مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

923
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی بود. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی بود. 305 نفر از مشتریان این محصول, پرسشنامه این پژوهش را تکمیل کرند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کالموگروف-اسمیرنوف, آزمون تی تک نمونه ای, ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و در سطح معناداری 0.05≥ p تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین رضایت برند (0.52= r), اعتماد برند (r=0.50), تجربه برند (r=0.57), تناسب طبقه برند (r=0.60), تناسب تصویر برند (r=0.40) و ارزش ادراک شده برند (r=0.42) با وفاداری برند ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه آزمون رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهای پیش بین در مجموع توانستند 45% از تغییرات واریانس وفاداری برند را تبیین کنند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود برنامه های مربوط به وفادار ساختن مصرف کنندگان به برند باید ساده و درعین حال کاربردی باشد و بر همه عوامل اثرگذار بر وفاداری برند به طور مساوی توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مودی، داوود، میر کاظمی، سیده عذرا، و وحدانی، محسن. (1394). ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 5(9 )، 61-71. SID. https://sid.ir/paper/267422/fa

    Vancouver: کپی

    مودی داوود، میر کاظمی سیده عذرا، وحدانی محسن. ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛5(9 ):61-71. Available from: https://sid.ir/paper/267422/fa

    IEEE: کپی

    داوود مودی، سیده عذرا میر کاظمی، و محسن وحدانی، “ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 9 ، pp. 61–71، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا