Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    901
  • دانلود: 

    303
چکیده: 

مدیریت سرمایه فکری مسیری نو در تحقق توسعه اقتصاد دانش بنیان است و میزان رشد آن به زودی به شاخص توسعه یافتگی کشورها تبدیل می شود، بنابراین برای توسعه سرمایه فکری در سطح ملی، شناخت وضعیت موجود و سیر تحولات در مقایسه با سایر کشورها برای سیاست گذاری و برنامه ریزی اثربخش موردنیاز است. بر این اساس، مقاله حاضر در راستای سند چشم انداز 1404 کشور، سرمایه فکری ایران را در مقایسه با کشورهای منطقه طی 15 سال اخیر، مورد تحلیل قرار می دهد. به این منظور با بهره گیری از مدل تعدیل یافته لین و ادوینسون، وضعیت کشورهای موردنظر بر مبنای 24 شاخص در قالب چهار بعد سرمایه انسانی، سرمایه فرآیندی، سرمایه بازار و سرمایه بازآفرینی مورد ارزیابی واقع شد. همچنین با عنایت به اینکه سرمایه مالی دربردارنده دارایی های نامشهود یک کشور نیست، این متغیر از مدل لین خارج شده و رابطه آن با سرمایه فکری مورد بررسی قرار نگرفت.برای جمع آوری داده ها، از داده های آرشیوی منابع بین المللی و داده های اکتشافی محققین در سال های 2001 تا 2015 استفاده شد. بر اساس نتایج، وضعیت ایران در مقایسه با کشورهای مورد مطالعه، مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین رابطه مثبت بین سرمایه فکری و سرمایه مالی تایید شد. نتایج این پژوهش می تواند برای سازمان های سیاست گذار در راستای تدوین سیاست های توسعه ای کشور و تدوین برنامه های آتی در خصوص ارتقاء جایگاه ایران در سطح منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 901

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 303 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    29-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    787
  • دانلود: 

    349
چکیده: 

سرمایه انسانی، از حیاتی ترین منابع شرکت های دانش بنیان است که سبب موفقیت و یا شکست در عملکرد نوآورانه می شود. بر این اساس، هدف اصلی این پژوهش پاسخ به این سوال است که آیا توزیع ویژگی های سرمایه انسانی در شرکت های دانش بنیان ایران بر مبنای سبک های مختلف نوآوری تفاوت معنادار دارد؟ این مقاله با نظرجویی از 132 مدیر ارشد در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری دانشگاه تهران و پردیس به تعیین سبک های نوآوری پرداخته، سپس به سنجش ویژگی های سرمایه انسانی در شرکت های دانش بنیان در چهار سبک نوآوری با طبقه بندی علم محور، فناوری اطلاعات محور، بازار محور و هزینه محور می پردازد. نتایج نشان می دهد که ویژگی های سرمایه انسانی در سبک های مختلف نوآوری، تفاوت معناداری ندارند و شرکت های دانش بنیان در جامعه موردمطالعه، از سرمایه انسانی متناسب با سبک نوآوری خود، بهره مند نیستند یا سرمایه انسانی ما اساسا برای تطابق با سبک های نوآوری متداول پرورش نیافته اند. همچنین نتایج به دست آمده با نتایج مطالعات، پیرامون سرمایه انسانی و نوآوری در کشورهای اروپایی مقایسه شد. در میان سبک های نوآوری به لحاظ توصیفی سبک نوآوری بازار محور، بالاترین میانگین ویژگی یکتایی و ارزش استراتژیک را نشان می دهد که نشانگر تمرکز شرکت های دانش بنیان بازار محور بر جذب نیروهای یکتا و ارزش آفرین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 787

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    51-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3138
  • دانلود: 

    946
چکیده: 

ارزش ویژه برند مطلوبیت نهایی یا ارزش افزوده ای است که یک محصول به واسطه نام و نشان تجاری ایجاد می کند. یکی از دلایل اصلی اهمیت ارزش ویژه برند، نقش استراتژیک آن در به دست آوردن مزیت رقابتی است که در بازار حاصل می شود. هدف این تحقیق مطالعه ای مقایسه ای از ابعاد ارزش ویژه برندهای برتر ورزشی نایک، آدیداس و پوما مبتنی بر رضایت مشتری می باشد تا شرکت ها بتوانند نسبت به نظر مصرف کنندگان آگاهی داشته و از اطلاعات کسب شده برای تدوین استراتژی های مناسب بازاریابی جهت بالا بردن ارزش ویژه برند استفاده نمایند. روش تحقیق از نظر هدف، توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش مشتریان برندهای ورزشی نایک، آدیداس و پوما در شهر رشت می باشند. نمونه گیری به روش نظام مند صورت گرفت. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران جامعه نامحدود 384 نفر از مشتریان هر برند است، ابزار سنجش و اندازه گیری پرسشنامه استاندارد با طیف پنج گزینه ای لیکرت می باشد، جهت بررسی روایی پرسشنامه از نظر متخصصین و صاحب نظران استفاده گردید. برای برآورد ضریب پایائی از ضریب آلفای کرونباخ و جهت آزمون فرضیه ها از آزمون آماری مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای ارتباط با برند، وفاداری برند، آگاهی برند و تصویر برند بر ارزش ویژه برندهای نایک، آدیداس و پوما می باشد. همچنین نتایج نشان داد که وفاداری به برند در مورد برند نایک و آدیداس و تصویر برند، در برند پوما بیشترین شدت اثر را بر ارزش ویژه برند دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 946 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    73-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1979
  • دانلود: 

    1265
چکیده: 

در سال های اخیر، انگیزش کارکنان در بخش عمومی مورد توجه پژوهش گران بسیاری قرار گرفته است، زیرا ماهیت کار در بخش عمومی، نیاز به کارکنانی را ایجاب می کند که دغدغه خدمت به عموم مردم را داشته باشند و با این هدف، انگیزش یابند. این پژوهش با هدف بررسی انگیزش کارکنان بخش عمومی، به بررسی تاثیر ویژگی های شغل بر انگیزش با در نظر گرفتن متغیر میانجی رفاه کارکنان، می پردازد. داده های پژوهش با نظر جویی از 133 نفر از کارکنان آزمایشگاه مرکزی بیمارستان امام خمینی، جمع آوری شده و از رویکرد تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار PLS، برای آزمون فرضیه ها و تایید مدل پیشنهادی استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد ویژگی های شغل در بخش عمومی هم به طور مستقیم و هم با در نظر گرفتن نقش میانجی رفاه کارکنان، بر انگیزش موثر است. بر اساس نتایج، پیشنهاداتی برای تقویت رفاه ذهنی کارکنان و افزایش انگیزش آنان ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1979

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1265 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    99-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    928
  • دانلود: 

    412
چکیده: 

محققان سازمانی در مطالعات مربوط به بهره وری نیروی انسانی به زوایای تاریک زندگی سازمانی، یعنی ابعاد منفی تعاملات اجتماعی و جزئیات روابط نزدیک میان فردی توجه خاصی داشته اند. یکی از این موارد سایش اجتماعی است. سایش اجتماعی یکی از تبعات منفی زندگی اجتماعی است که هزینه های سنگینی را بر سازمان ها و جامعه تحمیل می کند. رفتارهای سایشی در محیط کار تاثیرات و پیامدهای منفی بر روی سازمان ها و افراد دارد. هدف این پژوهش بسط الگوی مفهومی سایش اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور است. پیش فرض این مطالعه آنستکه سایش اجتماعی در این سازمان به بروز رفتارهائی می انجامد که می تواند ظرفیت سازمان برای توسعه سرمایه اجتماعی را تقلیل داده و بر اقدامات مدیران سازمان، برای کاهش اثرات منفی تعاملات اجتماعی که امری ضروری برای تسهیل توسعه منابع انسانی است موانعی ایجاد کند. جامعه آماری این پژوهش تعداد 184 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی کشور است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه مثبتی بین عوامل فردی، گروهی، سازمانی و محیطی با رفتارهای سایش اجتماعی کارکنان وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 928

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 412 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    117-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    650
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور تبیین نقش توانمندسازی روانشناختی کارکنان و کیفیت زندگی کاری آنان در تاثیر سرمایه اجتماعی بر بروز رفتار شهروندی سازمانی در سازمان رسانه ای دنیای اقتصاد انجام شد. داده های پژوهش با نظرسنجی از میان 172 نفر از کارکنان سازمان رسانه ای دنیای اقتصاد، جمع آوری شده و از رویکرد تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار PLS، جهت آزمون فرضیه ها و تائید مدل پیشنهادی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد، سرمایه اجتماعی به طور غیرمستقیم به واسطه توانمندسازی روانشناختی کارکنان و ارتقاء کیفیت زندگی کاری آنان، موجبات بروز هرچه بیشتر رفتار شهروندی سازمانی را فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button