آموزش ابزار مهمی در مسیر توسعه ی یک کشور به شمار می آید، بنابراین یافتن فهم درست و دقیقی از مقوله ای به نام "پژوهش در آموزش" دارای اهمیت ویژه ای است. بیش تر پژوهش های گزارش شده در نشریات علمی-پژوهشی کشور شامل بررسی موضوع هایی غیر ضروری است که نقشی در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری ندارند. لازم است با تغییری بنیادین در نگرش به موضوع انتشار مقاله و پژوهش های مربوط به آموزش، با انتخاب درست و دقیقِ موضوع های مورد نیاز و نیز هدف گذاری بهتر، "پژوهش در آموزش" را جانی تازه ببخشیم و چاپ مقاله را به عنوان فرصتی برای عرضه ی اندیشه ها و پیشنهادهای سازنده ی خود به جامعه ی آموزشی و در بوته ی نقد قرار دادن آن ها تبدیل کنیم. همچنین با مشارکت در پژوهش های گروهی به برداشتن گام های بزرگ تر و حل چالش های مهم-تری بیندیشیم.