Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    60-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    321
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به شرایط ناپایدار فعلی، سازمان ها با تغییراتی روبرو هستند و باید با عوامل محیطی سازگار شوند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی ابعاد و مولفه های عدم تحرک سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد. مواد و روش ها این مطالعه کاربردی با رویکرد طراحی اکتشافی انجام شد. جامعه آماری شامل مدیران بخش در بخش کیفی و اعضای هییت علمی در بخش کمی بود. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه های یادداشت برداری و نیمه ساختاری در بخش کیفی و یک پرسشنامه 64 سوالی از اینرسی سازمانی پژوهشگر ساخته 64 سوال استفاده شده در بخش کمی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 21 و PLS استفاده شده است. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که؛ اینرسی سازمانی دارای سه بعد سازمانی، محیطی و فردی است. . بعد سازمانی دارای 7 مولفه) جو حمایتی، آموزش مستمر به کارکنان، اینرسی در رویه ها، فعالیتهای یادگیری بین سازمانی، روش پیمایش محیط، ساختار سازمانی و رهبری، بعد محیطی دارای 2 مولفه انعطاف پذیری و تغییرات محیطی و بعد فردی دارای 8 مولفه اینرسی دانشی، آموزش مداوم، اینرسی در تفکر، اینرسی در عمل، اینرسی تجربه، اینرسی یادگیری، اینرسی روان شناختی و این رسی بینشی میباشد. نتیجه گیری: از دیدگاه اعضای هییت علمی داشنگاه علوم پزشکی مازندران، اینرسی سازمانی در ابعاد فردی و سازمانی و محیطی در این دانشگاه وجود دارد و مسئولین دانشگاه باید مولفه های ایجاد اینرسی سازمانی را تغییرات تا بتوانند با این پدیده مقابله نمایند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 321

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    487
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

زمینه و هدف: شناسایی نیازهای مشاوره ای دانشجویان به یهبود فرآیند مشاوره و راهنمایی دانشجویان در دانشگاه کمک نموده و بستر مناسبی برای پیشرفت تحصیلی آنان فراهم می-آورد. این مطالعه با هدف تعیین نیازهای مشاوره دانشجویان دانشکده توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1396 انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-مقطعی روی 193 نفر از دانشجویان دانشکده توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای مشتمل بر 34 سوال با مقیاس1 تا4 بود که نظر دانشجویان را در مورد شدت نیاز آنان به مشاوره در زمینه های مختلف مورد پرسش قرار می داد. روایی پرسشنامه با روایی محتوا و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. یافته ها: : میانگین اولویت نیازهای مشاوره ای دانشجویان به ترتیب اهمیت عبارت بودند از: در زمینه نیازهای شغلی (80/0± 59/2)، در زمینه رشد و ارتقای فردی (73/0± 55/2)، در زمینه نیازهای آموزشی (75/0± 54/2)، در زمینه عاطفی و روانی (76/0± 47/2) و در زمینه نیازهای خانوادگی و ازدواج (82/0± 42/2). دانشجویان دختر در تمام زمینه ها نیاز بیشتری به مشاوره داشتند (018/0=P). بین میانگین نیازهای مشاوره و راهنمایی دانشجویان درمتغیرهای رشته و معدل تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان بالاترین نیازهای مشاوره در حیطه نیاز های شغلی و رشد و ارتقای فردی بود؛ لذا توصیه می شود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای فراهم نمودن زمینه های رشد و پیشرفت تحصیلی دانشجویان و جلوگیری از افت تحصیلی، این عوامل را در طراحی برنامه های مشاوره دانشجویی مورد توجه قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 487

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    9-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    463
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

زمینه و هدف: آگاهی و مقایسه ویژگی های شخصیتی و انگیزشی سبب می شود که از سوگیری های منفی که ممکن است نسبت به اشخاصی که ترجیح های متفاوت با ترجیح های ما دارند مطلع شویم؛ لذا هدف این پژوهش مقایسه ی ابعاد انگیزش و ویژگی های شخصیتی در دانشجویان دانشکده پزشکی و پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. روش بررسی: این پژوهش علی مقایسه ای است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال تحصیلی 96-97 بودند که تعداد 401 نفر از آن ها به عنوان نمونه ی پژوهش به صورت طبقه ای خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های انگیزش کلر و شخصیت نیو استفاده شد. از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) برای تحلیل یافته ها: استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که صفات شخصیتی و مولفه های انگیزش دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی و پردیس بین الملل با یکدیگر تفاوت معنا داری ندارد (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    16-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    463
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به رقابت رو به رشد جهانی در بین کشورها و دانشگاه ها برای جذب دانشجویان خارجی، تبیین وضعیت رضایتمندی و شناسایی عوامل نارضایتی آنان در فرایند پذیرش و جذب تاثیر بسزایی دارد. لذا این مطالعه با هدف شناسایی عوامل نارضایتی دانشجویان خارجی در حال تحصیل در رشته های علوم پزشکی شهر تهران انجام شده است. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوای قراردادی است. مشارکت کنندگان شامل 17 نفر از دانشجویان خارجی سه دانشگاه در نیمسال دوم تحصیلی 98-1397 بودند. روش نمونه گیری هدفمند با در نظر گرفتن حداکثرتنوع بود. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته انفرادی جمع آوری و به طور همزمان تحلیل بر اساس پنج گام گرانهایم (Graneheim) انجام شد. یافته ها: مصاحبه ها در بیش از 680 کد باز و در 6 طبقه و 25 زیر طبقه دسته بندی شد. نتایج نشان داد که عواملی مانند ضعف زبان، عدم حمایت های مالی، ضعف فرآیندی آموزشی-دانشگاهی و مدیریتی، ضعف فرآیندی مشاوره و اطلاع رسانی، مشکلات رفاهی و برخوردها و رفتارها(تعاملات) نامناسب به عنوان عوامل و دلایل کلی نارضایتی دانشجویان خارجی حوزه ی علوم پزشکی می باشند. نتیجه گیری: برای تقویت نظام جذب دانشجویان خارجی و رسیدن به جایگاه برتر در سطح منطقه و جهانی، بر اساس یافته های پژوهش می بایست مدیران و سیاست گذاران حوزه ی آموزش عالی به عواملی مانند تدریس به زبان انگلیسی، حمایت های مالی از دانشجویان، تقویت فرآیندی آموزشی-دانشگاهی و مدیریتی، تقویت فرآیندهای مشاوره و اطلاع رسانی، رفع مشکلات رفاهی و تقویت رفتارهای مثبت و مناسب با دانشجویان به عنوان راهبردهای رفع نارضایتی دانشجویان خارجی حوزه ی علوم پزشکی توجه ویژه ای داشته و در صدد رفع چالش ها باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 463

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    25-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1702
  • دانلود: 

    905
چکیده: 

زمینه و هدف: اختلال اضطراب فراگیر از جمله شایع ترین اختلال های روان پزشکی است و با اضطراب و نگرانی مفرط در مورد وقایع و فعالیت های مختلف روزمره مشخص است. این اختلال سبب بروز مشکلات جدی در کارکرد تحصیلی و شغلی افراد می شود و دانشجویان به سبب فشارهای محیطی و تحصیلی ممکن است آسیب های به مراتب بیشتری را تجربه کنند. هدف مطالعه حاضر بررسی میزان شیوع اختلال اضطراب فراگیر و ارتباط آن با نگرانی در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان است. روش بررسی: این مطالعه توصیفی از نوع مقطعی (cross-sectional) است. تعداد 350 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان (2/66 درصد زن) که در سال تحصیلی 98-1397 مشغول به تحصیل بودند، به روش نمونه گیری در دسترس برای این مطالعه انتخاب شدند. از پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا (PSWQ) و مقیاس کوتاه اختلال اضطراب فراگیر-7 (GAD-7) برای تعیین میزان نگرانی و شیوع اختلال اضطراب فراگیر استفاده شد. نرم افزار SPSS نسخه 25 برای انجام تحلیل های آماری آزمون خی دو (chi-square) و آزمون های ناپارامتریک من-ویتنی (Mann-Whitney) و کروسکال-والیس (Kruskal Wallis) مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که در نمونه مورد مطالعه، 6/20% افراد احتمالا واجد ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب فراگیر هستند. همچنین شیوع این اختلال در جمعیت دانشجویان دختر، بیشتر از دانشجویان پسر است، اما این تفاوت به لحاظ آماری معنی دار نیست (05/0 >p). همچنین در این مطالعه مشخص شد که بین نمره نگرانی افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و افراد سالم تفاوت معنی داری وجود دارد (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1702

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 905 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

Momeni Badeleh Kosar | ENAYATI TARANEH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    31-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    440
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background & Objective: Considering the current unstable environment, organizations are faced with numerous changes and should adapt to various environmental factors. The present study aimed to evaluate the dimensions and components of organizational inertia at Mazandaran University of Medical Sciences (MUMS), Iran. Materials and Methods: This applied study was conducted based on an exploratory design approach. The sample population consisted of the administrators in the qualitative section and faculty members in the quantitative section. Data were collected via note-taking and semi-structured interviews in the qualitative section and using a 64-item researcher-made organizational inertia questionnaire in the quantitative section. Data analysis was performed in SPSS version 21 and the PLS software using exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, and structural equations. Results: The results of exploratory factor analysis indicated that organizational inertia had organizational, environmental, and individual dimensions. The organizational dimension consisted of seven components, including supportive climate, continuous staff training, inertia in procedures, inter-organizational learning activities, environmental scrutiny, organizational structure, and leadership. The environmental dimension had two components of flexibility and environmental changes, and the individual dimension had eight components of knowledge inertia, continuous education, inertia in thought, inertia in practice, inertia of experience, inertia of learning, psychological inertia, and insight inertia. Conclusion: From the viewpoint of the faculty members of MUMS, there is organizational inertia in the individual, organizational, and environmental dimensions of the university. Therefore, the university officials must modify the components of organizational inertia in order to counteract this phenomenon.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    32-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1167
  • دانلود: 

    807
چکیده: 

زمینه و هدف: این مطالعه با هدف تعیین رابطه بین مولفه های ذهن آگاهی و اهمال کاری تحصیلی با نقش میانجی خود پنداره تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 98-97 انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 98-97 با تعداد 1759 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 315 نفر تعیین شد که به صورت نمونه گیری تصادفی وارد مطالعه گردیدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم، خود پنداره تحصیلی وانگ و پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بایر و همکاران جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه انجام شد. جهت تعیین نقش میانجی از روش بارون و کنی استفاده شد. یافته ها: بین مولفه های ذهن آگاهی با اهمال کاری تحصیلی و خود پنداره تحصیلی همبستگی معناداری وجود داشت (05/0>P). نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که ذهن آگاهی توان تبیین اهمال کاری تحصیلی کل، اهمال کاری در آمادگی برای امتحانات، اهمال کاری در انجام تکالیف درسی و خود پنداره تحصیلی کل را به ترتیب به میزان 27، 7/24، 1/20 و 7/28 را داشت (05/0>P). همچنین خود پنداره تحصیلی در رابطه بین ذهن آگاهی و اهمال کاری تحصیلی نقش میانجی داشت. نتیجه گیری: مولفه های ذهن آگاهی با خود پنداره تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی رابطه داشت. همچنین خود پنداره تحصیلی، تعدیل کننده ی رابطه بین ذهن آگاهی و اهمال کاری تحصیلی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1167

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 807 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    42-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    607
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف اساسی از انتخاب موضوع و انجام پژوهش در زمینه ی جو آموزشی خلاق دستیابی به نتایجی است که بتوان فراگیران را آزادانه و خلاقانه و نقادانه و به طور عملی به اندیشه و تفکر واداشت. این پژوهش با هدف تعیین نقش جو آموزشی خلاق در گرایش به تفکر تاملی (Reflective Thinking) در بین دانشجویان صورت گرفت. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، جامعه ی آماری شامل تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 95/94 دانشکده ی پرستاری و مامایی قاین بود (300 نفر). حجم کل نمونه بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با استفاده از جدول گرجسی مورگان، 169 نفر تعیین شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های تفکر تاملی کمبر 2000)، (Kember و سنجش جو خلاق اکوال 2013)، (Ekval استفاده شد. برای تحلیل فرضیه ها از آزمون های تی مستقل، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس و رگرسیون با نرم افزار آماری SPSS نسخه 22 استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار کلی جو آموزشی خلاق و گرایش به تفکر تاملی به ترتیب برابر با 67/29± 52/176 و 10/8± 32/61 به دست آمد. نتایج نشان داد که بین مولفه های جو آموزشی خلاق و گرایش به تفکر تاملی رابطه معناداری وجود دارد (01/0< p)، و همچنین مولفه های جو آموزشی خلاق قادر به پیش بینی گرایش به تفکر تاملی دانشجویان می باشند (000/0< p). همچنین نتایج نشان داد بین گرایش به تفکر تاملی دانشجویان دختر و پسر تفاوت آماری معنی داری وجود ندارد (711/0= p). نتیجه گیری: وجود جو آموزشی خلاق برای ارتقاء تفکر و تمرکز و در نتیجه افزایش گرایش به تفکر تاملی موثر است. اساتید با در نظر گرفتن مولفه های جو آموزشی خلاق می توانند با افزایش مشارکت دانشجویان در آموزش مباحث، نقش قابل توجهی در استفاده از راهبردهای گرایش به تفکر تاملی ایفا کنند. پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزشی جو خلاقانه، در محیط های آموزشی را مورد توجه قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 607 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    36
  • صفحات: 

    51-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    147
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background & Objective: Phobia disorders are affected by cognitive and behavioral inefficiencies. The present study aimed to investigate the effects of cognitive-behavioral training on social phobia in nursing students: with one-step follow-up. Materials and Methods: This quasi-experimental study was conducted with a pretest-posttest design, a control group, and follow-up after one month. The sample population included all the nursing students of Babol University of Medical Sciences in Babol, Iran in 2019. In total, 60 students were selected via simple random sampling and diagnosed with social phobia. The groups were assessed at three intervals before and after the intervention, and the follow-up was performed using the Liebowitz Social Phobia scale. The experimental group received 12 sessions (60 minutes each) of cognitive-behavioral therapy based on social phobia, and the control group received no training. Data analysis was performed in SPSS version 18 using repeated measures ANOVA. Results: The results of covariance analysis indicated that social phobia significantly decreased in the experimental group at the posttest and follow-up compared to the control group (P≤ 0. 05). The mean difference was 38. 48± 8. 21 in the experimental group and 37. 96± 7. 96 in the control group before the intervention and 26. 06± 7. 74 in the experimental group and 36. 48± 6. 08 in the control group after the intervention. Conclusion: According to the results, cognitive-behavioral group intervention could be used as an effective approach to the reduction of social phobia in students.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 14
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button