Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    813
  • دانلود: 

    178
چکیده: 

روش های مختلف در مسائل تصمیم گیری چندشاخصه می تواند به رتبه بندی های گوناگونی بیانجامد. اعتبار روش به این بستگی دارد که با حذف بدترین (بهترین) گزینه، تغییر در رتبه بندی های قبلی رخ ندهد (رتبه سایر گزینه ها به ترتیب قبلی خود یک پله صعود داشته باشند). همچنین روش های مختلف نرمال سازی بر روی نتایج تاثیر نداشته باشد. در این مقاله یک مدل برنامه ریزی ریاضی عددصحیح صفر یا یک با تابع هدف حداقل سازی مجموع وزنی انحرافات از معیارها تشکیل شده است. محدودیت های متناظر با هر معیار نیازمند متغیر کمکی یا مازاد برای استاندارد شدن است. این محدودیت ها همراه با سایر محدودیت های واقعی نظیر محدودیت بودجه تشکیل دهنده محدویتهای مسئله است. با بررسی سه مسئله از ادبیات موضوع مدل مزبور با طرق مختلف نرمال سازی بررسی شده و جواب آنها به دست آمده است. نتایج حاصله نشان می دهد که پدیده تغییر در رتبه ها نه تنها با حذف بدترین گزینه اتفاق نمی افتد، بلکه با حذف بهترین گزینه، سایر گزینه ها به ترتیب رتبه های قبلی خود با یک پله صعود مواجه می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 813

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    37-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    337
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر سکوت سازمانی بر اثربخشی کار گروهی با نقش میانجی هویت سازمانی است. جامعه آماری شامل2013 نفر از کارکنان شهرداری اصفهان است. حجم نمونه آماری به روش نمونه گیری دو مرحله ای و شیوه های نمونه گیری خوشه ای و طبقه ای متناسب با حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 323 نفر تعیین شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد سکوت سازمانی واکولا و بوراداس (2005)، اثربخشی کار گروهی رابینز (2007) و هویت سازمانی چنی (1983) استفاده شد. روایی پرسشنامه بر اساس روایی محتوایی و پایایی بر اساس آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها با استفاده از الگوسازی معادلات ساختاری از نرم افزارهای Spss 24 و24 Amos استفاده گردید. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش نشان داد که سکوت سازمانی با ضریب مسیر 39/0-بر اثربخشی کار گروهی و سکوت سازمانی با ضریب مسیر 457/0-بر اثربخشی کار گروهی با نقش میانجی هویت سازمانی تاثیر منفی و معناداری دارد. همچنین بر اساس نتایج فرضیه های فرعی سکوت سازمانی بر ابعاد اثربخشی کار گروهی شامل عوامل بستری، ترکیب گروه، طراحی کار و متغیرهای فرآیندی به ترتیب با ضریب مسیر 38/0-، 47/0-، 49/0-و 55/0-تاثیر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 337

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    61-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    533
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

در ادبیات اقتصادی جهان امروز، نقش و اهمیت نظام مالی و پولی و به تبع آن سیستم بانکی به عنوان بازوهای اجرایی این نظام و ابزار رشد توسعه اقتصادی کشورها کاملاً ملموس است. از طرفی طراحی مدلی به منظور شناسایی و انتصاب مدیران ارشد شایسته و توانمند نظام بانکی در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت توسعه پایدار اقتصادی بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. در پژوهش حاضر به ارائه مدل شایستگی مدیران ارشد بانک های دولتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است. روش تحقیق ترکیبی و طرح تحقیق نیز از نوع طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) است. در بخش کیفی پژوهش با استفاده از تکنیک گلوله برفی (اشباع نظری) با 25 نفر از مدیران ارشد و خبرگان حوزه بانکی مصاحبه به عمل آمد. برای تحلیل مصاحبه ها از نظریه داده بنیاد با رهیافت نظام مند و تکنیک کدگذاری سه سطحی استفاده شد. درنتیجه مدل اولیه شایستگی مبتنی بر ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های شایستگی مدیران ارشد بانکی استخراج شد سپس در بخش کمی تحقیق برای سنجش مدل، پرسشنامه ای محقق ساخته در بین 281 نفر از مدیران ارشد بانک های دولتی توزیع شد. برای تحلیل داده ها نیز از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی به کمک نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شده است که نتایج تحقیق نشان داد تمامی ابعاد و مؤلفه های مدل شایستگی مورد تائید واقع شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 533

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    89-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    305
  • دانلود: 

    433
چکیده: 

تصمیم گیری پیرامون ساختار اتحادهای استراتژیک در کنار تصمیم درباره هدف و دامنه اتحاد و تصمیم درباره انتخاب شرکا، یکی از سه پرسش اساسی است که باید برای شکل گیری موفق اتحادهای استراتژیک به آنها پاسخ داد. مروری بر پیشینه نظری نمایانگر یافته های پراکنده و گاه متضادی پیرامون الگوی ساختاری اتحادهای استراتژیک است. بر همین اساس، پژوهش حاضر می کوشد تا با به کارگیری روش فراتحلیل، یک جمع بندی از عوامل موثر بر انتخاب از میان الگوهای کلان ساختاریِ قراردادمحور و اعتمادمحور ارائه دهد. پس از بررسی و پالایش 516 مطالعه که در بازه 15 ساله 2002 تا 2017 میلادی در نشریات علمی معتبر و بین المللی به چاپ رسیده اند، 38 مطالعه در فرایند فراتحلیل مورد بررسی قرار گرفت و 24 متغیر با اندازه اثر قابل قبول شناسایی شد. یافته های فراتحلیل نشان می دهد الگوهای کلان ساختاری قراردادمحور و اعتمادمحور نقش مکمل را نسبت به همدیگر دارند و متغیرهای حفاظت حقوقی، نظام حقوقی، اعتماد، کنترل رسمی و فرصت طلبی بیشترین شدت تاثیر و متغیر سازوکارهای حاکمیتی مشترک کمترین شدت تاثیر را در تصمیم گیری برای انتخاب یک الگوی ساختاری در اتحادهای استراتژیک دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 433 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    121-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    711
  • دانلود: 

    253
چکیده: 

استراتژی های تجاری شرکت ها بیانگر نحوه رقابت آن ها در بازارهای هدفشان است. شرکت می تواند برای تقویت استراتژی تجاری خود، مجموعه سیاست ها و فعالیت هایی را به کار گیرد که با استفاده از آنها بتواند به یک مزیت رقابتی پایدار در بازار هدف خود دست یابد. از آنجایی که استراتژی های شرکت بر میزان فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت تاثیر می گذارد، بنابراین استراتژی که شرکت انتخاب می کند می تواند بر میزان افشای اطلاعات توسط شرکت نیز اثر گذار باشد. از اینرو در این پژوهش تأثیر استراتژی های تجاری بر افشای فعالیت های تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار گرفته است. بدین منظور، تعداد 86 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1390 تا 1395 به عنوان نمونه انتخاب و داده-های آن ها از طریق تحلیل مدل های رگرسیونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت اندازه گیری سطح افشای فعالیت های تحقیق و توسعه از روش تحلیل محتوا و ابزار چک لیست استفاده شده است. یافته های پژوهش در ارتباط با آزمون فرضیه اول پژوهش نشان می دهد استراتژی تمایز بر افشای فعالیت های تحقیق و توسعه تاثیر مثبت معنادار دارد. همچنین یافته-های فرضیه دوم نشان می دهد استراتژی رهبری هزینه تاثیر منفی و معناداری بر افشای فعالیت های تحقیق و توسعه دارد. این یافته ها می تواند برای مدیران و سیاست گذاران جهت تصمیم گیری و طرح ریزی برنامه های منظم به منظور انتخاب نوع استراتژی های شرکت مفید واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 711

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 253 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    147-169
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    414
  • دانلود: 

    188
چکیده: 

وضعیت کنونی اقتصاد کشور، رشد روزافزون ترمینال های کانتینری و بازار رقابتی این صنعت، مدیران ترمینال کانتینری را ملزم به حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید در راستای حفظ منافع سازمان می نماید. ازآنجایی که رضایت مشتریان ترمینال های کانتینری تحت تأثیر شاخص های متنوع و درهم تنیده می باشد، پژوهش حاضر برای تعیین و تشخیص میزان ارتباط بین شاخص های رضایت مشتری از نقشه شناختی فازی استفاده نموده است. درهمین راستا، این پژوهش از طریق مطالعه کتابخانه ای به شناسایی شاخص های مرتبط با رضایت مشتریان ترمینال کانتینری پرداخته و سپس میزان نفوذ هریک از شاخص ها بر یکدیگر را با استفاده از نظر متخصصان ترمینال کانتینری استان بوشهر، تعیین نموده است. درادامه، ماتریس به دست آمده در نرم افزار Fcmapper اجرا و نقشه شناختی فازی ترسیم گردید. به ترتیب، عملکرد اپراتور، سرعت عملیات تخلیه وبارگیری و کیفیت خدمات سه شاخص مهم ازنظر محوریت شناسایی شدند که مدیران هنگام سیاست گذاری بایستی به این شاخص ها توجه ویژه نمایند. پژوهش حاضر، به مدیران ترمینال کانتینری استان بوشهر این امکان را می دهد تا با استفاده از شاخص های محوری و شناسایی خوشه های مؤثر در نقشه شناختی فازی، سیاست مناسب را در جهت افزایش رضایت مشتری اعمال نمایند. برهمین اساس دو خوشه ی مهم در جهت افزایش رضایت مشتریان، شناسایی و به مدیران پیشنهاد گردید تا درجهت افزایش شایستگی کارکنان، استفاده از تجهیزات مدرن و نظارت برحمل بار، بیشتر تلاش نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    171-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    294
  • دانلود: 

    129
چکیده: 

از آنجایی که ماموریت اصلی سازمان های دولتی بهبود مستمر کیفیت ارائه خدمات به شهروندان است، کارکنان بدبین با تحت تأثیر قرار دادن شدید محیط کار، تهدیدی جدی در مسیر تحقق این ماموریت مهم به شمار می روند. بنابراین ضروری است هر سازمانی راهبردهایی درجهت به حداقل رساندن بدبینی سازمانی طراحی کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با در نظر گرفتن عامل مهم "برداشت از سیاست سازمان" به بررسی تأثیر ابهام هدف سازمانی بر بدبینی سازمانی پرداخته است. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان 18 سازمان دولتی می باشد که از این میان 926 نفر به صورت تصادفی ساده برای نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده شد و روایی و پایایی پرسش نامه برای هر متغیر به روش روایی سازه و محاسبة ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده های پژوهش به وسیلة مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر، از نرم افزار اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که علاوه بر نقش تأثیرگذار ابهام هدف بر بدبینی سازمانی، ابهام هدف سازمانی از طریق برداشت از سیاست سازمانی تأثیر چشمگیری بر شکل گیری بدبینی سازمانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 129 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0