Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    1-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    215
  • دانلود: 

    463
چکیده: 

نظام نوآوری متشکل از مجموعه­ ای از بازیگران و نهادهایی است که برای تحقق کارکردهایی مشخص فعالیت می­ کنند. ساختارها و کارکردها دارای اثر متقابل بر یکدیگر هستند و در یک تحلیل نظام­ مند و جامع از نظام نوآوری نمی­ توان این دو را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد. ساختارهای مناسب، کارکردها را شکل می­ دهند و کارکردها نیز می­ توانند به تدریج شکل­ دهنده ساختارها در نظام نوآوری باشند. علاوه بر این نظام نوآوری همواره با مجموعه­ ای از چالش­ ها و شکست­ های محتمل روبروست. این شکست­ ها می­ توانند در سه دسته کلی شکست­ ساختاری، شکست بازار و شکست گذار تقسیم­ بندی شوند. در این مقاله، سعی شده تا تحلیلی جامع و نظام­ مند از نظام نوآوری در بخش گیاهان دارویی و معطر کشور ایران با استفاده از این چارچوب مفهومی سه سطحی ارائه شود. روش مورد استفاده در این پژوهش موردکاوی است که برای جمع­ آوری داده­ ها از طیف متنوعی از روش ها مانند مصاحبه، مشاهده میدانی، مشاهده مشارکتی و اسناد بالادستی استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که این بخش با شکست­ های سیستمی متعددی روبروست که امکان تحقق کارکردهای مطلوب و موردنظر نظام نوآوری را از آن سلب کرده است. در پایان برخی رهنمودهای سیاستی برای رفع این مساله، معرفی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 463 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    31-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    466
چکیده: 

از جمله اهداف بازاریابی، تبدیل مصرف کننده به مشتری وفادار بوده و در این راستا تعامل و ارتباط فروشنده با مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل سازنده فرهنگ بازار، فرهنگ فروشنده، رفتار فروشنده و محیط و چگونگی تاثیر این عوامل بر ایجاد وفاداری مشتریان در کافی شاپ های شهر تهران است. این پژوهش پیمایشی با مشارکت تعداد 25 کافی شاپ و 400 نفر مشتریان آنها انجام گردید. یافته های پژوهش نشان داد، رقابت به عنوان عامل محیطی، اجتماعی سازی، مشتری مداری، مهمان نوازی به عنوان عوامل فرهنگ بازار، احترام و پاسخگویی به عنوان فرهنگ فروشنده و مراقبت کردن و شنونده خوب بودن به عنوان رفتارهای مطلوب فروشنده، بر وفاداری مشتری تاثیر گذارند. همچنین، نتایج نشان داد محیط چند فرهنگی بر فرهنگ بازارو فروشنده; فرهنگ بازار بر رفتار وفرهنگ فروشنده; فرهنگ فروشنده بر رفتار فروشنده و رفتار فروشنده بر وفاداری مشتری تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 466 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    51-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    329
  • دانلود: 

    301
چکیده: 

فرآیند تعامل نهادهای اقتصادی از ارکان اصلی نظام کشورها و بخش جدایی ناپذیر سیستم تصمیم گیری دولتهاست. تعامل این نهادها نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه جوامع ایفا می کند. از آنجایی که در اسنادبالادستی کشور ما، مبارزه با فساد از اصلی ترین اقدامات است؛ لذا نیاز است تا با مصادیق مربوط به آن نیز مقابله شود. پولشویی یکی از مهمترین مصادیق فساد است که اکثر اوقات از طریق نهادهای اقتصادی و ذینفعان آنها، بالاخص سیستم بانکداری صورت می گیرد. هدف پژوهش حاضر تدوین الگوی مبارزه با پول شویی با استفاده از تعامل ذینفعان نهادهای اقتصادی است. این تحقیق، باروش آمیخته (شامل دو طیف مطالعه کیفی و کمی) بااستفاده از رویکرد متوالی اکتشافی انجام شد. ابتدا داده های کیفی با روش تحلیل مضمون؛ و سپس داده های کمی جمع آوری و تحلیل شدند. از داده های مصاحبه و مرور ادبیات، 285 شاخص استخراج شدند که از میان این شاخص ها، 59 مضمون اساسی، 16مضمون سازمان دهنده و 5 مضمون فراگیر شناسایی شد. نتایج تحقیق نشان داد که الگوی مبارزه با پول شویی، تدابیر مدیریتی ومشارکت جویانه ای راطلب می کند که نیازمند اشراف اطلاعاتی و بهره گیری از مشارکت تعاملانه ذینفعان اقتصادی کشوراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 301 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    75-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1101
  • دانلود: 

    956
چکیده: 

مطالعه حکمرانی خوب در دو دهه اخیر مورد توجه محافل علمی جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است. چرا که بدون شک مسیر دستیابی به توسعه، از حکمرانی با کیفیت در کشورها سرچشمه می گیرد. این مطالعه تلاش می کند با استفاده از سناریونویسی به عنوان یکی از شیوه های آینده پژوهی، به طرح برخی سناریوهای مطرح درباره آینده حکمرانی خوب در کشور پرداخته و تحلیلی از آینده ارائه دهد. این پژوهش با طرح و نقد سه سناریو، به بررسی سناریو «گذشته در آینده» با استفاده از روش تحلیل سری زمانی؛ سناریو «محتمل» با استفاده از روش تحلیل تأثیر متقابل؛ و سناریو «خوش بینانه» بر مبنای سند چشم انداز بیست ساله، می پردازد. یافته های پژوهش در سناریو اول و دوم، میزان توجه و اهمیت به شاخص ها و اولویت بندی آنهارا به منظور ارتقای سطح حکمرانی خوب در کشور توصیف می کند. در سناریوی سوم، میزان فاصله هر شاخص تا برترین کشور، در سطح کشورهای منطقه بر اساس سند چشم انداز را نشان می دهد. در پایان بر مبنای یافته های پژوهش پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 956 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    107-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    466
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

بیشتر تحقیقات حاکمیت شرکتی، با تمرکز بررویکرد ساختاری، برپایه نظریه نمایندگی و توسط محققین حوزه حسابداری و مالی انجام گرفته و رفتار واقعی اعضای هیئت مدیره کمتر مورد مطالعه بوده است. ازاین رو، فرایندهای تصمیم گیری هیئت مدیره به عنوان جعبه سیاه، برای محققین حوزه های استراتژی و رفتار سازمانی باقی مانده است. هدف این تحقیق مروری نظام مند به پژوهش های رویکرد رفتاری به حاکمیت شرکتی و پاسخ به این سؤال است که محققین رفتاری از چه نظریه ها و روش های پژوهشی در حوزه حاکمیت شرکتی استفاده کرده اند؟ . در این تحقیق فراترکیب، 78 مقاله با شاخصتاثیرگذاری 4. 34 کد گذاری شدندو در نتیجه 1404 کد توصیفی و 337 کد محتوایی ثبت گردید. بدین ترتیب، 28 نظریه شناسایی شد که در قالب سه مقوله «نظریه های مرتبط با نقش هیئت مدیره»، «نظریه های عمومی» و «نظریه های روانشناسی اجتماعی» دسته بندی گردید. نتایج همچنین نشان داد که بیشتر تحقیقات، بنیان نظریه نمایندگی داشته و از روش های کمّی و طرح های تحقیق مقطعی بهره برده اند. پیشنهاد می گردد نویسندگان در آینده به گردآوری داده های اولیه از طریق پیمایش، مصاحبه و مشاهده و بااستفاده از روش های کیفی و آمیخته و نیز با طرح های تحقیق طولی، به توسعه نظریه های اقتضایی برای فهم پویایی های فرایندهای هیئت مدیره بپردازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 466

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    51
  • صفحات: 

    147-170
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    472
  • دانلود: 

    442
چکیده: 

سازمان های امروزین استفاده از ظرفیت فراموشی سازمانی هدفمند را ابزاری برای بهبود عملکرد مالی خود مورد نظر قرار داده اند. هدف این پژوهش مطالعه رابطه فراموشی سازمانی هدفمند وعملکرد مالی با تاکید بر نقش میانجی چابکی سازمانی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان زیر مجموعه اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی می باشد، که تعداد این افراد 845 نفر بوده، که از این تعداد با روش کوکران، 278 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار اصلی گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و لیزرل استفاده شد. از آزمون های کولموگروف اسمیرنف، برای یافتن نرمال بودن توزیع متغیرها و ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری در تحلیل آماری استفاده گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد که بین فراموشی سازمانی هدفمند و چابکی سازمانی و چابکی سازمانی و عملکرد مالی رابطه مثبتی وجود دارد. به بیانی دیگر چابکی سازمانی به عنوان متغیر میانجی نقش موثری بر رابطه بین فراموشی سازمانی هدفمند و عملکرد مالی سازمان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 442 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0