Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    941
  • دانلود: 

    1026
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به شیوه بالای پرخاشگری در سن پیش دبستانی و اهمیت خلاقیت در این دوره از زندگی و تاثیر ان بر دوره های بعدی پژوهش حاضر با هدف تعیین اثریخشی آموزش موسیقی و نقاشی بر افزایش خلاقیت وکاهش پرخاشگری در دانش آموزان پیشدبستانی شهر همدان انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش حاضر آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون باگروه گواه بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پیش دبستانی شهر همدان در سال 96-95 بود. نمونه ی آماری 45 نفر از دانشآموزان پیشدبستانی بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و و یک گواه گمارش شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه ی 43 سؤالی پرخاشگری کودکان پیشدبستانی، و مقیاس تفکر خلاق تورنس بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش نقاشی به طور معنی داری منجر به کاهش پرخاشگری (001/0 > P) و افزایش خلاقیت ( 001/0 > P)، دانشآموزان پیشدبستانی شد. همچنین آموزش موسیقی باعث کاهش معنی دار پرخاشگری (001/0 > P) و افزایش معنی دار خلاقیت ( 001/0 > P)، دانشآموزان پیشدبستانی شد. اما بین آموزش نقاشی و آموزش موسیقی در کاهش پرخاشگری و افزایش خلاقیت تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: آموزش نقاشی و موسیقی از طریق ابزار افکار و احساسات ابراز نشده و تقویت مهارت های انعطاف پذیری و بسط و سیالی موجب کاهش پرخاشگری و تقویت خلاقیت در کودکان پیش دبستانی شده است. در نتیجه می توان از آنها به عنوان یک روش آموزش موثر در کودکان پیش دبستانی استفاده کرد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1026 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    27-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ادراک فراشایستگی بر بروز خلاقیت در محیط کار بوده است. همچنین در این رابطه نقش میانجیگری خودکارآمدی نیز در نظر گرفته شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف تحقیق، کاربردی و از جنبه شیوه گردآوری داده ها از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری، کارکنان شرکت ملی نفت ایران (NIOC) در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، داده هایی از 331 فرد جمع آوری گشت. پژوهشگران برای سنجش فراشایستگی ادراک شده، خود کارآمدی و خلاقیت در محیط کار به ترتیب از پرسشنامه های استاندارد مِینارد و همکاران (2006)، شوارزر و جِروسالیم (1995)، تیرنی، فارمر و گرین (1999) استفاده کردند. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزارهای SPSS، AMOS و بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) صورت گرفته است. یافته ها: . نتایج نشان داد میان ادراک کارکنان از فراشایستگی خود با تمایل آنها برای بروز خلاقیت در محیط کار ارتباط معنی دار و مثبت وجود دارد. همچنین، نقش میانجیگری خود کارآمدی تأیید گشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    53-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    524
چکیده: 

زمینه: ضمانت نامه بانکی به عنوان یکی از مهمترین اسناد بین المللی و یکی از ابزارهای رایج بانکی در روابط حقوقی و قراردادی در حقوق داخلی و بازرگانی بین المللی نقش مهمی ایفا می کند است که با توجه به جایگاه مهم آن در روابط تجاری در بخش قابل توجهی از جرایم اقتصادی توسط مجرمین اخذ و مورد استفاده قرار گرفته و در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است. هدف: بررسی سیاست جنایی قضایی ایران در رسیدگی به جرایم ناشی از ضمانتنامه های بانکی صرفنظر از ضرورت یا عدم ضرورت شناسایی عناوین مجرمانه جدید و یا اکتفا به عناوین مجرمانه موجود با توجه به گستردگی این جرایم است. روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده، اما بر اساس ماهیت توصیفی – تحلیلی است. نتیجه گیری: جرائم ناشی از ضمانتنامه های بانکی اگرچه مورد جرم انگاری مستقل قرار نگرفته است اما با زنجیرهای از جرائم دیگر از قبیل پولشویی، کلاهبرداری، اخلال در نظام و تحصیل مال از طریق نامشروع و. . . در ارتباط است و در حالت سازمان یافته هر یک به نوبه خود قدرت فراوانی در تخریب منافع ملی و سرمایه های اجتماعی دارد. لذا در این مقاله ضمن تحلیل آسیب شناسانه سیاست جنایی قضایی در رسیدگی به جرایم ناشی از ضمانتنامه های بانکی مبتنی بر دادنامه های اصداری پیشنهادهایی جهت کارآمدی سیاست جنایی ایران در رسیدگی به جرایم ناشی از ضمانتنامه های بانکی ارائه می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 524 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    85-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    183
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

هدف: هدف از اجرای این تحقیق شناسایی و مقوله بندی عوامل موثر بر شکل گیری دانشجوی کارآفرین در داشگاه می باشد. روش: این پژوهش بصورت آمیخته (کمی و کیفی) اجرا شده است و برای شناسایی عوامل از تحلیل عاملی اکتشافی و برازش مدل از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان بوده و ابزار گردآوری اطلاعات نیز مصاحبه نیمه ساخت یافته و برمبنای آن پرسشنامه محقق ساخته می باشد. با انجام آزمون آلفای کرونباخ کلیه سوالات پرسشنامه بامقدار آلفای 92/0 تایید شدند. برای تعیین مقدار کفایت حجم نمونه نیز از آزمون کرویلت بارتلت استفاده شده است. حجم نمونه شامل 228 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان است که 43 درصد یعنی 99 نفر را اساتید زن و 57 درصد یا 129نفر را اساتید مرد تشکیل می دادند. یافته ها و نتیجه گیری: یافته ها حاکی از آن است که عوامل روانشناختی خصوصاً عوامل شخصیتی مانند گشودگی به تجربه، همسازی، وظیفه شناسی، برون گرایی و همچنین عوامل آموزشی و عوامل مالی مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری و پرورش دانشجوی کارآفرین می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    115-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    559
  • دانلود: 

    764
چکیده: 

هدف: یژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شفقت به خود و فرزندپروری ادراک شده در تفکر خلاق نوجوانان انجام شده است. روش: طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش در برگیرنده کلیّه ی دانش آموزان پسر پایه ی دوم دوره ی دوّم متوسطه است که در سال تحصیلی 97-1396 در دبیرستان های منطقه دو شهر تهران بود. 313 دانش آموز به روش نمونه-گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر شامل پرسشنامه ادراک از سبک فرزندپروری والدین (گرولینگ و همکاران، 1997)، پرسشنامه شفقت به خود (نف، 2003) و پرسشنامه سنجش خلاقیت (عابدی، 1984) بود. سپس، داده ها توسط نرم افزارSPSS. v21 و آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش، ارتباط معناداری بین برخی مؤلفه های سبک های فرزندپروری ادراک شده و شفقت به خود با تفکر خلاق نوجوانان وجود دارد. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد مؤلفه های سبک های فرزندپروری ادراک شده و شفقت به خود در مجموع 17 درصد تغییرات تفکر خلاق نوجوانان را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش، سبک های فرزندپروری و شفقت به خود نقش مهمی در تفکر خلاق نوجوانان دارند. مضامین نظری و کاربردی نتایج ارائه شده در پژوهش حاضر مورد بحث قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 764 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    135-160
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    296
  • دانلود: 

    455
چکیده: 

زمینه: به دلیل تفاوت های موجود در بین قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری اختلافاتی بین مودیان مالیاتی و دستگاه های مطالبه کننده مالیات وجود دارد که باعث بوجود آمدن شکاف مالیاتی می شوند. شکاف مالیاتی از طریق تفاوت بین مالیات تشخیصی و ابرازی محاسبه شده و مولفه های آن شامل اختلاف های موقتی و دائمی مالیاتی می باشند هدف: در پژوهش های قبلی در ایران شکاف مالیاتی را ناشی از اختلاف های دائمی می دانستند اما ابتکار و خلاقیت این پژوهش شناسایی اختلاف های موقت بود. بنابراین هدف پژوهش بررسی رابطه بین شکاف مالیاتی و مولفه های آن بر تغییرات سودهای آتی می باشد. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی است و در حوزه پژوهش های اثباتی قرار می گیرد. از نظر ماهیت و محتوایی یک پژوهش از نوع همبستگی می باشد که برای کشف همبستگی بین متغییرها از روش پس رویدادی عمل می شود. . جامعه آماری پژوهش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و نمونه آماری شامل 120 شرکت در بازه زمانی 1396-1386 می باشند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، از معادله رگرسیون استفاده شده است. یافته ها: نتایج بیانگر این است که بین شکاف مالیاتی و تغییرات سودهای آتی رابطه معکوس معناداری وجود دارد. همچنین نتایج موید این است که هر دو مولفه اختلاف های موقتی و دائمی مالیاتی تاثیر معناداری بر تغییرات سودهای آتی دارند. به طوری که می توان مدعی بود افزایش اختلاف بین سود حسابداری ومالیاتی می تواند با کاهش سود در سال آینده و پایداری کمتر سود همراه باشد. نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد که مولفه های شکاف مالیاتی در ایران علاوه بر اختلاف های دائمی شامل اختلاف های موقت هم است و با تفکیک اختلاف های دائمی و موقت می توان درآمد مشمول مالیات دقیق تری را محاسبه نمود. که از یک سو افزایش رضایت مندی مودیان مالیاتی و از سوی دیگر چالش های مالیات ستانی، فرار و اجتناب مالیاتی را کاهش می دهد. بنابراین انتظار می رود با این نوع آوری، نظام مالیاتی کارآمد و عدالت مالیاتی بیشتر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 296

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 455 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    161-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    234
  • دانلود: 

    481
چکیده: 

هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی نقش شرکت های پیشرو و خوشه های کسب و کار در نوآوری منطقه ای در استان آذربایجان شرقی است. روش: روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری تحقیق مدیران و کارکنان بخش های R&D، مهندسین طراح و توسعه خوشه های کسب و کار در استان آذربایجان شرقی است که به صورت هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد و محقق ساخته بود که پس از سنجش روایی و پایایی در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون معادلات ساختاری از نرم افزار lisrel 8. 5 استفاده شد. یافته ها: یافته های تحقیق حاضر نشان داد که وجود شرکت های پیشرو و خوشه های کسب و کار بر نوآوری منطقه ای تاثیر دارد؛ همچنین تحصیلات کارکنان به عنوان نقش میانجی عمل می کنند. نتیجه گیری: نتایج بدست آمده از تحقیق حاضر نشان داد وجود شرکت های پیشرو و خوشه های کسب و کار بر به عنوان عامل مهمی در بهبود نوآوری منطقه ای ایفا می کند. همچنین میزان تحصیلات کارکنان موجب بهبود نوآوری در منطقه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 234

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 481 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    189-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    784
  • دانلود: 

    839
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی خلاقیت در ارتباط با اهداف پیشرفت بر انگیزه پیشرفت در دانشجویان بود. روش: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه مورد مطالعه شامل 220 دانشجو بود که به روش نمونه گیری خوشه ای از جامعه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 97-96 انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های انگیزه ی پیشرفت هرمنس (AMQ)، مقیاس تفکر خلاق تورنس (TTCT) و پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی، کاپلان و میدلتون استفاده شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل مسیر و نرم افزار SPSS-20 و LISREL 8. 54 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل مسیر نشان داد که اهداف تبحری و اهداف رویکرد عملکرد از طریق نقش واسطه ای خلاقیت اثر غیر مستقیم مثبت و معنا داری بر انگیزه پیشرفت دانشجویان دارد. و همچنین خلاقیت اثر مستقیم، مثبت و معناداری بر انگیزه پیشرفت دانشجویان دارد. نتیجه گیری: این تحقیق نشان داد که خلاقیت می تواند در ارتباط بین اهداف پیشرفت و انگیزش پیشرفت میانجیگری کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 784

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 839 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    209-244
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    428
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

زمینه: یکی از مباحثی که ضرورت توجه به آن در نظام آموزش عالی احساس می شود کارآفرینی آموزشی است، دانشگاه ها برای اینکه بتوانند به عنوان یک عنصر کلیدی در راستای توسعه همه جانبه کشور گام بردارند نیازمند توسعه کارآفرینی آموزشی و شناسایی عوامل موثر بر آن هستند. هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر کارآفرینی آموزشی در دانشگاه های دولتی کشور انجام شد. روش: روش تحقیق آمیخته (کیفی – کمی) بود، در بخش کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد استقرایی و در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی بهره گرفته شد. نمونه آماری در بخش کیفی متخصصان و صاحب نظران حوزه کارآفرینی، مدیریت آموزشی، برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزش عالی در کشور بود و جامعه آماری در بخش کمی شامل تمامی دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه های دولتی کشور بود. روش نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند و در بخش کمی خوشه ای به صورت چند مرحله ای بود که تعداد 225 نفر به عنوان نمونه آماری جهت بررسی انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه مورد نظر از فرمول کوکران استفاده شد. ابزار گردآوری داده های پژوهش در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مورد تایید متخصصان و اساتید قرار گرفت، مقدار شاخص های نسبت روایی محتوایی یا CVR برابر با 79/0 و شاخص روایی محتوایی یا CVI61/0 به دست آمد پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 90/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق تحلیل عاملی اکتشافی در نرم افزار SPSS21 انجام شد. یافته ها: بر اساس نتایج پژوهش شش عامل ساختار اقتصادی(3 عامل فرعی)، ساختار فرهنگی (3 عامل فرعی)، ساختار اجتماعی(2 عامل فرعی)، ساختار آموزشی(4 عامل فرعی)، ساختار محیط بیرونی(2 عامل فرعی) و ویژگی های فردی(2 عامل فرعی) موثر بر توسعه کارآفرینی آموزشی در دانشگاه های دولتی شناسایی شد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کارآفرینی آموزشی تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند این عوامل در شش حوزه کلان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، محیط بیرونی و فردی گسترده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 428

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button