Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

غروی نایینی نهله

نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    98-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1011
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

یکی از قواعد مهم منطق قدیم و فلسفه ارسطو، قاعده فرعیه است. بنا به این قاعده «ثبوت شیء لشیء فرع ثبوت المثبت له» است. از نتایج مهم قاعده فرعیه میتوان به دو حکم زیر اشاره کرد.1- موجبه بانتفای موضوع، کاذب است.2- سالبه بانتفای موضوع، صادق است.این دو حکم بدلیل مثال زیر با قاعده عکس نقیض در تصاد است:الف) گزاره سالبه کلیه «هیچ معدومی معدوم نیست» بدلیل انتفای موضوع، صادق است. (بنا به حکم 2)ب) عکس نقیض آن، یعنی گزاره «بعضی غیرمعدومها غیرمعدوم نیستند» کاذب است. (چون این گزاره معادل است با گزاره سالبه جزئیه «بعضی موجودها موجود نیستند» که نقیض آن «هر موجودی موجود است» صادق است).این نشان میدهد که قاعده عکس نقیض، صدق را حفظ نمیکند در حالی که «حفظ صدق» در تعریف عکس نقیض آمده است. این مثال از قاعده عکس نقیض، با نتیجه دوم قاعده فرعیه (یعنی حکم 2) در تضاد است. در این مقاله، مثالهای دیگری از عکس نقیض ارایه خواهیم کرد که با نتیجه دوم قاعده فرعیه (یعنی حکم 1) ناسازگاری دارند. از آنجا که قاعده عکس نقیض، دو تعریف دارد (تعریف قدما و تعریف متاخران) بنابرین، ناسازگاری قاعده فرعیه با قاعده عکس نقیض را بر پایه هر دو تعریف، بکمک مثالهای مربوطه، شرح خواهیم داد. همچنین راه حلهایی را برای رفع این ناسازگاری طرح کرده و نشان میدهیم که هیچ کدام از آنها ناسازگاری را از میان برنمیدارد. در پایان، موضع منطق جدید را در اینباره ارزیابی میکنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1011

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    71-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

بنا به ادعای مورخان فلسفه، ارسطو نخستین کسی است که در باب جوهر بتفصیل سخن گفته است. وی در کتابهای مقولات، متافیزیک و فیزیک به سه منظور متفاوت مساله جوهر را تحلیل کرده است. در مقولات پس از بررسی اقسام موضوع و محمول، دو جوهر نخستین و دومین از هم تفکیک شده است؛ در متافیزیک با هدف جستجوی موجودیت موجودات، جوهر بر اساس چهار پیشنهاد ذات، کلی، جنس و موضوع بررسی شده است و در فیزیک جهت تبیین موضوع ثابت در حین حرکت، تلقی دیگری از جوهر ارایه شده است. بنابرین برخی از منتقدان، وی را به تناقض گویی در این نوشتارها متهم کرده اند. این نوشتار درصدد است با استناد به آثار ارسطو و تحلیل شارحان، به تبیین ماهیت این مساله بپردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    4-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    469
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

تامل در شیوه تفسیری ملاصدرا موید این معناست که وی «تاویل» را روشی میداند که از سه طریق وحی (قرآن) و تحلیلات عقلی (برهان) و تهذیب نفس (عرفان) میتوان به دریافت آن نایل آمد. نبوغ ملاصدرا در این بود که این سه طریق را که به حقیقت واحدی منتهی میگردند، با یکدیگر ترکیب کرده و ناسازگاریهای ظاهری آنها را بکمک «تاویل» مرتفع نماید. وی بارها بر این امر تاکید دارد که در تاویل شرط اساسی موافقت با کتاب و سنت است، بگونه ای که آن دو برحق بودنش را شهادت دهند و در صورت عدم شهادت، چنین تاویلی از سنخ فروع عبث و گزاف و از شاخه های فسوق و کفر و خلاف است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 469

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    82-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1101
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

در این مقاله تطبیق آرا فلسفی ملاصدرا درباره عقول با فرشته شناسی نهج البلاغه مورد بررسی قرار گرفته است. باین منظور کلیه کتب فلسفی و تفسیری ملاصدرا، مطالعه و آرا او درباره عقول جمع آوری شده است؛ همچنین مطالب نهج البلاغه در رابطه با فرشتگان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. سپس تنها با بررسی دو صفت «تجرد» و «کثرت» ملائکه (در نهج البلاغه) و عقول (در حکمت ملاصدرا) این نتیجه بدست آمده است که ملائکه مقرب در صورتی بر عقول قابل تطبیقند که در مرتبه تجرد تام باشند، و در صورت تنزل وجودی و تمثل آنها، ملائکه در هیئت و صورت عالم مادون خود، بر عقول تطبیق نمیکنند. از حیث کثرت نیز تعداد ملائکه، مانند تعداد عقول بیشمار و دارای کثرت نوعی و تشکیکی است، هر چند درباره منشا کثرت فرشتگان نکته ای در نهج البلاغه ذکر نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ایزدی محسن

نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    18-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

انسان یا از طریق علم حصولی به شناخت موجودات نایل میشود، یا از طریق علم حضوری. علم حصولی شامل تصور و تصدیق و تصور شامل حس، خیال (وهم) و عقل میشود. دستیابی به تصورات حسی و خیالی نسبت به موجودات جسمانی برای همه انسانها میسر است، اما بعقیده بعضی از فلاسفه، اکثر انسانها نمیتوانند به مرتبه تصور عقل (کلی) واصل شوند. از موجودات مجرد -مانند نفس- نمیتوان علمی حسی یا خیالی کسب نمود، لذا تنها تصور ممکن از موجودات مجرد -آنهم فقط برای عده محدودی- تصور عقلی (کلی) است. انسان از طریق مفاهیم کلی نمیتواند تجرد عینی نفس را دریابد.فلاسفه ای مانند ملاصدرا که معتقدند علم حصولی نمیتواند انسان را به درک حقیقت نفس برساند، ضمن ارایه براهینی برای اثبات تجرد نفس، آن براهین را یقین آور میداند. با توجه به اینکه برهان، مولود و مولد علم حصولی است، لذا مقصود آنها یقین عقلی است نه یقینی که از راه علم شهودی میتوان به آن رسید. براهین اقامه شده برای اثبات تجرد نفس را میتوان بر اساس مبانی آنها دسته بندی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

KHERADNAME-YE SADRA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (58)
  • صفحات: 

    4-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    247
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

A study of Mulla Sadra's method of interpretation reveals that he considers Ta'wil to be a method based on three elements: revelation (Qur'an), rational analyses (argument), and purification of the soul (gnosis). Mulla Sadra's genius lies in the fact that he combines these three elements, which lead to a single truth, with each other and removes their apparent inconsistencies with the aid of ta'wil.He has frequently emphasized that the basic condition in ta'wil is being in agreement with the Book and Sunna, so that both testify to its being true. Otherwise, the ta'wil will be absurd and sinful and nothing but idle talk and blasphemy.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

IZADI MOHSEN

نشریه: 

KHERADNAME-YE SADRA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (58)
  • صفحات: 

    18-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    192
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

Man cognizes existents through either acquired or presential knowledge. The former includes concept and judgment, and concept consists of sense perception, imagination, and reason. Having access to sensual and imaginative concepts about corporeal existents is possible for all human beings. However, some philosophers believe that most people cannot reach the level of rational (universal) concept.One cannot receive sensual imaginal knowledge from abstract existents. Therefore, the only possible concept of abstract existents, just for a few of them, is the (universal) rational concept. Man cannot perceive the objective disengagement of the soul through universal concepts.Philosophers such as Mulla Sadra who believe that acquired knowledge cannot help man to understand the reality of the soul, while presenting some arguments in order to demonstrate the immateriality of the soul, believe that they lead to certainty. Given the fact that arguments produce acquire knowledge, their purpose is to create rational certainty rather than one that can be attained through intuitive knowledge. The arguments adduced for the demonstration of the immateriality of the soul can be classified based on their principles.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خواجه گیر علیرضا

نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    36-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    764
  • دانلود: 

    162
چکیده: 

قضای الهی از نظر تطبیقی با عوالم کلی وجود، همان مرتبه صور عقلی محسوب میشود که ورا صور طبیعی و نفسانی است. این صور -که بصورت دفعی و بلازمان از واجب تعالی صادر میشوند- بعنوان مرتبه ای از مراتب علم الهی تلقی میشوند که قضای علمی نامیده میشود و در مرحله بالاتر به علم ذاتی الهی منتهی میگردد. از طرف دیگر نظام عِلی و معلولی عالم هستی و انتساب این عالم به علت تامه و هستی بخش خود -که منشا ضرورت و پیدایش عالم هستی است- همان قضای عینی است. بنابرین قضای الهی مبین انتساب همه عالم هستی در دو مرتبه علمی و عینی به حق تعالی است.تبیین و تحلیل حقیقی مساله قضای الهی باید باتوجه به هر دو مساله علم الهی از یک طرف و ضرورت نظام جهان هستی از طرف دیگر صورت گیرد، زیرا قضای الهی هر دو مساله را تبیین میکند و توجه به یکی از ایندو و غفلت از دیگری، حقیقت مساله قضای الهی را بر ما آشکار نخواهد کرد. این مقاله درصدد است مساله قضای الهی را در نظام فلسفی حکمت متعالیه -با تاکید بر آثار ملاصدرا و علامه طباطبایی- تبیین و تحلیل نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 162 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نظری توکلی سعید

نشریه: 

خردنامه صدرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    52-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    951
  • دانلود: 

    385
چکیده: 

پیدایش حکمت متعالیه و بهره گیری از آمیزش فلسفه و عرفان، این فرصت را برای محققان فراهم کرد تا ضمن ارج نهادن به کاوشهای عقلانی- فلسفی حکمای پیشین، مسایل فلسفی را با اصول و مبانی عرفان مورد بررسی قرار دهند. از جمله این مسایل میتوان به مساله حدوث عالم اشاره کرد.صرف نظر از چهار تحلیل مختلف کلامی و فلسفی از این مساله، یعنی حدوث زمانی، حدوث ذاتی، حدوث دهری و حدوث طبعی، گروهی از پیروان مکتب حکمت متعالیه کوشیده اند با استفاده از آموزه های عرفانی -همچون اصالت و وحدت وجود، تجلی وجود در قوس نزول، وجوب طبیعت وجود و مانند آن- طرحی نو از حدوث عالم ارایه کنند که تفاوتی ماهوی با طرحهای پیشین دارد.بر اساس سه نظریه حدوث اسمی، حدوث فعلی و حدوث بالحق که بترتیب توسط حاج ملاهادی سبزواری، حکیم الهی قمشه ای و علامه طباطبایی ارایه شده اند، دیگر از مسبوق بودن یا مسبوق نبودن وجود عالم به عدم، بمفهومی که در منابع کلامی- فلسفی مطرح است، سخنی در میان نیست، بلکه بجای آن خروج از بطون محور تحلیل حدوث عالم است؛ چرا که در نگرش عرفانی، عالم جلوه و مظهری از مظاهر وجود الهی است که عدم پذیری برای آن متصور نیست. در نتیجه، وجود در طی مراتب نزولی خود از وحدت به کثرت و از بطون به ظهور و از خفا به آشکاری رسیده و جهان مادی بتدریج خودنمایی میکند. در چنین حالتی، دیگر جایی برای بحثهای طولانی و گاه بی نتیجه درباره چگونگی پیوند حادث به قدیم و متغیر به ثابت باقی نمیماند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 385 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

EZHEHEI M.A. | MAHOUZI R.

نشریه: 

KHERADNAME-YE SADRA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (58)
  • صفحات: 

    71-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    222
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

Historians of philosophy claim that Aristotle was the first to discuss substance extensively. He analyzed this issue in his books, Categories, Metaphysics, and Physics, for three different purposes. In Categories, after examining the different types of subject and predicate, the first and second substances have been distinguished from each other. In Metaphysics, he has dealt with substance with the purpose of a search for the existentiality of existents based on four aspects: essence, universal, genus, and subject. Finally, in his Physics, another interpretation of substance has been given in order to clarify the issue of a fixed subject in the course of motion. Consequently, some of his critiques have accused him of self-contradiction in these works. This paper is intended to clarify this problem by reference to the works of Aristotle and the analyses of his commentators.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 222

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ARSHAD RIAHI A. | JAMSHIDIAN MALIHEH

نشریه: 

KHERADNAME-YE SADRA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (58)
  • صفحات: 

    82-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

In this paper, the writers have compared Mulla Sadra's philosophical ideas concerning the intellects and the angelology of Nahjulbalaghah. In doing so, they have studied all of Mulla Sadra's philosophical and interpretive books and collected his ideas on the intellects. Moreover, they have also had a thorough study of the content of Nahjulbalaghah in relation to angels. Then, only by the study of the two attributes of the "abstraction" and "plurality" of angels (in Nahjulbalaghah) and the intellects (in Mulla Sadra's philosophy), they have concluded that favorite angels correspond to the intellects only if they are at the level of perfect abstraction. However, in the case of ontological decline and assimilation of those angels in form and configuration to their lower world, they will not correspond to the intellects. In terms of plurality, angels are also as numerous as the intellects and enjoy specific and gradational multiplicity. Nevertheless, nothing has been mentioned concerning the origin of angel's plurality in Nahjulbalaghah.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

FALAHI A.A.

نشریه: 

KHERADNAME-YE SADRA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (58)
  • صفحات: 

    98-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    249
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

One of the most important principles of old logic and Aristotle's philosophy is the principle of presupposition, based on which "the affirmation of an attribute for a subject is posterior to the affirmation of that subject." From among the important consequences of this principle, we can refer to the following two propositions:1. An affirmative proposition without a subject is false.2. A negative proposition without a subject is true.The following two propositions are in opposition to the principle of conversion by contradiction because of the following example: A. The general negative proposition of "no non-existent is non-existent" is true because of the lack of subject (according to proposition 2).B. The conversion by contradiction of this proposition, i.e. "some non-existents are not non-existent", is false (This is because it is the same as the particular negative proposition of "some existents are not in existence". The opposite of this proposition i.e." every existent is in existence, is true.This indicates that the principle of the conversion by contradiction does not preserve the truth of the proposition, whereas the "preservation of truth" has been mentioned in the definition or the principle of conversion by contradiction. This example of this principle is in contrast to the second consequence of the principle of presupposition (proposition 2). In this paper, some other examples of the principle of conversion by contradiction will be presented which are inconsistent with the second consequence of the principle of presupposition proposition. Since the principle of conversion by contradiction has two definitions (given by early and contemporary philosophers), the inconsistency of the principle of presupposition with this principle will be explained based on both definitions and with the help of some related examples. Some solutions will also be provided in order to remove this inconsistency, and it will be shown that none of them will be helpful in accomplishing this task. Finally, the standpoint of modern logic in this regard will be evaluated.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0