Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    32-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1259
  • دانلود: 

    834
چکیده: 

زمینه و هدف: پرستاران در شرایط و محیط پیچیده درمان بایستی مهارت کافی جهت حل مساله را داشته باشند تا بتوانند، مشکلات را سریع، کامل و درست حل کنند. علاوه بر آن، بایستی دارای قدرت تحمل استرس بوده تا توان برخورد با مشکلات مختلف را با کمترین آسیب ها داشته باشند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری شیراز، اجرا گردید.روش بررسی: این پژوهش، یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با طرح پیش آزمون – پس آزمون بود که در آن 43 نفر از دانشجویان سال چهارم پرستاری شیراز در سال 1387 مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از تکمیل پرسشنامه های اطلاعات فردی و هوش هیجانی Bar-On (برای تعیین میزان تحمل استرس)، به طور تصادفی به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. افراد گروه مداخله در گروه های کوچک، تحت آموزش مهارت حل مساله بر اساس الگوی دزوریلا و گلد فراید (Dzurilla, Goldfride) قرار گرفتند. بلافاصله و 2 ماه پس از پایان دوره آموزشی مهارت حل مساله، مجددا هوش هیجانی دانشجویان دو گروه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری من ویتنی، آنالیز واریانس مشاهدات تکرار، تی زوج، تی مستقل و مجذور کای تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: آموزش حل مساله باعث افزایش میانگین میزان تحمل استرس بلافاصله پس از مداخله (P<0.01) و 2 ماه پس از مداخله (P<0.01) نسبت به قبل از مداخله در گروه آزمون شد.نتیجه گیری: استفاده از برنامه های آموزشی مهارت حل مسئله باعث افزایش سطح تحمل استرس در دانشجویان پرستاری می شود. لذا استفاده از این روش در آموزش، پژوهش و خدمات بالینی پرستاران توصیه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1259

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 834 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    46-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2768
  • دانلود: 

    1052
چکیده: 

زمینه و هدف: اختلال هماهنگی رشدی وقتی رخ می دهد که در رشد مهارت های حرکتی تاخیر بیافتد یا در انجام حرکات هماهنگ مشکلاتی بروز کند که نتیجه آن عدم توانایی انجام وظایف روزمره است. این مطالعه با هدف بررسی اثر یک دوره حرکت های منتخب ریتمیک بر هماهنگی دست و پای کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی انجام شد.روش بررسی: در این تحقیق نیمه تجریی ابتدا توسط غربالگری از طریق پرسشنامه رشدی ویلسون و سیاهه مشاهده حرکتی آموزگاران از بین 475 دانش آموز دختر دبستانی (6 تا 11 ساله) شهرکرد تعداد 30 کودک دارای ناهنجاری هماهنگی رشدی انتخاب شدند. از این گروه پیش آزمون توسط مقیاس رشد حرکتی لینکن اوزرتسکی (آیتم های مربوط به هماهنگی دست و پا) اخذ شد و سپس با تقسیم تصادفی، در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. گروه تجربی در یک دوره برنامه منتخب حرکات ریتمیک به مدت 8 هفته (سه جلسه در هفته، هر جلسه 45 دقیقه) شرکت کردند، در انتها مجددا آیتم های مربوط به هماهنگی دست – پا مقیاس رشد حرکتی لینکن اوزرتسکی از هر دو گروه اخذ شد. داده ها با استفاده از آزمون آماری تی مستقل تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد که در پیش آزمون میانگین هماهنگی دست و پای (گروه تجربی و کنترل) تفاوت معنادار وجود ندارد، اما در پس آزمون میانگین هماهنگی دست و پا در گروه تجربی بیشتر از گروه کنترل بود (P<0.01).نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که انجام حرکات منتخب ریتمیک باعث بهبود هماهنگی دست و پای کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2768

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1052 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button