Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    829
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش تعیین میزان تاثیر رقابت طلبی برهریک از ابعاد تعهد ورزشی بازیکنان تیم های فوتبال بانوان لیگ برتر کشوربود. روش تحقیق از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری آن را بازیکنان11 تیم (200 نفر) از باشگاه های فوتبال لیگ برتر سراسر کشور تشکیل می دادند که در دومین دوره لیگ برتر بانوان شرکت کرده و حداقل شش ماه سابقه فعالیت در تیم مربوطه را داشتند. نمونه پژوهش بصورت تمام شمار انتخاب گردید به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های رقابت طلبی گیل (1988) (a=0.90)، مشتمل بر 13سوال برای بررسی انگیزه رقابت طلبی و پرسشنامه تعهد ورزشی اسکانلان (1993) (a=0.86) (SCMS) a=0.86 با 14 سوال که برای بررسی علت ادامه مشارکت افراد در ورزش های خاصی طراحی شده است استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی وهمچنین در قسمت آماراستنباطی از تحلیل رگرسیون ساده و مدل یابی معادلات ساختاری با تاکید بر نرم افزار Amos18 استفاده شد. نتایج نشان داد رقابت طلبی بر تعهد ورزشی بازیکنان تاثیر دارد و مدل رگرسیونی تقریبا 37 درصد واریانس متغیر ملاک را پیش بینی می کند، در واقع با افزایش رقابت طلبی بانوان فوتبالیست میزان تعهد ورزشی آنان نیز افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 829

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    11-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1166
  • دانلود: 

    280
چکیده: 

فرهنگ پذیری و عمومیت بخشیدن به ورزش در هر جامعه ای در گرو تعمیم و ترویج عوامل موثر در این امر می باشد. تحقیق حاضر، عوامل فرهنگ پذیری ورزش را از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه مورد بررسی قرار داده است. مدل مفهومی تحقیق را چهار متغیر موثر در فرهنگ پذیری ورزش (جامعه پذیری، شیوه زندگی، رفتار ارزشی و نگرش جهانی شدن) تشکیل می دهند که با مطالعه پیشینه تحقیق و مبانی نظری و با نظرسنجی از خبرگان مورد تایید قرار گرفت. این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ارومیه در سال 1393 می باشند که طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه در مجموع تعداد 4250 نفر بودند. حجم نمونه مشتمل بر 258 نفر دانشجوی ارشد و 68 نفر دانشجوی دکتری بود که به صورت تصادفی جهت مطالعه انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه فرهنگ پذیری ورزش (کاشف، 1390) با پایایی قابل قبول 0.86 استفاده شده است. به منظور تحلیل داده های به دست آمده علاوه بر شاخص های توصیفی، از تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و مدل معادلات ساختاری (SEM) و آزمون تی مستقل استفاده شد. نتایج حاصله حاکی از آن بود که عامل رفتار ارزشی با واریانس 0.97 درصد فرهنگ پذیری ورزش را تبیین می کند. آزمون فرضیه تحقیق نیز نشان داد که در بین دانشجویان دختر و پسر تنها در عامل شیوه های زندگی تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 280 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    23-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1275
  • دانلود: 

    558
چکیده: 

امروزه با توجه به شیوه های جدید تکنولوژی، در اختیارگذاشتن اطلاعات گوناگون برای مشتری و تنوع در انتخاب آنان، بازاریابی نیز دچار تغییرات بسیاری شده است. یکی از شیوه های نوین بازاریابی جهت پاسخگویی به این نیازها، بازاریابی تجربی است. بازاریابی تجربی فرایند شناسایی و رسیدگی به نیازهای مشتری، به روشی سودآور است و برای مشتری هدف از طریق ارتباطات دوسویه ارزش افزوده ایجاد می کند. هدف از این پژوهش بررسی شاخص های روانسنجی پرسشنامه بازاریابی تجربی در جامعه مشتریان برندهای ورزشی بود. پرسشنامه برروی یک نمونه 340 نفری از مشتریان برندهای ورزشی اجرا شد. شاخص های روانسنجی با روش آماری متناسب با آن تعیین گردید. نتایج به دست آمده از روش تحلیل عاملی و چرخش واریمکس پنج عامل بازاریابی تجربی را نشان داد. 8 شاخص با عامل اول همبستگی بالاتر از 0.333، 5 شاخص روی عامل دوم دارای بار عاملی بیش از 0.447، 5 شاخص روی عامل سوم دارای بار عاملی بالاتر از 0.510، 5 شاخص روی عامل چهارم دارای بار عاملی بالاتر از 0.3 و 4 شاخص نیز روی عامل پنجم دارای بار عاملی بالاتر از 0.345 بودند همچنین ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید می کنند. ضریب پایایی (0.885) در حد رضایب بخش بود. با توجه به شاخص های روانسنجی محاسبه شده، این پرسشنامه می تواند برای ارزیابی بازاریابی تجربی برندهای ورزشی مناسب باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 558 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    35-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    765
  • دانلود: 

    214
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش تحلیل مولفه های هوش فرهنگی از متن برنامه تلویزیونی-ورزشی نود، به عنوان پربیننده ترین برنامه ورزشی ملی می باشد. روش تحقیق ازنظر استراتژی ترکیبی (توصیفی- کیفی)، ازنظر مسیر اجرا تحلیل محتوا، ازنظر هدف کاربردی، ازنظر شیوه جمع آوری داده ها اسنادی، ازنظر زمان موردبررسی حال نگر و ازنظر دوره زمانی مقطعی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه قسمت های برنامه نود است که توسط سیمای جمهوری اسلامی ایران در شش ماهه اول سال 1393 پخش شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که مولفه های هوش فرهنگی برگرفته از نظریه انگ و ون داین (2004) از بیشترین به کمترین فراوانی درصدی شامل بعد رفتاری 33.61%، بعد انگیزشی 31.4%، بعد شناختی 30.61% و بعد فراشناختی 4.72% بود. لذا پیشنهاد می شود در جهت ارتقاء و غنا بخشی این ابعاد به ویژه بعد فراشناختی که زیربنای شکل گیری دیگر ابعاد است، بخشی از زمان برنامه به تحلیل رویدادهای ورزشی با رویکرد هوش فرهنگی اختصاص یابد. همچنین اعتلای سطوح و توجه به مولفه های هوش فرهنگی از طریق فرهنگ سازی این برنامه پربیننده، مدیران ورزشی، مسوولین و دست اندرکاران حوزه ورزش را تحت تاثیر قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 765

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 214 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ولی مجید | احمدی سیروس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    49-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    833
  • دانلود: 

    144
چکیده: 

در دهه اخیر، مقوله تعادل رقابتی لیگ های حرفه ای در رشته اقتصاد ورزش توجهات زیادی رابه خود جلب کرده است. تعادل رقابتی به پیش بینی هواداران در مورد این که چه تیمی برنده خواهد شد، اطلاق می شود. لیگ های ورزشی برای پویا بودن و باقی ماندن در عرصه رقابت اقتصادی در ورزش، به سطح بهینه ای از تعادل رقابتی نیاز دارند. در این تحقیق به بررسی تعادل رقابتی در لیگ حرفه ای فوتبال ایران و لیگ های برتر آسیا با استفاده از شاخص های اقتصادی (k برتر، منحنی لورنز و ضریب جینی) پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی بوده و جهت جمع آوری داده ها جداول رده بندی لیگ های برتر کشورهای مورد مطالعه از فصل 2006 تا 2013 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که لیگ ایران تنها از نظر شاخص k تیم برتر در رده بهترین ها قرار داشته است، اما از حیث دو شاخص دیگر پایین ترین رده را به خود اختصاص داده است. لذا پیشنهاد می گردد برای افزایش تعادل رقابتی لیگ، مسوولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال با وضع قوانین لازم در تمامی مسایل اعم از نقل و انتقالات، جذب منابع مالی برای تمامی باشگاه ها، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی بتواند شرایطی را فراهم آورد تا رقابت بین تیم های لیگ بیشتر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 833

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 144 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    61-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1716
  • دانلود: 

    1058
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی بود. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی بود. 305 نفر از مشتریان این محصول، پرسشنامه این پژوهش را تکمیل کرند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کالموگروف-اسمیرنوف، آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و در سطح معناداری 0.05≥ p تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین رضایت برند (0.52= r)، اعتماد برند (r=0.50)، تجربه برند (r=0.57)، تناسب طبقه برند (r=0.60)، تناسب تصویر برند (r=0.40) و ارزش ادراک شده برند (r=0.42) با وفاداری برند ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه آزمون رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهای پیش بین در مجموع توانستند 45% از تغییرات واریانس وفاداری برند را تبیین کنند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود برنامه های مربوط به وفادار ساختن مصرف کنندگان به برند باید ساده و درعین حال کاربردی باشد و بر همه عوامل اثرگذار بر وفاداری برند به طور مساوی توجه داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1058 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    9
  • صفحات: 

    73-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    836
  • دانلود: 

    742
چکیده: 

پژوهش حاضر به دنبال سنجش میزان تفکر استراتژیک در میان مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور بود. جامعه آماری شامل مدیران انجمن گردشگری ورزشی کشور و نمونه ها بصورت تمام شمار 64 نفر انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه جین لیدکا (1998) در پنج بعد بود. روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه به تایید چند تن از اساتید مدیریت رسید و پایایی آن نیز از طریق یک آزمون مقدماتی با استفاده از آلفای کرونباخ 0.81 بدست آمد. یافته ها نشان داد که مدیران انجمن گردشگری ورزشی در نگرش سیستمی، عزم استراتژیک، فرصت طلبی هوشمندانه، تفکر فرضیه محور و تفکر در طول زمان به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان را دارا بودند، علیرغم این که مدیران انجمن گردشگری در ابعاد تشکیل دهنده تفکر استراتژیک از حد متوسط تا زیادی برخور دارند، اما نیازمند برنامه ریزی بیشتر جهت تقویت این ابعاد هستند. علاوه بر این روابط همبستگی میان متغیرهای زمینه ای تحقیق با متغیر ملاک نشان داد که سابقه کار بیشترین نقش موثر در تفکر استراتژیک مدیران را دارا بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 836

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 742 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button