این مطالعه به بررسی تأثیر رفتار درمانی شناختی بر افسردگی و بهبود اضطراب در یادگیرندگان می پردازد. با استفاده از یک طرح نیمه تجربی 17 کارمند سازمان منطقه آزاد کیش مطابق با معیارهای انجمن روانپزشکی آمریکا با اضطراب عمومی و افسردگی تشخیص داده شدند و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش شامل 16جلسه رفتار درمانی شناختی بودند. پس از سه ماه درمان، شرکت کنندگان دوباره ارزیابی شدند. نتایج نشان داد که رفتار درمانی شناختی(CBT ) به طور قابل توجهی افسردگی را بهبود می بخشد و اختلال اضطراب عمومی را در نقاط پس آزمون و پیگیری تعمیم می بخشد. همچنین رفتار درمانی شناختی در کاهش علائم افسردگی و اضطراب موثر است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.