Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    13-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    656
  • دانلود: 

    532
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرشیراز بوده که با روش خوشه ای-طبقه ای و تصادفی تعداد 200 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه های سودمندی ادراک شده مون و کیم(2001)، نگرش نسبت به اشتراک دانش چنانمننی(2006)، هنجار ذهنی بوک و دیگران(2005)، کنترل رفتار ادراک شده مون کیم(2001)، رفتار اشتراک دانش کابرا و دیگران(2006)، قصد اشتراک دانش چنانمننی(2006)، اعتماد شاکلی زالاباک دیگران(2000) و لذت کمک به دیگران چنانمننی(2006) بوده که پس از محاسبه روایی و پایایی، توزیع و گردآوری شد. نتایج با روش تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که هنجار ذهنی، لذت کمک به دیگران و اعتماد اثر مستقیم و مثبت بر سودمندی ادراک شده و کنترل رفتار ادراک شده دارد. در ارتباط با اثر مستقیم سودمندی ادراک شده، کنترل رفتار ادراک شده، بر نگرش به اشتراک دانش، تمایل به اشتراک دانش و اشتراک دانش اثر مستقیم و مثبت مشاهده گردید. همچنین برازش مدل عوامل مؤثر بر اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان نواحی آموزش وپرورش شهر شیراز مورد تأیید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 656

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 532 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    79-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1020
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکه های اجتماعی مجازی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود که با استفاده از روش تحلیل محتوا و با رویکرد ارزیابی انجام شد. مشارکت کنندگان در مطالعه20 نفر از مدیران مدارس و 10 نفر از کارشناسان فناوری واحدهای آموزشی و اداری بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکه های اجتماعی، در دو بعد داخلی و خارجی و در ارتباط با حوزه های کارکردی مدیران مورد توجه بود. در بعد خارجی، فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی برای مدارس به طور اعم و برای مدیران مدارس به طور اخص و در بعد داخلی، نقاط قوت و ضعف کلی مدارس در ارتباط با شبکه های اجتماعی، بررسی گردید. پس از جمع آوری و تحلیل محتوای پاسخ ها با استفاده از روش کدگذاری در سطح باز و محوری، تعداد 44 فرصت و به همین تعداد تهدیدهای احتمالی شبکه های اجتماعی مجازی برای مدیران مدارس و نقاط قوت و ضعف درونی مدارس شناسایی گردید. سپس راهبردهای لازم جهت استفاده از فرصت ها و نقاط قوت، همچنین مرتفع سازی نقاط ضعف و مقابله با تهدیدهای شبکه های اجتماعی بیان گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1020

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    103-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1025
  • دانلود: 

    599
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی جوّ اخلاقی سازمان در رابطه بین عدالت سازمانی با سکوت و بی تفاوتی سازمانی معلمان است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری 480 نفر از معلمان مرد شهرستان آذرشهر در سال 1394-95 بودند که 220 از آنها با استفاده از جدول مورگان به روش تصادفی طبقه ای نسبتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از چهار پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مورمن(1993)، پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران(2011)، پرسشنامه سکوت سازمانی وکلا و دیمیتریس(2005) و پرسشنامه جو اخلاق سازمانی ویکتور و کولن(1998) استفاده شد. داده ها به وسیله نرم افزارهای آماری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد؛ ضریب مسیر سکوت سازمانی به عدالت سازمانی قبل و بعد از حذف مسیر به ترتیب 26/0، 32/0 معنادار می باشد، ضریب مسیر بی تفاوتی سازمانی به عدالت سازمانی به ترتیب 18/0-، 44/0-معنادار می باشد و ضریب مسیر جو اخلاقی سازمانی برای پیش بینی سکوت سازمانی به ترتیب 66/0، 66/ 0 معنادار است. همچنین عدالت سازمانی چه به صورت مستقیم و چه با میانجیگری جو اخلاقی سازمان می تواند سکوت سازمانی را پیش بینی کند اما عدالت سازمانی فقط به صورت مستقیم و نه با میانجیگری جو اخلاقی سازمانی، بی تفاوتی سازمانی را پیش بینی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1025

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 599 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زوار تقی | مهری فرشید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    135-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1509
  • دانلود: 

    821
چکیده: 

بهره مندی از کارکنانی با ارائه خدمات باکیفیت و ارزش مدار از عوامل مهم ارتقاء کیفی سازمان می باشد. این خدمت ارائه شده، اگر همراه با لذت از خدمت باشد و رضایت خاطر خود کارمند را به همراه داشته باشد علاوه بر عملکرد بهتر سازمانی، عملکرد بهتر شخصی را نیز به دنبال خواهد داشت. پژوهش حاضر ضمن واکاوی تجارب خدمت کارکنان اجرایی مدارس، ادراک آنان را در مورد حس لذت از خدمت در مدارس مورد برسی قرار می دهد. این مطالعه مبتنی بر رویکردی کیفی و به روش پدیدار شناسانه از نوع توصیفی، با 12 مشارکت کننده از میان مدیران و معاونان زن و مرد مدارس موفق تبریز به روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور و با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته صورت پذیرفته است. تحلیل داده ها بر اساس راهبرد هفت مرحله ای کلایزی صورت پذیرفت. تحلیل عمیق روایت های شرکت کنندگان، به شناسایی و دسته بندی 4 مضمون اصلی(ساختار محیط خدمت، انگیزه خدمت، ویژگی های شخصیتی، و ارتباط نوع شغل و لذت خدمت) و 9 زیر مضمون(تعامل کارکنان و همکاران، نقش مدیر، محیط آرام و کم تنش، رضایت مراجعان، مسائل مادی و معیشتی، منابع درونی لذت از خدمت، منابع بیرونی لذت از خدمت، دانش آموزان انسان هایی معصوم و دوست داشتنی، و معلمی و قابلیت های پیشرفت آن) منتج شد. نتایج نشان داد که مدیران و عوامل اجرایی مدارس علی رغم وجود مشکلات مربوط به مسائل معیشتی و انتقادات وارده به نحوه مدیریت سیستم آموزش وپرورش ایران، به دلیل ویژگی های منحصربه فرد محیط مدرسه، کار کردن و خدمت در آن را دوست داشته و از خدمت به دانش آموزان لذت می برند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 821 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    169-203
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    852
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

مدیریت دانش یکی از مباحث اصلی و مهم در آموزش عالی است که نقش به سزایی در پیشرفت علمی و ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها داشته است. در این مطالعه سعی شده است با توجه به نقش و اهمیت مدیریت دانش در دانشگاه ها، موانع تسهیم اطلاعات و دانش در دانشگاه فرهنگیان شناسایی شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و اعضای هیئت علمی پردیس های منتخب دانشگاه فرهنگیان بوده و تجزیه تحلیل داده ها با بهره گیری از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی و نرم افزار spss انجام شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته 38 گویه ای با بهره گیری از پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا بود. نتایج بررسی ها نشان داد؛ چهار مانع کلی با عناوین ساختاری، مدیریتی، منابع انسانی و فناوری از کاربست موفق مدیر یت دانش در دانشگاه فرهنگیان جلوگیری می کنند. بر اساس نتایج به دست آمده، منابع انسانی مانع پیاده سازی موفق مدیریت دانش در دانشگاه فرهنگیان محسوب می شود، همچنین زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت، و ساختار سازمانی موانع پیاده سازی موفق مدیریت دانش در دانشگاه فرهنگیان هستند. میانگین مشاهده شده وضعیت موجود مدیریت دانش در دانشگاه فرهنگیان(2. 42)، کمتر ازمیانگین مورد انتظار (3) مشخص شده و تفاوت بین میانگین وضعیت موجود و وضعیت موردانتظار مدیریت دانش در ابعادچهارگانه، معنی دار است. نتایج این پژوهش می تواند دریچه های جدیدی را برای توجهبنیادی به مدیریت دانش بگشاید. برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان برای رفع موانع شناسایی شده در پژوهش حاضر، می تواند به اجرای موفق مدیریت دانش منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قنبری سیروس | مرادی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    205-230
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1538
  • دانلود: 

    1195
چکیده: 

هدف از این پژوهش تحلیل رابطه شفافیت سازمانی با سکوت سازمانی کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان همدان بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی و جامعه آماری آنشامل کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان همدان به تعداد 512 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی تعداد 226 نفر برای مطالعه انتخاب شدند. برای گرد آوری داده ها ی پژوهش از دو پرسشنامه: شفافیت سازمانی راولینز(2008) و سکوت سازمانی واکولا و بوراداس (2005) استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ها از روایی محتوایی، با استفاده از دیدگاه متخصصان استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 91/. و 84/. برآورد گردید. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری spss تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که میانگین شفافیت سازمانی بالاتر و سکوت سازمانی پایین تر از سطح متوسط (3) بود. بین شفافیت سازمانی و سکوت سازمانی رابطه منفی و معنی داری در سطح0001/0 وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون بیانگر آن بود که شفافیت کلی و مشارکت بیشترین اثر پیش بینی کنندگی بر کاهش سکوت سازمانی کارکنان را دارد. بنابراین مدیران سازمان های آموزشی می توانند با شفاف سازی سازمانی و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت کارکنان در امور سازمانی سکوت سازمانی کارکنان را به حداقل برسانند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button