Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    7-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    454
چکیده: 

پوسته پلاسما به عنوان مرز ورود یون ها به درون سیستم شتاب دهنده، اثر مستقیم بر خصوصیات پرتو یون، عملکرد و طول عمر تراستر یونی دارد. به طور معمول در مدلسازی عددی سیستم شتاب دهنده تراسترهای یونی الکترواستاتیکی، اثر الکترون ها بر خواص پلاسمای بالادست سیستم شتاب دهنده و شکل پوسته پلاسما، با در نظر گرفتن الکترون ها به صورت سیال (روش پواسون-بولتزمن) یا مدل کردن ذرات الکترون، شبیه سازی می شود. اما در مطالعه حاضر، با بهره گیری از روش ذره درون سلول و بدون انجام محاسبات مربوط به الکترون ها، پوسته پلاسما تخمین زده شده است. شکل و موقعیت پوسته پلاسمای حاصل توافق خوبی با نتایج تجربی دارد و در مقایسه با مدل های عددی، که الکترون ها را نیز شبیه سازی کرده بودند، از دقت بالاتری برخوردار است. نتیجه محاسبات نشان می دهد که عدم انطباق بین پوسته پلاسمای محاسبه شده توسط روش پواسون-بولتزمن و نتایج تجربی، در یک جریان پرتو مشخص، به واگرایی پرتو یون به میزان 3/2 یا 18/28 درصد در مقایسه با روش اعمال مستقیم اثر الکترون می انجامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 454 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    17-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    351
  • دانلود: 

    125
چکیده: 

سپرهای حرارتی نقش مهمی در موتورهای سوخت جامد ایفا می کنند. کاربرد زیاد سپرهای حرارتی در گلوگاه این موتورها، به دلیل تاثیر خوردگی این ناحیه بر فشار محفظه احتراق و نهایتا بازده حرارتی موتور، موجب اهمیت مطالعه سپرهای حرارتی شده است. پیش بینی صحیح مقدار پسروی سطح گلوگاه، منجر به طراحی بهینه موتور، به ویژه در موتورهایی با زمان سوزش بالا می شود. در این پژوهش، خوردگی نازل گرافیتی در موتورهای سوخت جامد برای یک سوخت مرکب با ترکیب خاص مورد بررسی قرار گرفته است. مدل عددی استفاده شده شامل حل معادلات ناویر استوکس جریان سیال، معادلات ترمودینامیکی داخل موتور، معادلات ترموشیمی و هدایت حرارتی سطح نازل است. جهت اعتبارسنجی نتایج مدل عددی، یک موتور سوخت جامد کامل از نوع کارتریجی با نازل گرافیتی و سوخت با پایه پلی استری آزمایش و توسط دستگاه اسکنر سه بعدی مقدار خوردگی سطح داخلی نازل اندازه گیری شده است. مقایسه نتایج بیانگر مطابقت خوب خروجی مدل عددی با داده های تجربی (با اختلاف در حدود 4 درصد) در گلوگاه و حوالی آن است. نتایج تجربی نشان می دهد که مقدار فناشوندگی در ناحیه ورودی گلوگاه بیشترین مقدار را دارد و در ناحیه واگرایی نازل، تقریبا ثابت و برای موتور تست شده حدود 0/2 میلی متر است. این نتایج به دلیل تاثیر قابل توجه خوردگی و تغییر هندسه گلوگاه نازل بر بازده حرارتی موتور، حائز اهمیت است و می تواند در تحلیل و طراحی موتورهای سوخت جامد استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 125 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    381
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

کاهش وزن، ابعاد و مصرف انرژی از جمله مسائل حائز اهمیت در صنایع هوافضا (فضاپیماها و ایستگاه فضایی) است. همین موارد سبب نیاز به یک سیستم خنک کننده با قابلیت بالا و ابعاد کوچکتر می شود. نانوسیالات می توانند در سیستم های سردکننده نقشی حیاتی ایفا کنند. در این مقاله به بررسی عددی جریان آرام، لایه ای با جابه جایی طبیعی نانوسیال، در یک محفظه مربعی تحت زوایای مختلف نسبت به افق با مانعی در وسط آن پرداخته شده است. در وسط محفظه، صفحه ای عمودی با ضخامت ناچیز قرار دارد. معادلات حاکم به روش تفاضل محدود، مبتنی بر حجم کنترل جبری شده و به کمک الگوریتم سیمپل به صورت هم زمان حل شده اند. بر اساس نتایج حاصل از حل عددی، تاثیر پارامترهایی چون چرخش محفظه، عدد ریلی، نسبت حجمی نانوذرات و عدد هارتمن بر میدان جریان و انتقال حرارت بررسی شده است. نتایج نشان می دهند که در چرخش محفظه، ماکزیمم انتقال حرارت وقتی صورت می پذیرد که صفحه گرم با افق دارای زاویه 45 درجه باشد. صفحه میانی و افزایش عدد هارتمن موجب کاهش انتقال حرارت می شوند، حال آنکه افزایش عدد ریلی موجب افزایش انتقال حرارت می شود. افزایش نسبت حجمی نانوذرات بسته به عدد ریلی ممکن است عملکرد حرارتی را تقویت یا تضعیف نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    296
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

پاسخ غیردائم ائرودینامیکی مقاطع بال دوبعدی نوسانی کاربردهای فراوانی در حوزه های دانشی ائرودینامیک بالگرد و ائروالاستیسیته دارد. با توجه به زمان بر بودن انجام تحلیل های عددی غیردائم، به کارگیری پاسخ های تحلیلی غیردائم یا شبه دائم از نظر مهندسان مطلوب ترند که البته بسته به نوع مسئله درصدی خطا دارد. در این پژوهش پاسخ های روش غیردائم تحلیلی و شبه دائم برای ایرفویل نوسانی دارای حرکت پلانج و تاب در فرکانس کاسته مختلف و دو ماخ تراکم ناپذیر و تراکم پذیر به دست آمده و تصحیح تراکم پذیری بر این روش ها انجام شده است. یک کد عددی غیرلزج نیز برای حل مسائل غیردائم مرز متحرک مبتنی بر روش حجم محدود اختلاف مرکزی و استفاده از فرمولاسیون لاگرانژی-اویلری دلخواه توسعه داده شده است تا نتایج تحلیل غیردائم و شبه دائم با این روش مقایسه شود. انتگرال گیری زمانی تحلیل عددی با استفاده از یک روش ضمنی کارآمد دوزمانه انجام شده است. روش تحلیلی تئودرسن به عنوان روش تحلیلی غیردائم در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می دهد که روش عددی حجم محدود حل دقیقی ارائه می کند و در میان روش های شبه دائم و تحلیلی غیردائم، روش تحلیلی غیردائم دقت مناسبی دارد و در جریان های تراکم پذیر با اصلاح تراکم پذیری دقت روش تحلیلی غیردائم تا حدی بهبود می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    395
  • دانلود: 

    439
چکیده: 

در این پژوهش، تضعیف امواج ضربه ای به وسیله مشاهدات کیفی تخلیه پلاسما در ماخ 2/45 و آزمایش های محیطی ارزیابی شده است. پلاسما روی مدل آیرو-اسپایک با تخلیه الکتریکی 50 هرتز، 50 میلی آمپر و 30 کیلوولت تولید شده و از تکنیک شادوگراف با 300 فریم بر ثانیه و دوربین ویدئویی با 1000 فریم بر ثانیه برای ثبت نتایج کیفی استفاده شده است. نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد که افزایش میدان مغناطیسی علاوه بر پایداری بیشتر در تخلیه تابان، افزایش فرکانس، تغییر مسیر ذرات باردار از دایره ای به سیکلوترونی و هم پوشانی بهتر پلاسما، سبب ضخیم تر شدن ضخامت لایه شوک هم می شود. تصاویر شادوگراف در ماخ 2/45 نشان می دهد که ترکیب مغناطیس و پلاسما سبب افزایش 7/5 درجه در زاویه موج و در نتیجه ضعیف تر شدن موج ضربه ای شده و در پائین اسپایک باعث ناپدیدشدن موج منحنی شده است. لذا این روش منجر به حذف امواج ضربه ای در عدد ماخ 2/45 و کاهش پسای موجی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 395

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 439 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    73-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    369
  • دانلود: 

    103
چکیده: 

نانولوله های کربنی چندجداره، که در مواد پلیمری به کار می روند، با هدف ایجاد حسگر پیزو مقاومتی در پایش سلامت سازه های مهندسی استفاده می شوند. در این مقاله، حساسیت به تغییرات کرنش در نانوماده مرکب حاوی نانولوله کربنی-اپوکسی با استفاده از تغییرات الکتریکی بررسی شد. حسگر نانوماده مرکب روی یک تیر آلومنیمی یک سر گیردار چسبانده شده است تا اعمال کرنش روی آن ممکن باشد. ابتدا نانولوله های کربنی چندجداره با درصد های مختلف وزنی از 0/01 تا 1/5، درون زمینه اپوکسی به صورت نسبتا یکنواخت توزیع شدند. این فرایند توسط یک همزن مکانیکی انجام شد. بدین ترتیب ماده ای هوشمند و مناسب برای سنجش کرنش ایجاد گردید. با استفاده از میکروسکوپ الکترونی ریزساختار این حسگر بررسی شد تا نحوه توزیع نانولوله های کربنی درون زمینه اپوکسی و تشکیل شبکه رسانا مشخص شود. اثر فرایند آماده سازی نانوماده مرکب بر تغییرات الکتریکی و کرنش، طی بارگذاری مکانیکی بررسی شد. نتایج نشان داد که اختلاط اولیه اپوکسی و سخت کننده منجر به حساسیت بیشتر حسگر نسبت به تغییرات الکتریکی شده است. همچنین آماده سازی نمونه ها با دو دمای پخت 80 و 100 درجه سانتی گراد نشان داد که نمونه های ساخته شده با دمای پخت پایین تر، حساسیت بیشتری نسبت به کرنش اعمال شده دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 103 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ذبیح پور محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    335
  • دانلود: 

    97
چکیده: 

محاسبات مربوط به پاسخ خستگی ساختارهای کامپوزیتی، از طرفی با چالش وجود مدل های نه چندان کارآمد و از طرف دیگر با هزینه های گزاف در اجرای آزمایشات متعدد با پیچیدگی های عملی و نیاز به تجهیزات پیشرفته و دقیق مواجه است. از این منظر، توسعه و تکامل هرچه بیشتر مدل ها در تعیین پاسخ خستگی المان ها و سازه ها بسیار ارزشمند است. در این مقاله، ضمن ارائه مدل کوپلی نوین آسیب از ارزیابی خستگی، پاسخ خستگی تیر مدور کامپوزیتی مشخصه سازی شده است. با تعریف یک متغیر آسیب سیکلی تابع مکان، رابطه پاسخ مکانیکی با متغیر آسیب از طریق مدل مکانیک آسیب پیوسته تعیین شده است. در ادامه از طریق کوپل نمودن متغیر آسیب با یک مدل آسیب موضعی و تئوری اصلاح شده تیر مدور با ترم های غیرخطی، محاسبه پیشرفت موضعی آسیب با هر سیکل بارگذاری هر نقطه از تیر میسر شده است. مقادیر ثابت معرفی شده در روابط مدل، از طریق انجام تعداد بسیار معدودی آزمایش تحت بارگذاری های نوسانی دامنه ثابت تا تعداد محدودی سیکل به دست آمده است. نتایج نهایی حاصل از طریق محاسبات مدل، تطابق رضایت بخشی با نتایج تجربی نشان می دهد. در نتیجه کارآمدی فرایند ارائه شده، کاهش قابل ملاحظه تعداد آزمایشات مورد نیاز و در نهایت کاهش هزینه و زمان لازم میسر شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 335

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 97 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    95-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    464
  • دانلود: 

    319
چکیده: 

در این مقاله با استفاده از ابزار شبکه های پتری روشی برای مدلسازی عملیات منطقی، کشف خطا، طراحی کنترل کننده نظارتی و در نتیجه افزایش قابلیت اطمینان برای زیرسیستم عملگر برقی-مکانیکی پرنده های بدون سرنشین ارائه شده است. در پرنده های بدون سرنشین عملگرها برای کنترل سطوح کنترلی استفاده می شود، لذا ایجاد روشی که بتواند رفتار منطقی و خطاهای زیرسیستم ها را مدل کند و رفتار مناسبی در مقابل خطاهای احتمالی سیستم داشته باشد، بسیار مفید خواهد بود. در روش ارائه شده در این مقاله، جهت طراحی کنترل کننده نظارتی برمبنای شبکه های پتری سه گام اصلی برداشته شده است: در اولین گام، ضوابط و خصوصیات اصلی بخش های مختلف با استفاده از شبکه پتری به صورت جداگانه مدل شده است، در گام دوم سنکرون سازی بین مدل ها انجام شده و در گام آخر با استفاده از کنترل نظارتی، کل رویه کنترل جهت حصول اطمینان از بروز وضعیت ناامن در سیستم ضمانت می گردد. در این پژوهش جهت جلوگیری از ورود در شرایط ناامن و همچنین کنترل فرایند از روش افزونگی تحلیلی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که با استفاده از این روش احتمال خرابی کاهش و قابلیت اطمینان سیستم افزایش خواهد یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 464

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 319 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    109-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    428
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

توسعه محصولات هوافضایی در کوتاه ترین زمان ممکن، از مهم ترین پارامترهای رقابتی در بازار به شمار می آید. این در حالی است که پیچیدگی ذاتی این محصولات سبب ایجاد چرخه های گسترده اطلاعاتی می شود که زمان تکمیل فرایند طراحی را به شکل چشم گیری افزایش می دهد. این واقعیت کاستن از زمان تکمیل در کنار حفظ کیفیت را به ضرورتی انکارناپذیر مبدل می کند. در این مقاله از طرح اجرایی با ریسک کمینه برای به سازی فرایند مفهومی طراحی بالگرد ترابری ای. اچ. 101، به عنوان مورد مطالعاتی، استفاده شده که برای مدیریت تکرارها و کاهش زمان تکمیل بر چارچوب ماتریس تبدیل کار استوار است. این طرح یک سیاست کاری را مطرح می کند که در آن وظایف طراحی با بیشترین سطح همگیری در گام های نخست طراحی مورد توجه قرار گرفته و با پیشرفت طراحی، دیگر وظایف به صورت تدریجی مورد توجه قرار می گیرند. جانمایه این طرح، چیدمان موثر وظایف طراحی در کنار کاستن از ریسک دوباره کاری است. نتایج شبیه سازی های زمان گسسته نشانگر برتری نسبی طرح پیشنهادی نسبت به مدل های رایج از منظر زمان تکمیل است. این در حالی است که در این روش در عمل ریسک بازخورد در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 428

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    125-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    481
چکیده: 

منبع تغذیه ای که بتواند با داشتن ابعادی کوچک چندین ولتاژ DC ایجاد کند، گزینه ای مناسب جهت تامین توان در یک واحد ناوبری اینرسی است. یک نمونه مناسب برای این دسته از مبدل ها، مبدل تک القاگر چند خروجی می باشد. مبدل های SIMO توان لازم برای بهره برداری در مواردی که نیاز به چند سطح ولتاژی خروجی قابل کنترل است فراهم می آورند. در این مقاله، کنترل چندمتغیره یک مبدل از خانواده SIMO مبتنی بر مدل فلوگرف سیگنال بررسی شده است. این مقاله به بررسی ساختار باک / باک یک مبدل سوئیچینگ SIMO پرداخته تا با طراحی کنترل کننده مناسب مشکل رایج تنظیم متقابل خروجی های آن را حل کند. مدل کردن این نوع از مبدل ها جهت طراحی کنترل کننده به دلیل نحوه عملکرد و تعداد زیاد المان ها و خروجی ها از پیچیدگی خاصی برخوردار است. از طرفی طراحی کنترل کننده ای که بتواند خروجی ها را به صورت مستقل کنترل کند، مستلزم داشتن مدل دقیق از رفتار این نوع از مبدل هاست. در این مقاله ساختار باک / باک با استفاده از روش فلوگراف سیگنال مدل شده و مقایسه ای مابین روش ارائه شده با روش میانگین فضای حالت ارئه شده است. سپس با استفاده از کنترل سیستم های چندمتغیره، کنترل کننده مناسب جهت حذف مشکل تنظیم متقابل طراحی شده و نتایج شبیه سازی آن ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 481 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0