دسته موتور یکی از اتصالات مهم در جداسازی ارتعاشات در وسایل نقلیه به شمار می رود که سبب می شود اثرات دو منبع مهم ارتعاشات یعنی جاده و موتور با مشخصه های دامنه و فرکانس کاملا متفاوت، به حداقل میزان خود برسد. بسیاری از سازندگان وسایل نقلیه به دلیل تمایل به وسایل حمل و نقل سبک با نویز و ارتعاشات کم، رو به دسته موتور های نوین با روش های کنترل انطباقی ارتعاشات آورده اند. دسته موتورهای الکترو مغناطیسی از جمله این دسته موتورهای فعال هستند که در سالیان اخیر مورد توجه قرار گرفته اند. تشخیص عیب در دسته موتورهای فعال با توجه به قیمت تمام شده آن ها نسبت به انواع غیر فعال بسیار با اهمیت است. با توجه به آن که آنالیز ارتعاشات، از مهم ترین تکنیک های پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات به شمار می رود در این پژوهش با بکارگیری صحیح و اصولی از پاسخ های دینامیکی و نمودار های پاسخ فرکانسی به ویژه نمودارهای بوده، نتایج قابل توجهی در شناسایی خرابی در سیستم دسته موتورهای فعال الکترومغناطیسی، افزایش عمر مفید آن ها و کاهش هزینه های تعمیراتی بوجود خواهد آمد. استفاده از این روش از آنجا که نیازی به شناسایی کامل سیستم وجود ندارد بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور، در این پژوهش پس از معرفی ساختار دسته موتور فعال الکترومغناطیسی با قابلیت خنک کاری و مدل سازی دینامیکی سیستم مورد بررسی، به معرفی عیوب مختلف به ویژه عیوب ناشی از فعل و انفعالات حرارتی و خوردگی پرداخته می شود و در نهایت برای نخستین بار به استخراج جداول تفکیکی و ترکیبی عیوب اقدام خواهد شد. بر این اساس شش عیب تفکیکی و سه عیب ترکیبی شناسایی می شوند.