Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    9-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    919
  • دانلود: 

    2374
چکیده: 

هدف این پژوهش، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در انجام مطالعات «مهندسی ارزش» در ایران است. بدین منظور از مدل ماورر و پوکتاس جهت شناسایی عوامل بهره گرفته شد. این دو مدل، 34 متغیر را به عنوان عوامل اصلی موثر درانجام مطالعات مهندسی ارزش معرفی کردند. جامعه ی آماری این پژوهش، 37 سازمان تولیدی و خدماتی استان تهران و نمونه ی آماری، شامل 250 نفر از افراد درگیر، فعال و یا مرتبط با موضوع مطالعات مهندسی ارزش این سازمان ها بودند. بر این اساس داده های گردآوری شده از پرسش نامه ها و با استفاده از روش های آماری آزمون دو جمله ای و تحلیل عاملی، در نهایت هشت عامل کلیدی در قالب سه گروه اصلی از بین 34 متغیر بر آمده از ادبیات تحقیق به عنوان عوامل اصلی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی ارزش، در شرایط کنونی سازمان های تولیدی و خدماتی استان تهران شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2374 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    179
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    45-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    373
  • دانلود: 

    197
چکیده: 

موضوع تخصیص و مکان یابی ایستگاه های امداد جاده ای، به دلیل داشتن تاثیرات زیادی که بر نحوه خدمت دهی به مصدومین جاده ای دارد، مورد توجه محققان زیادی قرار گرفته است. در این گونه مسائل، هدف اصلی تحقیق، مکان یابی بهینه ایستگاه های امداد جاده ای و تقسیم بندی نواحی تحت خدمت، برای تخصیص مناسب آنها به خدمت دهنده ها است. این مسائل از این رو دارای اهمیت هستند که معیارهای عملکردی سیستم از جمله مدت زمان انتظار مشتری را بهبود داده و می توانند منجر به نجات جان یک مصدوم شوند. در این تحقیق تخصیص ایستگاه های امداد جاده ای بزرگراه تهران قم (محدوده تهران)، با استفاده از مدل صف هایپرکیوب که یکی از معروف ترین مدل های صف در زمینه مکان یابی است، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بدین منظور، پس از تعیین تعداد حالات سیستم، معادلات تعادلی هر حالت سیستم با استفاده از نمودار آهنگ استخراج گردیده است. سپس با استفاده از احتمالات حدی بدست آمده معیارهای عملکردی سیستم، از جمله میزان بار کاری هر خدمت دهنده، مدت زمان انتظار مشتری برای دریافت خدمت و ... محاسبه شده و با تغییر پیشنهادی قابل اجرا در عمل، در اندازه نواحی تخصیص داده شده به هر خدمت دهنده، معیارهای عملکردی سیستم بهبود داده شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 373

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 197 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    71-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1132
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

توسعه فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی روزمره، بسیاری از روش های سنتی را متحول ساخته و جهان را برای رقابتی نوین به تکاپو واداشته است. در این راستا نظام بانکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گسترش بانکداری الکترونیکی به عنوان یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات تحول شگرفی در صنعت بانکداری ایجاد کرده است. باتوجه به ضرورت بانکداری الکترونیکی، پژوهش حاضر به بررسی و رتبه بندی عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی می پردازد. بدین منظور پس از مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با اساتید و متخصصان بانکی، 27 عامل موفقیت شناسایی و سپس این عوامل در 6 بعد طبقه بندی شدند. پس از طراحی و توزیع پرسشنامه میان متخصصین بانکی، اولویت و اهمیت هریک از این عوامل با استفاده از روش های SAW، TOPSIS، ELECTRE مورد ارزیابی قرار گرفت. باتوجه به اینکه نتایج حاصل از اجرای روش های فوق در مواردی با یکدیگر هم خوانی نداشت، برای رسیدن به یک اجماع کلی از رتبه بندی عوامل، از تکنیک های ادغامی که شامل روش های میانگین، بردا و کپ لند است، استفاده شد. در نهایت بازمهندسی فرایندها مهم ترین عامل موفقیت و به ترتیب توسعه بازارهای جدید، به وجود آوردن اعتماد برای نام و ادغام کانال های متعدد، قابلیت ساده سازی و شخصی سازی سیستم در رتبه های بعدی اهمیت قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    87-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1806
  • دانلود: 

    461
چکیده: 

هدف کلی این مقاله به کارگیری مهندسی عوامل انسانی در تئوری زمان بندی به منظور بهره برداری از عملکرد بهینه کارکنان می باشد. مساله زمان بندی شیفت کاری کارکنان با عملکرد متغیر در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته شده است. تابع هدف مدل ریاضی ارائه شده برای زمان بندی کارکنان در این مقاله کمینه سازی هزینه های نیروی کار بوده و سعی در گمارش کارکنان کارا به شیفت های کاری به منظور برآورده نمودن تقاضای کاری سازمان دارد. ویژگی مهم مدل ریاضی ارائه شده در نظر گرفتن ابعاد ارگونومیکی کارکنان شامل یادگیری، فراموشی و خستگی ناشی از کار می باشد. برای حل مدل ریاضی ارائه شده در مدت زمان محاسباتی مناسب از الگوریتم ژنتیک استفاده شد. به منظور بررسی کارایی و اثربخشی الگوریتم ژنتیک نسبت به روش های دقیق حل مساله، عملکرد الگوریتم با عملکرد نرم افزار LINGO و کران پایین مثال های ارائه شده مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که مدل ارائه شده قابلیت مدل سازی عوامل انسانی را داشته و شیفت های کاری مطلوبی را ارائه می کند. همچنین این مطالعه نشان داد که پارامترهای انسانی مورد بررسی، بر کارایی کارکنان و نتیجتا بر برنامه ریزی جداول زمانی کاری سازمان تاثیر دارد. از این رو پیشنهاد می شود که مدیران در سازمان ها بااستفاده مدل پیشنهاد شده تاثیر عوامل انسانی بر کارایی کارکنان را مورد بررسی قرار داده و زمان بندی مطلوبی برای شیفت کاری کارکنان ارائه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1806

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 461 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    103-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1050
  • دانلود: 

    551
چکیده: 

سیستم های ایمنی در زمره مهم ترین زیر سیستم های صنعتی در مشاغل مخاطره آمیز محسوب می شوند. از این رو توسعه پایدار و حفظ رقابت پذیری شرکت های صنعتی در گرو ایجاد و نهادینه سازی مناسب این حوزه اجرایی است. هدف از انجام این پژوهش، ارایه شاخص ها و زیرشاخص های دخیل در گزینش نظام مدیریت ایمنی و ارزیابی سیستم مدیریت ایمنی عطف به مقتضیات شرکت های پتروشیمی است. نتایج این تحقیق گویای آن است که شاخص های فرهنگ ایمنی، فرایند، کارکنان و عملکرد کارکنان، حائز بیشترین اهمیت در میان شاخص های اصلی است. همچنین سیستم های OHSAS18001، ANSI- Z10، HSG65 به ترتیب دارای اولویت پیاده سازی در سازمان های مورد مطالعه هستند. بدیهی است در پیاده سازی هر نظام مدیریتی توجه به فاکتور های زمان، هزینه و کیفیت مورد انتظار حائز اهمیت است. اما در این تحقیق- به واسطه آموزه ها و جهان بینی اسلامی و ایرانی ما که هیچ شاخصی قابل مبادله و چانه زنی با سلامت و ایمنی کارکنان (جان انسان ها) نیست از شاخص های زمان و هزینه صرف نظر شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1050

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 551 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    125-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی برای پذیرش سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی در میان کارکنان شرکت های خودروسازی می باشد. به این منظور با بررسی پیشینه نظری و پژوهشی، مدلی تدوین گردید که در این مدل متغیرهای حمایت سازمانی، تمایل به نوآوری و تعهد سازمانی به عنوان متغیرهای برون زا و متغیرهای آمادگی برای تغییر، سودمندی ادراک شده و سهولت استفاده از سیستم های ERPبه عنوان متغیرهای واسط و متغیر تصمیم به استفاده به عنوان متغیر وابسته نهایی درنظر گرفته شده اند. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد که در بین 309 نفر از کارکنان شرکت های خودروسازی که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری گردید. یافته های بدست آمده نشان داد که اثر مستقیم حمایت سازمانی بر متغیرهای آمادگی برای تغییر، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده و تصمیم به استفاده مثبت و معنادار است و همچنین اثر مستقیم آمادگی برای تغییر بر سهولت استفاده و سودمندی ادراک شده نیز مثبت و معنادار است. درنهایت یافته های بدست آمده نشان داد که اثر مستقیم سودمندی ادراک شده و سهولت استفاده بر تصمیم به استفاده مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button