نیز توسعه یافته و در انتظار معرفی به بازار است، سیستم ارتباطات خودرویی(CVT) است. پذیرش این فناوری توسط رانندگان دارای اهمیت زیادی است. هدف این مقاله بررسی پذیرش سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی با استفاده از مدل مفهومی UTAUT صورت گرفته است. در این تحقیق که با استفاده از نظرات 60 نفر از رانندگان تاکسی بین شهری استان سمنان انجام شده است، ابعاد مدل UTAUT یعنی پیش بینی عملکرد، تلاش مورد انتظار، نفوذ اجتماعی و شرایط تسهیل گر مورد سنجش قرار گرفته است. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های آماری تی تک نمونه ای و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که از طرف رانندگان تاکسی برون شهری، عملکرد مناسبی برای این سامانه پیش بینی می شود و به لحاظ اجتماعی نیز این سامانه مورد حمایت نسبی قرار خواهد گرفت اما این رانندگان تلاش بیش از حدی را برای استفاده از این سامانه انتظار دارند و معتقدند سایر شرایط تسهیل گر برای استفاده از سامانه مثل منابع، دانش و سازگاری با سایر سامانه های مورد استفاده راننده، در حد کافی وجود ندارند. این نتایج در میان گروه های سنی مختلف، تفاوت معناداری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 658

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button