هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مقاومت در برابر کلیشه های جنسیتی بر گرایش زنان به مد می باشد. تحقیق حاضر با استفاده از روش پیمایش انجام گردید و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق، دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی تبریزبوده است که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی، حجم نمونه ای برابر با 109 نفر از آنان به عنوان پاسخگویان تحقیق انتخاب شدند. متغیر وابسته در این تحقیق، گرایش زنان به مد بوده که رابطه آن با متغیر مستقل- مقاومت زنان در برابر کلیشه های جنسیتی- مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان می دهد که بین مقاومت در برابر کلیشه های جنسیتی و گرایش زنان به مد رابطه معنادار وجود ندارد همچنین بین مقاومت در برابر کلیشه های شغلی، زبانی و تحصیلی با گرایش به مد در زنان رابطه معنادار وجود ندارد. رابطه معنادار تنها در بین مقاومت در برابر باورهای کلیشه ای و مدگرایی در زنان مشاهده شده است. همچنین مشخص گردید بین طبقه اجتماعی و تاثیر آن در گرایش زنان به مد و مقاومت زنان در برابر کلیشه های جنسیتی رابطه معناداری وجود ندارد.