Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    1-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1316
  • دانلود: 

    920
چکیده: 

دغدغه ها و نیازهای محوری نیروی دریایی باعث تاکید فرماندهان و مسوولان بر اصلاح نظام آموزشی شد. یکی از مهم ترین عوامل موثر در اصلاح نظام، وجود یک الگوی مطلوب برنامه درسی است که برای طراحی برنامه های درسی مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا، محققان با توجه به شناخت خود از این حوزه درصدد، رفع خلأ الگوی مطلوب در سازمان برآمدند. پژوهش حاضر با هدف دستیابی به الگوی برنامه درسی، با روش اکتشافی و با استفاده از روش «تمام شمار» انجام شد. روایی محتوایی پرسشنامه محقق ساخته بر اساس نظرات 14 نفر صاحب نظر و محاسبه ضریب لوشه حدود 0.9 و پایایی پرسشنامه براساس نظرات 30 نفر از افراد نمونه با ضریب آلفای کرونباخ 0.77 مورد تایید قرار گرفت. تعداد کل نمونه 110 نفر بود که پس از تکمیل با استفاده از نرم افزارهای «SPSS» و «PLS» داده های حاصل براساس یافته ها نشان داد که الگوی نهایی شامل مبانی، رویکردها و راهنمای برنامه درسی، منابع نیازسنجی، طراحی و تدوین، عناصر طراحی و تدوین برنامه درسی، تولید مواد آموزشی، اجرا و ارزشیابی و بازنگری برنامه درسی می باشد و مدل نهایی از استحکام بالایی برای سنجش برنامه درسی نیروی دریایی برخوردار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1316

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 920 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    14-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2082
  • دانلود: 

    989
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه الگو و شناسایی ابعاد و مولفه های توانمندسازی مدیران نیروی دریایی ارتش می باشد. این پژوهش از نوع ترکیبی است .در بخش کیفی از روش تحلیل اسناد سازمان ومصاحبه عمیق با خبرگان استفاده شده است ودر بخش کمی به آزمون اعتبار الگوی بدست آمده در بین مدیران وافسران نیروی دریایی ارتش می پردازد. جامعه آماری بخش کیفی شامل 20 نفر از مدیران وافسران نیروی دریایی می باشد و بخش کمی شامل مدیران نیروی دریاییارتش می باشد که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای 120 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها، در بخش کیفی از روش مصاحبه عمیق و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است، اعتبار و روایی دربخش کیفی از طریق دو روش بازبینی توسط مشارکت کنندگان ومرور توسط خبرگان غیرشرکت کننده و دربخش کمی با استفاده ازآلفای کرونباخ محاسبه شد که میزان آن 0.91 بود. برای تحلیل داده های بخش کیفی از روش تحلیل اسناد سازمان ومصاحبه عمیق با خبرگان وبرای تایید و آزمون مدل مفهومی از تحلیل عاملی تاییدی واز روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان دهنده 6 متغیر است که در قالب مدل ساختاری شامل: 1- اثربخشی مدیریت، 2- دانش و مهارت، 3- پذیرش ریسک، 4- دسترسی به اطلاعات، 5- مشارکت در تصمیم گیری، 6- فرهنگ سازمانی، 7- ایمان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2082

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 989 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    30-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2755
  • دانلود: 

    1418
چکیده: 

نگهداری و تعمیرات که آن را به اختصار نت می نامند یکی از مفاهیم اساسی در سازمان های پیشرفته و در حال حرکت به سمت کلاس جهانی است که از جایگاه ویژه ایی در سطح مدیران به ویژه مدیران ارشد و کارکنان سازمان برخوردار است. شاید در گذشته سازمان ها مفهوم نگهداری را در قالب تعمیرات مستتر می دیدند، اما امروزه با گسترش مفاهیم علمی و پیشرفت های حوزه دانش و ساختارهای دانایی محور، تفکر نسبت به تعمیرات به طور کلی متحول گردیده و رویکردها به سمت شکل گیری نگهداری به جای تعمیرات تغییر یافته است. هدف از انجام این پژوهش ارائه ی مدل نگهداری و تعمیرات چابک در صنایع حمل و نقل دریایی و به طور خاص صنعت کشتی سازی نظامی می باشد. جامعه اماری تحقیق کلیه متخصصان حوزه نگهداری و تعمیرات در نیروی دریایی راهبردی ارتش بوده و به منظور نمونه گیری با استفاده از رابطه کوکران 59 نفر از این متخصصین به روش هدفمند انتخاب گردیده اند. به منظور شناسایی عوامل از روش دلفی فازی و به منظور ربته بندی آن ها در راستای ارائه مدل از روش پرومته استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد قابلیت تعمیر پذیری، یادگیرندگی سازمانی و در نهایت نگهداری و تعمیرات خود کار به عنوان سه عامل اصلی تاثیرگذار بر چابکی نت در صنایع حمل و نقل دریایی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2755

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1418 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناظم فتاح

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    45-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    962
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

هدف اساسی پژوهش حاضر تهیه مقیاسی معتبر برای سنجش بهره وری در دانشگاه ها است. در این پژوهش، جامعه ی آماری را کلیه ی کارکنان بخش های مختلف دانشگاه ها، واحدها و مراکز آموزشی دریایی از جمله: رودهن، دماوند، فیروزکوه، پردیس، بومهن و نوشهر تشکیل داده اند. گروه نمونه تعداد 270 نفر برآورد شده است که از روش طبق بندی متناسب با حجم آماری استفاده شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش اکتشافی است. ابزار سنجش در این پژوهش شامل پرسش نامه بهره وری که براساس مدل اچیو هرسی و گلد اسمیت تهیه شده است و دارای ابعاد توان، وضوح نقش، کمک، انگیزه، ارزیابی، اعتبار و محیط (a=0.93) می باشد. نتایج حاصل از روش تحلیل عامل نشان داد که بهره وری در دانشگاه ها از ابعاد اعتبار (سوالات 24-32-33-34-35-36-37-40-41-42-43-47)، توان (سوالات 1-2-4-5-6-8-18-21)، انگیزه (سوالات 9-26-27-28- 29)، ارزیابی (سوالات 15-30-31)، کمک (سوالات 11-13-14)، محیط (سوالات 19-23-46) و وضوح (سوالات 3-7) تشکیل شده است و بعد اعتبار بیشترین نقش را در شکل گیری بهره وری در دانشگاه داشته است. با توجه به نتایج پژوهش حاضر پیشنهاد می شود که تصمیمات مدیران در رابطه با مسیر حرفه ای افراد (مانند تجزیه و تحلیل شغل، استخدام، ارزیابی، آموزش، ارتقاء و جدایی از سازمان) مستند و قانونی باشد. افراد نحوه انجام کار را بدانند و با توافقی که از قبل روی اهداف انجام شده است برای شناخت بیشتر و محقق کردن آنها به پرسش کردن تشویق شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 962

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    55-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1811
  • دانلود: 

    1183
چکیده: 

هدف پژوهش، بررسی اثر سامانه مدیریت دانش بر قدرت تصمیم گیری مدیران و فرماندهان نداجا و ارائه الگوی مناسب برای تصمیم گیری بهتر آنان می باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و جامعه آن مدیران و فرماندهان ستاد آجا، ستاد نداجا و مناطق تابعه نداجا، در مشاغل مدیریتی، به شرط اگاهی از مفاهیم مدیریت دانش می باشد که از طریق نمونه گیری طبقه ای، 66 نفر انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها، اسناد کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته، حاوی 49 سوال و دارای روایی و پایایی می  باشد. تجزیه وتحلیل داده های با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و از طریق آزمون های تی تک نمونه ای، همبستگی وچند متغیره انجام شده است. یافته های پژوهش نشان داد که در حال حاضر، مدیران و فرماندهان نداجا در تصمیم گیری خود از شاخص های خلق، اشتراک و بکارگیری دانش بهره نمی گیرند ولی از مولفه ذخیره دانش بهره می گیرند. همچنین برابر نظر خبرگان این تحقیق، بیشترین تاثیرگذاری در تصمیم گیری را، مولفه تسهیم دانش دارد. و تاثیر نظام مدیریت دانش بر تصمیم گیری کارکنان نظامی بیشتر از کارکنان سایر سازمان هاست. در نتایج به دست آمده، بین نظرات دارندگان تحصیلات لیسانس با فوق لیسانس و دکترا در بکارگیری دانش و تسهیم دانش، و بین گروه جمعیتی بیش از 25 سال سنوات و کارکنان زیر 25 سال سنوات و در نهایت بین کارکنان عملیاتی و سایر مشاغل نداجا در بکارگیری مدیریت دانش در تصمیم گیری تفاوت معناداری وجود دارد. پیشنهاد کلی پژوهش این است که با توجه به استقبال مدیران برای استفاده از آموزه های علم مدیریت دانش در تصمیم گیری، باید نداجا نسبت به بازنگری در سیاست های خود و تدوین و ابلاغ سیاست های حمایتی و الزامی، به منظور هدایت کارکنان در به کارگیری شاخص ها و مولفه های مدیریت دانش از جمله، بهره برداری از منابع دانشی خارج سازمان، اهمیت دادن به تحقیق در حوزه تصمیم گیری، گردآوری تجربیات افراد سازمان برای تصمیم گیری بهتر، تشکیل بانکهای اطلاعاتی پشتیبان تصمیم گیری و ... اقدام نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1183 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    81-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2205
  • دانلود: 

    1344
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر اشتیاق شغلی در بین کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر می باشد. این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی و از گروه پیمایشی - همبستگی می باشد.از پرسشنامه  استاندارد یادگیری سازمانی (نیفه) و پرسشنامه استاندارد اشتیاق شغلی کارکنان (شوفلی و همکاران) استفاده شده است. تحلیل داده ها با روش رگرسیون استفاده شده است. جامعه آماری را کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تشکیل می دهند که تعداد ایشان 220 نفر بود که بر اساس جدول مورگان 140 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج حاکی از آنست که یادگیری سازمانی و هفت مولفه آن (چشم انداز مشترک، فرهنگ یادگیری سازمانی، کار و یادگیری گروهی، به اشتراک گذاشتن دانش، تفکر سیستمی، رهبری مشارکتی و توسعه شایستگی های کارکنان) بر اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تاثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button