به منظور کاهش نشانه های درونی سازی شده بر اساس برنامه درمانگری «مقابله ای کت» (کندال، 1994)، یک طرح آزمایشی پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل، اجرا شد. گروه نمونه شامل 80 دانش آموز (40 دختر و 40 پسر) پایه های سوم تا پنجم دوره ابتدایی بود که بر اساس فرم والد فهرست رفتاری کودک از نظام سنجش مبتنی بر تجربه آشنباخ (آشنباخ و رسکورلا، 2001)، مبتلا به اختلال های درونی سازی شده تشخیص داده شده بودند. شرکت کنندگان به تصادف در دو گروه مساوی آزمایشی و کنترل قرار داده شدند. 16 جلسه درمانگری انفرادی برای گروه آزمایشی اجرا شد. میانگین پس آزمون گروه ها با تحلیل های کوواریانس و نموداری مقایسه شد. نتایج حاکی از کاهش معنادار نشانه های درونی سازی شده، گذار بیش از 30 درصد شرکت کنندگان از طیف بالینی به بهنجار و موثر بودن برنامه درمانگری «مقابله ای کت» در فرهنگ ایرانی بودند.