مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهروری در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف اساسی پژوهش حاضر تهیه مقیاسی معتبر برای سنجش بهره وری در دانشگاه ها است. در این پژوهش, جامعه ی آماری را کلیه ی کارکنان بخش های مختلف دانشگاه ها, واحدها و مراکز آموزشی دریایی از جمله: رودهن, دماوند, فیروزکوه, پردیس, بومهن و نوشهر تشکیل داده اند. گروه نمونه تعداد 270 نفر برآورد شده است که از روش طبق بندی متناسب با حجم آماری استفاده شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش اکتشافی است. ابزار سنجش در این پژوهش شامل پرسش نامه بهره وری که براساس مدل اچیو هرسی و گلد اسمیت تهیه شده است و دارای ابعاد توان, وضوح نقش, کمک, انگیزه, ارزیابی, اعتبار و محیط (a=0.93) می باشد. نتایج حاصل از روش تحلیل عامل نشان داد که بهره وری در دانشگاه ها از ابعاد اعتبار (سوالات 24-32-33-34-35-36-37-40-41-42-43-47), توان (سوالات 1-2-4-5-6-8-18-21), انگیزه (سوالات 9-26-27-28- 29), ارزیابی (سوالات 15-30-31), کمک (سوالات 11-13-14), محیط (سوالات 19-23-46) و وضوح (سوالات 3-7) تشکیل شده است و بعد اعتبار بیشترین نقش را در شکل گیری بهره وری در دانشگاه داشته است. با توجه به نتایج پژوهش حاضر پیشنهاد می شود که تصمیمات مدیران در رابطه با مسیر حرفه ای افراد (مانند تجزیه و تحلیل شغل, استخدام, ارزیابی, آموزش, ارتقاء و جدایی از سازمان) مستند و قانونی باشد. افراد نحوه انجام کار را بدانند و با توافقی که از قبل روی اهداف انجام شده است برای شناخت بیشتر و محقق کردن آنها به پرسش کردن تشویق شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظم، فتاح. (1396). اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهروری در دانشگاه ها. آموزش علوم دریایی، 4(8)، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/262002/fa

    Vancouver: کپی

    ناظم فتاح. اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهروری در دانشگاه ها. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1396؛4(8):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/262002/fa

    IEEE: کپی

    فتاح ناظم، “اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهروری در دانشگاه ها،” آموزش علوم دریایی، vol. 4، no. 8، pp. 45–54، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262002/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button