هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرشیراز بوده که با روش خوشه ای-طبقه ای و تصادفی تعداد 200 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه های سودمندی ادراک شده مون و کیم(2001)، نگرش نسبت به اشتراک دانش چنانمننی(2006)، هنجار ذهنی بوک و دیگران(2005)، کنترل رفتار ادراک شده مون کیم(2001)، رفتار اشتراک دانش کابرا و دیگران(2006)، قصد اشتراک دانش چنانمننی(2006)، اعتماد شاکلی زالاباک دیگران(2000) و لذت کمک به دیگران چنانمننی(2006) بوده که پس از محاسبه روایی و پایایی، توزیع و گردآوری شد. نتایج با روش تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که هنجار ذهنی، لذت کمک به دیگران و اعتماد اثر مستقیم و مثبت بر سودمندی ادراک شده و کنترل رفتار ادراک شده دارد. در ارتباط با اثر مستقیم سودمندی ادراک شده، کنترل رفتار ادراک شده، بر نگرش به اشتراک دانش، تمایل به اشتراک دانش و اشتراک دانش اثر مستقیم و مثبت مشاهده گردید. همچنین برازش مدل عوامل مؤثر بر اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان نواحی آموزش وپرورش شهر شیراز مورد تأیید است.