درس تربیت بدنی تا حد زیادی موجب سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان می شود و به موفقیت آنها در سایر درس ها کمک می کند. متاسفانه اجرای این درس در مدارس، با مشکلات زیادی روبروست که مانع تحقق هدف های این درس می شود. از مهمترین مشکلات این درس، پایین بودن مهارت و تخصص معلمان آن می باشد، که متاثر از آموزش آنان است. از این رو در این تحقیق، برنامه های درسی دوره کاردانی تربیت بدنی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دبیران فارغ التحصیل دوره های کاردانی تربیت بدنی (150 نفر) و کلیه کارشناسان (دست اندرکاران)تربیت بدنی مدارس شهر اصفهان (15 نفر) می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از دبیران از پرسشنامه محقق ساخته ای با 43 سوال بسته پاسخ و سه سوال باز پاسخ و در مورد کارشناسان، از مصاحبه ای با شش سوال کلی استفاده شده است.
از بررسی یافته های تحقیق مشخص شد دبیران و کارشناسان، معتقد به ناکافی بودن درس های ورزشی این دوره هستند، لیکن در مورد درس های مرتبط با ورزش، مانند کمک های اولیه و درس های مربوط به حرفه معلمی، دیدگاه های دبیران و کارشناسان متفاوت است.