Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (24)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1678
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1678

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (24)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2072
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کبیری مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    9-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1791
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تعیین روایی سازه ابزارها از جمله مراحل مهم در هر پژوهش به شمار می آید و روش های متعددی برای تحلیل و برآورد آن پیشنهاد شده اند. از جمله روش های جدید، مدل معادلات ساختاری است که به لحاظ قابلیت هایی از جمله امکان بررسی های دقیق، استفاده از شاخص های برازش برای تایید ساختار کلی، و انعطاف بالا، در مقایسه با سایر روش ها دارای مزایای زیادی است. در این مقاله، کاربرد روش مدل معادلات ساختاری در تعیین روایی سازه به همراه دو شاخص مهم آن یعنی روایی افتراقی و روایی همگرا مطرح شده است. روش های مطرح شده با استفاده از مثال عددی مربوط به داده های حاصل از اجرای مقیاس های نگرش ریاضی فنما و شرمن بر 340 دانش آموز سال اول متوسطه در شهر تهران به کار رفت. نتایج حاصل، دقت و قدرت روش های پیشنهادی را نشان دادند. با توجه به قدرت و قابلیت های بالای این روش، می توان استفاده از آن را در بررسی های مربوط به ابزارسازی و توسعه ابزارها پیشنهاد کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1791

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    24-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2088
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ارتقا پیروی بیماران از توصیه های درمانی همواره از دغدغه های متخصصان سلامت بوده است. مدل اطلاعات انگیزش مهارت های رفتاری (IMB) الگویی جامع برای ارتقا پیروی از توصیه های بهداشتی ارایه می دهد. در پژوهش حاضر، اثربخشی مدل IMB بر میزان پیروی بیماران قلبی عروقی تحت عمل بای پس (CABG) بررسی شد و اثر افسردگی در این رابطه سنجیده شد. از میان بیماران قلبی عروقی مرکز قلب تهران، 152 نفر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. سنجش در سه مرحله پیش آزمون، پس آزمون، و پیگیری در سه ماه بعد با استفاده از پرسشنامه اطلاعات انگیزش مهارت های رفتاری پیروی بیماران قلبی (HPAIMBS)، مقیاس پیروی کلی (GAS)، پیروی اختصاصی ((SAS، و مقیاس اضطراب و افسردگی بیمارستانی (HADS) صورت گرفت. گروه آزمایش طی یک جلسه 120 دقیقه ای، در گروه های 5 نفره، مداخله روانی آموزشی بر اساس مدل IMB دریافت کردند و گروه کنترل از مداخلات معمول بیمارستانی به همراه مشاوره حمایتی روان شناس برخوردار بودند. نتایج نشان داد در گروهی که مداخله IMB را دریافت کردند میزان پیروی کلی و اختصاصی به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود. افسردگی، همبستگی منفی و معناداری را با پیروی کلی و اختصاصی نشان داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2088

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    44-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1785
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه عوامل عاطفی و شناختی با رفتارهای ضد تولید انجام شد. به این منظور، از بین کل کارکنان زن و مرد شاغل در شرکت آبسال، تعداد 135 نفر به صورت تصادفی ساده برای پاسخگویی به پرسشنامه های پژوهش شامل مقیاس عواطف مرتبط با شغل، پرسشنامه شناخت شغلی، و فهرست وارسی رفتار ضد تولید انتخاب شدند. داده های حاصل از اجرای پرسشنامه ها نشان می دهند که روایی و پایایی ابزارهای پژوهش در حد قابل قبولی است. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، و رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها حاکی از آن بود که بین مولفه های شناخت سازمانی شامل رضایت شغلی، عدالت تعاملی، عدالت رویّه ای، و عدالت توزیعی با رفتار ضدتولید معطوف به سازمان و همین طور بین مولفه های رضایت شغلی، عدالت تعاملی، و عدالت رویه ای، با رفتار ضد تولید معطوف به افراد، رابطه معنادار وجود دارد. همچنین، یافته ها نشان می دهند که بین مولفه های رضایت شغلی، عدالت تعاملی، عدالت رویه ای، و عدالت توزیعی با رفتار ضدتولید کلی رابطه معنادار وجود دارد. همچنین بین ابعاد عواطف شغلی با ابعاد رفتار ضدتولید رابطه معناداری به دست آمد. نتایج حاصل از الگوی رگرسیونی نشان می دهند که عوامل عاطفی و شناختی در پیش بینی ابعاد مختلف رفتار ضد تولید از سهم مشخص و معناداری برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1785

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

بشارت محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    63-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    4389
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش، رابطه بین سبک های دلبستگی و نارسایی هیجانی در یک نمونه دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت. هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه نوع رابطه سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی، و دوسوگرا با نارسایی هیجانی و مولفه های آن شامل دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات، و تفکر عینی بود. سیصد و شش دانشجو (136 پسر و 170 دختر) از رشته‏های مختلف دانشگاه تهران در این پژوهش شرکت کردند. از آزمودنی ها خواسته شد مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI) و نسخه فارسی مقیاس نارسایی هیجانی تورنتو(FTAS-20) 20 - را تکمیل کنند. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک دلبستگی ایمن با نارسایی هیجانی و مولفه های آن رابطه منفی معنادار و بین سبک های دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا با نارسایی هیجانی و مولفه های آن رابطه مثبت معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک دلبستگی اجتنابی می تواند تغییرات مربوط به "دشواری در توصیف احساسات" را تبیین کند، در حالی که سبک دلبستگی دوسوگرا توانست تغییرات مربوط به "دشواری در شناسایی احساسات" و "تفکر عینی" را پیش بینی کند. بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که سبک های دلبستگی با نارسایی هیجانی و مولفه های آن همبستگی دارند. نتایج و پیامدهای پژوهش در این مقاله تشریح و تبیین خواهند شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    81-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1349
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر آموزش ایمن سازی در مقابل استرس بر سلامت عمومی بیماران مبتلا به فشارخون بالا بود. بدین منظور، از بین جامعه آماری شامل کلیه مبتلایان به افزایش فشار خون که در مرکز قلب و عروق شهر اصفهان دارای پرونده بیماری بودند، تعداد 14 بیمار زن و 14 بیمار مرد به طور تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. نمونه های این پژوهش عبارت بودند از گروه آزمایش متشکل از 7 مرد و 7 زن که آموزش گروهی ایمن سازی در مقابل استرس را در طول 8 جلسه هفتگی دریافت کردند و گروه کنترل، متشکل از همین تعداد بیمار که این آموزش را دریافت نکردند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) بود که در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از آن بود که آموزش ایمن سازی در مقابل استرس موجب کاهش معناداری در میانگین نمره کل سلامت عمومی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شد، همچنین این آموزش، کاهشی معنادار را در میانگین نمره های علایم جسمانی، اضطراب و اختلال خواب، اختلال در کنش اجتماعی، و افسردگی گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل موجب شد. نتایج این پژوهش نشان دادند که آموزش ایمن سازی در مقابل استرس می تواند به منزله یک روش مداخله ای مفید، برای افزایش سلامت عمومی بیماران مبتلا به فشار خون بالا به کار رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    97-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1705
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تعدادی از بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری (OCD) اعتقاد دارند که افکار غیرقابل قبول و ناخوشایند آنها می تواند حوادث بیرونی جهان را تحت تاثیر قرار دهد. این اعتقاد تحت عنوان باور درهم آمیختگی فکر عمل نام گرفته است. هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین باورهای درهم آمیختگی فکر عمل با علایم اختلال وسواسی اجباری و مقایسه این باورها در بیماران دچار اختلال وسواسی اجباری، اضطراب منتشر، و افراد غیربالینی است. گروه نمونه متشکل از 25 بیمار مبتلا به اختلال وسواسی اجباری، 25 بیمار مبتلا به اختلال اضطراب منتشر، و 25 فرد غیربالینی است. برای اندازه گیری باورهای درهم آمیختگی فکر عمل شرکت کنندگان، از ابزار درهم آمیختگی فکر (TFI)، و برای اندازه گیری علایم اختلال وسواسی اجباری از پرسشنامه پادوآ استفاده شد. نتایج نشان داد که بین باورهای درهم آمیختگی فکر عمل و علایم اختلال وسواسی اجباری رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین بین بیماران وسواسی اجباری و اضطراب منتشر با افراد غیربالینی در زمینه باورهای درهم آمیختگی فکر عمل تفاوت معنا داری وجود دارد، ولی بین گروه های بیمار در این باورها تفاوت معنا داری وجود ندارند. به نظر می رسد باورهای درهم آمیختگی فکر عمل شکلی کلی از آسیب شناسی اختلالات اضطرابی باشند و در این میان احتمالا فقط باور درهم آمیختگی فکر شی نظریه فراشناختی مختص به اختلال وسواسی اجباری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1705

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حاتمی جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    3-4 (پیاپی 24)
  • صفحات: 

    112-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3412
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مطالعه حاضر مطالعه ای تحلیلی است که مقدمات تاریخی و مبانی فلسفی شکل دهنده علم شناختی در روان شناسی معاصر را مورد بررسی قرار می دهد، و به مقایسه آن با مفاهیم مشابه در گذشته فلسفی روان شناسی در ایران می پردازد. محورهای عمده ای که در این بررسی مورد توجه قرار گرفته اند عبارت اند از چهارچوب های مفهومی علم شناختی مدرن و علم النفس ایرانی، و مقایسه زمینه های فلسفی و فرهنگی روان شناسان معاصر و روان شناسان نسل اول ایران. مطالعه حاضر می کوشد تفاوت این دو نوع روان شناسی و تاثیر آن را بر پیشرفت روان شناسی در ایران مورد توجه قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button