Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    414
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقاله حاضر یافته های بررسی تطبیقی استفاده از تلفن همراه را در گروهی از دانشجویان دو دانشگاه اصفهان و مالاگا (اسپانیا) نشان می دهد. برای انجام پژوهش، 90 دانشجو از دانشگاه اصفهان و 108 نفراز دانشگاه مالاگا ازطریق نظرسنجی آنلاین که به دو زبان فارسی و اسپونیولی ترجمه شده بود، پاسخ دادند. داده ها حاکی از وجود و استفاده از تلفن همراه به صورت بسیار گسترده در بین جمعیت جوان است. نه نفر از هر ده دانشجو به صورت دائم تلفن همراه با خود دارند اگرچه تفاوت هائی بین دو گروه از لحاظ میزان استفاده از برنامه ها و زمان استفاده مشاهده می گردد به نحوی که دانشجویان دانشگاه اصفهان به نظر می رسد در تقریبا همه امور اجتماعی ( شبکه ها، گفت و شنودهای غیر رسمی، عکس ها، و غیره) بیشتر از دانشجویان اسپانیولی از آن سود می جویند. یافته ها نشان می دهد که تلفن همراه بیشتر عامل قوی در زندگی اجتماعی جوانان، و نه ابزاری در زندگی حرفه ای و دانشگاهی، آنان است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ولهوتر سی.سی.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    10-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    528
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در حالی که مفهوم فرهنگ در سال های آغازین قرن بیست و یکم با برداشت های گذشته آن متفاوت است، مدارس و نظام های آموزشی در سراسر جهان هنوز هم از قالب های قبلی پیروی و با واقعیت ها و ضرورت های عصرمعاصر در مورد فرهنگ هماهنگ نیستند. با اشاره به تاریخچه آغاز مدارس در جهان باستان، و بر اساس فرضیه کوهن، مقاله حاضر بر این نکته تاکید می ورزد که چگونه مدارس تلاش کردند از یک فرهنگ غالب به نحو یکسان پیروی کنند. پس از ایجاد نظام آموزش و پرورش همگانی مبتنی بر مدارس دولتی، نظام مدرسه ای هنوز به عنوان عاملی برای یکپارچگی فرهنگی خدمت می کند. با این حال روندهای جاری جمعیت شناختی و اجتماعی به نحو فزاینده ای برالزامات تنوع جوامع از بعد سیاسی، اقتصادی و فلسفه زندگی اصرار می ورزند. در چنین زمینه ای، نظام آموزشی بیش از پیش معنای خود را از دست می دهد. بخش پایانی مقاله نشان می دهد که چگونه نظام آموزشی برای انطباق با ضرورت های جدید باید اصلاح گردد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سولیوان کارمل او.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    29-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    286
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با عنایت به تعهد دولت چین برای همگانی سازی آموزش های دوران کودکی، مطالعه اکتشافی حاضر به بررسی دیدگاه های والدین، معلمان و سرگروه های آموزشی استان جیانگ سو در خصوص ارزش یادگیری مبتنی بر بازی و تئاتردر آموزش پیش دبستانی می پردازد. پس ازتجزیه و تحلیل آماری، یافته ها نشان می دهند در حالی که والدین به گروه بندی دانش آموزان بی علاقه بوده و خواستار مشارکت فعال تر بچه ها در روند آموزش می باشند، همزمان نگران عقب ماندن کودک خود از فضای رقابتی حاکم بر نظام آموزشی هستند. هم چنین در حالی که هر دو گروه معلمان از ارزش رویکرد مبتنی بر بازی در آموزش و یادگیری در کلاس های درس خود آگاهند ولی فاقد دانش، مهارت ها و منابع برای پیاده سازی و اجرای این رویکرد می باشند. در پایان این مقاله، پیامدهای پروژه های نوسازی آموزش کودکی اولیه در چین مورد بحث و توجه قرار گرفته است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    35-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    307
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

محتوی آموزش زبان یونانی در مصر از متروپل کرت (یونان) به منظور توسعه آگاهی ملی مبتنی بر هویت واحد قومی و فرهنگی ریشه گرفته است. این موضوع قابل بحث است، چرا که امکان تحقق آن با شرایط اجتماعی شدن کودکان یونانی-که به فرهنگ متفاوت قوم مدار و یونانی گرا تعلق دارند-در کشور میزبان (مصر) دشوار به نظر می رسد. در بررسی آموزش و پرورش یونان در مصردر می یابیم این نظام از واقعیت اجتماعی فرهنگی یونانیان دور و پویائی گذشته خود را از دست داده و در سیر نزولی قرا دارد. نقش جامعه یونان تعیین کننده و تا حد زیادی سیاست آموزشی و مسائل آن را تعیین و از سوی دیگر، نگرش ها و رفتارهای ساکنان بیگانه را در این زمینه شکل می دهد. مقاله حاضر ضمن پذیرش فرهنگ بین المللی بر نقش هویت قومی در محیط های مهاجرپذیر-به منظور بازتولید تجربیات و موقعیت های زندگی اعضای آن-تاکید می ورزد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 307

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    70-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    939
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بازبینی فراز وفرود آموزش زبان انگلیسی به ویژه در دو دهه گذشته در ایران نشان می دهد که این آموزش ها محلی برای مبارزه روبه رشد بین دو بخش رقیب شده است. گروه نخست بخش خصوصی است که مامور گسترش زبان انگلیسی در شکل استانداردهای بین المللی آن است، در حالی که بخش عمومی نماینده نسخه محلی آموزش این زبان می باشد. با توجه به عملکرد ضعیف بخش عمومی، بخش خصوصی به عنوان یک بازار پررونق، نقش اصلی را در آموزش زبان انگلیسی بر عهده دارد. با توجه به این واقعیت، نویسندگان ابتدا به معرفی دو بخش رقیب می پردازند. سپس، بر اساس ادبیات موجود تحقیق تلاش می کنند به دلایل رشد رقابت بین دو بخش اشاره نمایند. یافته ها نشان می دهند که آینده صحنه ادامه حضور آموزش زبان انگلیسی در بخش خصوصی در شکل جهانی شده و در بخش عمومی به شیوه محلی خواهد بود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 939

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    85-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

اثربخشی مدل یادگیری جیگ ساو برعملکرد علمی دانشجویان پلی تکنیک با توانمندی های یادگیری متنوع در کانو نیجریه به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است. در نتیجه این مطالعه عملکرد تحصیلی اثر آن را ازطریق توانایی بالا، متوسط و کم در دوگروه دانشجویان در معرض مدل جیگ ساو و سنتی مورد بررسی قرار می دهد. دو گروه از دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شدند: گروه تجربی و گروه کنترل. داده های ازطریق آزمون شفر در سطح معنی داری 0. 05 مورد سنجش قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که مدل یادگیری جیگ ساو تاثیر قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان با سطوح توانایی متفاوت دارد. این مدل می تواند باعث بهبود عملکرد توانایی های دانشجویان با عملکرد ضعیف شود. هم چنین این روش برای آموزش دانشجویان با گروه بندی ناهمگون مفید می باشد. به این ترتیب مقاله حاضر پیشنهاد می کند که معلمان شیمی در صنایع پلی تکنیک و سایر موسسات عالی، باید درک روشنی از سطح توانایی دانشجویان خود داشته باشند تا بتوانند تدریس خود را با توانایی ها و نیازهای یادگیری آنان انطباق دهند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button