تولید ناب یک راه حل نظامند برای شناسایی و از بین بردن اتلاف ها از طریق بهبود مستمر و به جریان انداختن تولید درست در هنگامی که مشتری به آن نیاز دارد. هدف اصلی تحقیق شناسایی و رتبه بندی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر پیاده سازی تولید ناب در شرکت چرخشگر با استفاده از تحلیل فرایند شبکه است. روش تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان ارشد شرکت چرخشگر تبریز که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 12 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شده اند. برای گردآوری مبانی نظری و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای و برای گردآوری داده های مربوط به متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده. برای تجزیه و تحلیل داده ها از فرایند تحلیل شبکه و تکنیک دیمتل استفاده شده است. نتایج دیمتل حاکی از آنست که زیر معیار پاسخگویی فوری به مشتریان از بین معیارهای مدیریت ارتباطات در رتبه اول و زیر معیار ایجاد هماهنگی بین بخشها از بین معیارهای حمایت و پشتیبانی در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. همچنین بر اساس تکنیک فرایند تحلیل شبکه رعایت معیارهای مدیریت فرایند در اولویت اول قرار می گیرد و رعایت معیارهای مدیریت ارتباطات در اولویت دوم قرار می گیرد. معیارهای حمایت و پشتیبانی در اولویت سوم قرار می گیردو در نهایت معیارهای مدیریت تغییر در اولویت آخر قرار می گیرد.