در این مقاله تحول حافظه کاری در کودکان 5 تا 7 ساله (پیش دبستانی تا پایه دوم ابتدایی) بررسی شد. برای سنجش مدار آوایی از تکلیف فراخنای ارقام مستقیم، مولفه دیداری - فضایی از فراخنای Corsi و برای سنجش مجری مرکزی از تکالیف فراخنای ارقام وارونه، فراخنای شمارش و آزمون استروپ ماه - خورشید استفاده شد. نمونه تحقیق شامل 90 کودک (در هر پایه 30 نفر) با میانگین هوشی 106-105 بود. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی توکی نشان داد که تفاوت گروه های پیش دبستانی - پایه اول و پیش دبستانی - پایه دوم در تکالیف فراخنای ارقام مستقیم، فراخنایCorsi ، فراخنای ارقام وارونه و فراخنای شمارش معنادار بود. در آزمون استروپ ماه - خورشید هم تفاوت پیش دبستانی - پایه دوم معنادار بود. تفاوت پایه های اول و دوم فقط در فراخنای ارقام مستقیم و فراخنای شمارش معنادار بود. نتایج تحقیق نشان دهنده تحول تمام مولفه های حافظه کاری بود، به این نکته هم باید توجه داشت که سرعت تحول بخش دیداری - فضایی و بازدارندگی مجری مرکزی کمتر بود و با تمایز بیشتر گروه ها از هم معنادار می شود.