نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 26-25)
  • صفحات: 

    92-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    953
  • دانلود: 

    170
چکیده: 

مقدمه: در این پژوهش آسیب پذیری افتراقی اسم و فعل در ضایعات نیمکره چپ مغز، که میتواند موجب پدیدآمدن اختلال زبانی متناسب با ژرفا و گستره ضایعه گردد بررسی شده است. بررسی های بالینی و آزمایشی گوناگون نشان داده اند که نامها و فعل ها می توانند به طور جداگانه به دنبال ضایعات مغزی گوناگون دچار از هم گسیختگی شوند. روش: آزمودنی های پژوهش را 20 نفر (8 زن، 12 مرد) از بیماران زبان پریش فارسی زبان در مراکز گفتار درمانی شهر تهران تشکیل داده اند که سن آنان از 33 تا 76 سال بود. گردآوری داده ها به کمک آزمون زبان پریشی فارسی انجام گردیده است. یافته ها: یافته های توصیفی و تحلیلی به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد میان توانایی به کارگیری اسم و ضایعه لوب گیجگاهی نیمکره چپ مغز به سمت شکنج آنگولار و مناطق ارتباطی مغز، ارتباط معناداری وجود دارد و همین رابطه بین توانایی به کارگیری فعل و ضایعه لوب پیشانی نیمکره چپ مغز نیز وجود دارد. اهمیت موضوع در تفاوت میان آسیب پذیری جایگاه اسم و فعل می باشد، که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 953

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (26)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    225
  • دانلود: 

    349
کلیدواژه: 
چکیده: 

Objectives: In order to remove the difficulties of learning the verses of Holy Quran and facilitate, the relevant data were examined in the course of the present research, taking advantage of optimization of means of such learning. It should be noted that encoding such data (i.e. the verses) takes place in the phonological cycle and their retrieval takes place by triggering the implicit memory. Method: 120 school-boys, aged 15-16, were divided into an experimental group (N=60) and a control group (N=60). The subjects in the experimental group learned and memorized 21 selected verses, using modern learning methods. The subjects in the control group learned and memorized the same verses through traditional approaches. Two written tests were administrated to assess the subjects’ retrieval. After the administration of the first written test, the subjects were classified into three groups: weak, average and excellent. Findings: After a Chi square test was administrated, the results of the first and the second written tests demonstrated a significant difference. Further, the results of the first and the second written tests obtained from the Multiple-Sentence Logistic Regression Test, demonstrated that the subjects who were classified as “weak” in the initial assessments, had the chance to improve and move to the higher class. This chance was respectively 88 and 67 times greater among the ones who received modern instructions as compared to the ones who were taught by traditional approaches.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZARE"I ZAVARAKI E.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (26)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    224
  • دانلود: 

    349
کلیدواژه: 
چکیده: 

Objectives: The present study was designed to investigate children’s motor skills and their neurological functions. Since children’s primary behavioral response is of the motor type, and since motor skills start with reflexive activities and become more complex as the central nervous system develops and gradually relate to higher neurological centers, an investigation of children’s motor development would provide insights into their neurological functionings. Method: 20 primary school boys, with mathematics learning disorder, were selected. Their neurological functionings were compared with those of 20 3rd and 4th grade normal school boys studying in Tehran using the Raven Progressive Matrix Test for Children, the Mathematics Learning Disorder Diagnostic Test and the Lincoln-Ozertsy Motor Development Test. The date were analyzed through correlation coefficients and t-test procedures. Findings: The findings demonstrated that general motor skills were more developed among normal students than those suffering from mathematics learning disorder. Furthermore, major and fine motor skills, motor coordination, motor speed and static balance were more developed in normal school children than in children with mathematics learning disorder students.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 224

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 26-25)
  • صفحات: 

    55-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    2046
  • دانلود: 

    611
چکیده: 

هدف: رویدادهای استرس زا، شیوه های مقابله ای و نگرش فرد به زندگی از عوامل مهم گرایش به وابستگی به مواد دانسته شده اند. هدف از انجام این پژوهش بررسی الگوی مقابله با استرس و نگرشهای ناسالم در معتادین مراجعه کننده به مرکز بهزیستی مشهد و مقایسه آن با گروه گواه بوده است. روش: در این بررسی 50 مرد معتاد به مواد مخدر که به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند با 50 نفر از مردان سالم که از نظر سن، تحصیلات، شغل و وضعیت درآمد با گروه معتاد همتاسازی شده بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش را در این بررسی پرسشنامه پاسخ های مقابله ای و مقیاس نگرشهای ناسالم تشکیل داده اند. یافته ها: نتایج نشان داد که در هنگام بروز مشکل، معتادین کمتر از آزمودنیهای گروه گواه از روشهای حل مساله، ارزیابی شناختی و جلب حمایت اجتماعی بهره می گیرند. آنان بیشتر روش های جسمانی کردن و مهار هیجانی را به کار میبرند و دارای نگرشهای ناسالم بیشتری نسبت به گروه گواه هستند. این بررسی نشان داد که شناخت درمانی و روش های آموزش سازگاری می تواند در پیشگیری اولیه و ثانویه بیماران مؤثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2046

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 26-25)
  • صفحات: 

    63-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1237
  • دانلود: 

    611
چکیده: 

هدف: این پژوهش به منظور تعیین تاثیر روزه بر عزت نفس دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی و پیراپزشکی انجام پذیرفته است. روش: آزمودنیهای پژوهش را 67 نفر از دانشجویان رشته های مختلف که به صورت تصادفی انتخاب گردیدند و دست کم به مدت 21 روز موفق به روزه داری در ماه مبارک رمضان شده بودند تشکیل داده اند. ابزار گردآوری داده ها شامل یک پرسشنامه جمعیت شناختی و یک سیاهه سنجش عزت نفس بود. میزان عزت نفس این دانشجویان پیش و پس از ماه رمضان با مقیاس کوپر اسمیت اندازه گیری شد. یافته ها: آزمون t تفاوت معنی داری بین میزان عزت نفس آزمودنیهای پژوهش در دو سنجش پیش و پس از ماه رمضان نشان داد. نتیجه: روزه داری ماه مبارک رمضان تاثیر مثبت معنی داری در ارتقای میزان عزت نفس دانشجویان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 26-25)
  • صفحات: 

    76-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1631
  • دانلود: 

    1050
چکیده: 

هدف: این پژوهش بر پایه نظریه های شناختی - رفتاری و به منظور بررسی کارایی درمان شناختی – رفتاری در درمان اختلالهای افسردگی نوجوانان انجام شده است. روش: بدین منظور در قالب طرح پژوهشی موردی 3 آزمودنی دختر 15 تا 17 ساله مبتلا به اختلالهای افسردگی، مراجعه کننده به یک مطب روانپزشکی انتخاب شدند و در 8 جلسه درمان شناختی – رفتاری، به فاصله 2 بار در هفته، بصورت انفرادی و هر جلسه از 45 دقیقه تا 1 ساعت برای هر آزمودنی، مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش هر سه نفر در سه مرحله ی پیش از درمان، پس از مداخله و نیز 1 ماه پس از آن به عنوان پیگیری با آزمون افسردگی بک و مقیاس نگرشهای ناسالم، مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که درمان شناختی - رفتاری در کاهش نگرشهای ناسالم نوجوانان مؤثر بوده و موجب کاهش نشانه های افسردگی در آنها گشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1050 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1