مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش موسیقی و نقاشی در افزایش خلاقیت و کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به شیوه بالای پرخاشگری در سن پیش دبستانی و اهمیت خلاقیت در این دوره از زندگی و تاثیر ان بر دوره های بعدی پژوهش حاضر با هدف تعیین اثریخشی آموزش موسیقی و نقاشی بر افزایش خلاقیت وکاهش پرخاشگری در دانش آموزان پیشدبستانی شهر همدان انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش حاضر آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون باگروه گواه بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پیش دبستانی شهر همدان در سال 96-95 بود. نمونه ی آماری 45 نفر از دانشآموزان پیشدبستانی بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و و یک گواه گمارش شدند. ابزار گردآوری دادهها, پرسشنامه ی 43 سؤالی پرخاشگری کودکان پیشدبستانی, و مقیاس تفکر خلاق تورنس بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیره تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش نقاشی به طور معنی داری منجر به کاهش پرخاشگری (001/0 > P) و افزایش خلاقیت ( 001/0 > P), دانشآموزان پیشدبستانی شد. همچنین آموزش موسیقی باعث کاهش معنی دار پرخاشگری (001/0 > P) و افزایش معنی دار خلاقیت ( 001/0 > P), دانشآموزان پیشدبستانی شد. اما بین آموزش نقاشی و آموزش موسیقی در کاهش پرخاشگری و افزایش خلاقیت تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجه گیری: آموزش نقاشی و موسیقی از طریق ابزار افکار و احساسات ابراز نشده و تقویت مهارت های انعطاف پذیری و بسط و سیالی موجب کاهش پرخاشگری و تقویت خلاقیت در کودکان پیش دبستانی شده است. در نتیجه می توان از آنها به عنوان یک روش آموزش موثر در کودکان پیش دبستانی استفاده کرد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بروجردی، مینا، اسدزاده، حسن، حجازی، مسعود، و انتصارفومنی، غلام حسین. (1399). تأثیر آموزش موسیقی و نقاشی در افزایش خلاقیت و کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی شهر همدان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(1 )، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/394035/fa

    Vancouver: کپی

    بروجردی مینا، اسدزاده حسن، حجازی مسعود، انتصارفومنی غلام حسین. تأثیر آموزش موسیقی و نقاشی در افزایش خلاقیت و کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی شهر همدان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(1 ):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/394035/fa

    IEEE: کپی

    مینا بروجردی، حسن اسدزاده، مسعود حجازی، و غلام حسین انتصارفومنی، “تأثیر آموزش موسیقی و نقاشی در افزایش خلاقیت و کاهش پرخاشگری کودکان پیش دبستانی شهر همدان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 1 ، pp. 1–26، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button