سازمان WWF به عنوان یکی از سازمان های غیردولتی فعال در زمینه ی محیط زیست که فعالیت های گسترده آن از سال 1960م در سراسر دنیا نتایج بسیار خوبی در حل مسائل زیست محیطی داشته است، برای رسیدن به اهدافش از تبلیغات گسترده ای بهره می برد که تحلیل آن ها می تواند به آگاهی در زمینه ی تبلیغات محیط زیست کمک نماید. هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی های بصری کمپین های محیط زیستی طراحی شده توسط سازمان WWF است. روش تحقیق کیفی و جامعه ی هدف، تمامی کمپین های تبلیغاتی سازمان WWF است. چهار کمپین به صورت هدفمند و بر اساس نتایج آزمون کمیِ انجام شده بر روی 100 کمپین WWF، انتخاب شده و سپس تعداد 11 نمونه از تبلیغات مطرح در این کمپین ها مورد تحلیل قرار گرفته اند. ابزار جمع آوری داده ها مشاهده ی دقیق و ساختاری بوده است. درنهایت، ویژگی های بصری هر کمپین بررسی و باهم مقایسه شده اند. نتایج تحقیق، شباهت ها و تفاوت هایی را در ارتباط با نوع ترکیب بندی، نوع کادر، بافت، رنگ، فرم، نوع نوشتار و موقعیت نوشتار و آرم سازمان نشان می دهد. به طورکلی، تبلیغات کمپین های WWF علاوه بر این که دارای یک هویت بصری و مفهومی خاص در هر کمپین هستند که موجب ایجاد گرافیکی منسجم و منحصربه فرد در آن کمپین می شود، فضای غالبی را نیز در همه کمپین ها دنبال می کنند. این فضای غالب موجب یادآوری آسان تر اطلاعات تصویری کمپین ها و دریافت راحت تر پیام می شود. همچنین، ازآنجاکه عموم مردم مخاطب کمپین ها هستند، آن ها از نظر بصری دارای پیچیدگی نبوده و خیلی صریح و مستقیم پیام را با مخاطب در میان می گذارند. از طرفی، به دلیل حاد و جدی بودن موضوعات زیست محیطی در دنیای امروز، این کمپین ها با استفاده از تمهیدات دیداری، همچون تضاد شدید ارزش نوری، حداقل میزان رنگ، تغییرات در اندازه و دیگر عناصر بصری برای بیننده ایجاد شوک کرده و او را نسبت به وخامت شرایط آگاه می گردانند.