Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    161-180
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    767
  • دانلود: 

    795
چکیده: 

هدف از این مطالعه فهم توسعه قابلیت های پویا در کسب وکارهای نوپا است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و بر حسب گردآوری داده ها، کیفی-مطالعه موردی است. داده ها از طریق مطالعه منابع مستند و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 15 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات در شهر تهران، از طریق نمونه گیری هدفمند جمع آوری شد. در مرحله کدگذاری باز، 201 کد مقدماتی از تحلیل مصاحبه ها شناسایی شد که پس از پالایش و ادغام کدهای مشابه، 144 کد نهایی شدند. در دومین مرحله، کدگذاری محوری با استفاده از سازه های مدل کدگذاری محوری حول پدیده مورد بررسی انجام شد. نتایج، 4 مقوله اصلی را در توسعه قابلیت های پویا در کسب وکارهای نوپا شناسایی کرد. این مقولات پیشران های توسعه قابلیت های پویا می باشند، که شامل ویژگی های مدیر، ویژگی های کسب وکار، گرایشات استراتژیک و عوامل زمینه ای است و همه این عوامل عملکرد شرکت را بهبود می بخشد. این نتایج بینش های ارزشمندی برای مدیران و محققین در خصوص نحوه ایجاد و توسعه قابلیت های پویا در کسب وکارهای نوپا ایجاد می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 767

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 795 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    181-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    565
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی در رابطه با رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی در شرکت آرتاویل تایر اردبیل انجام پذیرفت. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش تمام کارکنان شرکت لاستیک سازی آرتاویل تایر اردبیل در سال 1398 به تعداد 510 نفر بودند. نمونه آماری با جدول مورگان 131 نفر برآورد و با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، پرسشنامه هوش رقابتی بل (2000) و پرسش نامه رهبری دوسوتوانی جانسن (2006) استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شد. در بخش توصیفی از نرم افزار Spss24 و در بخش استنباطی، با روش تجزیه وتحلیل ساختاری و روش حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار smart PLS3 و برای بررسی مدل میانجیگری از روش سوبل تست و آماره VAR استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری دوسوتوانی بر سرمایه اجتماعی و هوش رقابتی، و سرمایه اجتماعی بر هوش رقابتی تاثیر معنی داری دارد. مدل میانجی گری و سوبل تست نشان داد سرمایه اجتماعی در رابطه ی بین رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی به صورت معنی داری نقش میانجی دارد. نتایج آماره VAR نشان داد نیمی از رابطه رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی توسط سرمایه اجتماعی تبیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 565 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    199-216
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    496
  • دانلود: 

    613
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین اثرات ابعاد زیرساخت و فناوری صنعت بوم گردی بر جذب فرشتگان کسب وکار است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها آمیخته-اکتشافی است. در بخش کیفی این تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای گردآوری داده ها و از روش های تحلیل محتوا و دلفی جهت دستیابی به مدل پژوهش استفاده شده است. جامعه تحقیق در بخش کیفی شامل 25 نفر از خبرگان حوزه ی گردشگری شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و کارآفرینان صنعت بوم گردی می باشد که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. در بخش کمی، داده ها با استفاده از روش پیمایش و توزیع پرسشنامه (باز و بسته) گردآوری و با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری بانرم افزار Smart PLS نسخه 3 تحلیل شده است. جامعه ی آماری بخش کمی شامل 100 نفر می باشد که به صورت هدفمند و جمعیت شمار با توجه به سه شاخص داشتن مسیولیت اجرایی، راه اندازی کسب و کار یا دانش آموختگی در صنعت گردشگری انتخاب شده است. برازش مدل با ریشه میانگین مجذور باقیمانده های استانداردشده، آزمون برازش دقیق مدل، شاخص برازش هنجار و ریشه میانگین مجذور ماتریس کوواریانس باقیمانده ها انجام شده است. نتایج تحلیل در بخش کمی حاکی از آن است که مولفه های بعد زیرساخت با 72 صدم و بعد فناوری با 49 صدم بر جذب فرشتگان کسب وکار در حوزه بوم گردی استان کرمانشاه موثر بوده است. به مدیران سایت های بوم گردی پیشنهاد می شود که بسترهای لازم برای مشارکت فرشتگان کسب وکار براساس استعدادهای شناسایی شده را فراهم سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 496

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 613 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    217-234
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    602
  • دانلود: 

    692
چکیده: 

ایجاد یک برند ارزشمند و تقویت وفاداری مشتریان از طریق رویکردهای نوین بازاریابی، یکی از اهداف مهم بنگاه های ورزشی است. از اینرو، هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان مجموعه های ورزشی می باشد. این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل مشتریان مجموعه های ورزشی شهر مشهد بود که حداقل شش ماه سابقه استفاده از این مراکز را داشتند. بازه زمانی پژوهش، نیمه دوم سال 1398 بود و جامعه آماری به صورت نامحدود در نظر گرفته شد. برای گردآوری اطلاعات با استفاده از جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه تعداد 450 پرسشنامه با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی به صورت الکترونیکی و میدانی در بین اعضای نمونه، توزیع و اطلاعات به روش تحلیل معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار لیزرل نسخه 8/8 تحلیل شده است. نتایج نشان دهنده وجود رابطه مستقیم و معنادار بین بازاریابی کارآفرینانه و هریک از ابعاد آن با ارزش ویژه برند، بازایابی کارآفرینانه با وفاداری مشتریان و نیز، ارزش ویژه برند با وفاداری مشتریان است. درنتیجه، بازاریابی کارآفرینانه به عنوان راهبرد پاسخگویی به تقاضاهای مشتریان و یک توانمندی برای بهره برداری از فرصت های کارآفرینانه ورزشی و توسعه ارزش ویژه برند شناخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 602

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 692 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سخدری کمال

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    235-254
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    272
  • دانلود: 

    551
چکیده: 

کارآفرینی به عنوان فرآیند ایجاد فعالیت اقتصادی-اجتماعی موفق و موثر تعریف می شود که شامل رفتارهای شناسایی، ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها است. لذا، فرصت در قلب اقدامات کارآفرینی است. با این وجود، سردرگمی زیادی در مورد سازه فرصت در پژوهش کارآفرینی وجود دارد به طوریکه پژوهش های اخیر نشان می دهد محققین در تعریف مفهومی و عملیاتی خود در مورد فرصت بسیار بی ثبات بوده اند و شاید بیشترین ثبات بی ثباتی در استفاده از این سازه بوده است. یک دلیل مهم برای این عدم ثبات، غیرقابل پژوهش بودن سازه فرصت عنوان شده است. این مقاله از لحاظ هدف بنیادی-نظری و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات، اسنادی-فراترکیب است. جامعه مورد مطالعه 18 پژوهش مرتبط با سنجش پذیری سازه فرصت را به صورت هدفمند انتخاب و در قالب چارچوبی یکپارچه ارایه می کند. چارچوب ارایه شده در این پژوهش 4 مسیر برای سنجش پذیری سازه فرصت است که می تواند بینش های ارزشمندی برای پیشرفت پژوهش ها در مورد مهمترین سازه علم کارآفرینی را فراهم کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 272

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 551 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    255-272
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    462
  • دانلود: 

    402
چکیده: 

یکی از شیوه های جدید در راستای مدیریت بهینه نوآوری، پارادایم نوآوری باز است و سازمان ها در عصر تغییر و نوآوری، همواره به دنبال بکارگیری شیوه های نوآورانه در تمام فعالیت های خود، از جمله نظام های منابع انسانی، می باشند. این پژوهش با هدف طراحی الگوی نوآوری باز با رویکرد سرمایه انسانی در صنعت فولاد صورت گرفته است. تحقیق حاضر بر مبنای هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات آمیخته-اکتشافی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با مدیران و متخصصان حوزه منابع انسانی، تحقیق و توسعه، مدیریت دانش شرکت فولاد مبارکه، شرکت های مشاوره ای همکار با فولاد جمع آوری و با استفاده از تحلیل تم، الگوی اولیه طراحی گردید. در گام دوم پرسش نامه ای برای آزمون الگو طراحی و در بین 130 نفر از اعضای جامعه آماری توزیع شد که داده ها با کمک الگوسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای Amos 24 بررسی و الگو تایید گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که اجرای نوآوری باز با رویکرد سرمایه انسانی منجر به ارتقاء دانش سازمان، ایجاد رابطه برد-برد، افزایش سرمایه ارتباطی وکسب قدرت و اعتبار برای سازمان خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 462

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 402 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button