Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1743
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1743

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2284
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    7-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1008
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی 86-85 دانشگاه های کشور و ارتباط آن با برخی متغیرهای روانشناختی انجام شد. نمونه شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که در محدوده زمانی ثبت نام به دانشگاه ها مراجعه کرده بودند. بنابراین، نمونه برابر جامعه تلقی می شود. ابزار پژوهش پرسشنامه ای شامل ویژگی های جمعیت شناختی، مقیاس های سلامت روان، حمایت اجتماعی، شیوه های مقابله با استرس، احتمال خودکشی و احتمال مصرف مواد و همچنین سوال های مرتبط با نگرش نسبت به مشاوره بود. داده ها با استفاده از شاخص های آماری مرکزی و همچنین ضریب همبستگی تحلیل شد. نتایج نشان داد 13.5 درصد از دانشجویان ورودی 85 از مشکلات روانشناختی رنج می برند. همچنین، بین سلامت روان و در معرض خودکشی بودن، در معرض خطر مواد بودن، بهره گیری از اعتقادات مذهبی، حمایت اجتماعی و سبک های مقابله ای رابطه معناداری به دست آمد. بین بهره گیری از اعتقادات مذهبی با در معرض خودکشی بودن و در معرض خطر مواد بودن نیز رابطه معنادار مشاهده شد. بین حمایت اجتماعی با در معرض خودکشی بودن و در معرض خطر مواد بودن نیز رابطه منفی معنادار به دست آمد. این یافته ها دانشگاه ها را بر اهمیت و لزوم اجرای برنامه های پیشگیری و نیز ارتقا سلامت روان دانشجویان در دانشگاه ها فرا می خواند و بر تقویت عواملی مانند حمایت اجتماعی، باورهای مذهبی، مهارت های مقابله ای در جمعیت دانشجویی خصوصا دانشجویان غیر بومی و دارای مشکلات روانشناختی تاکید می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1008

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    31-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1360
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی پیش بینی رضایت زناشویی در کارمندان متاهل اداره های دولتی شهر کرمان بر اساس نقش و مشارکت مولفه های شادمانی ذهنی و سطح تمایز یافتگی خود بود. 300 (150 مرد و 150 زن) کارمند متاهل به صورت روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین کارکنان اداره های دولتی انتخاب شدند. یافته های به دست آمده نشان داد که: 1) بین مولفه های شادمانی ذهنی و مولفه های سطح تمایز-یافتگی خود (به جز در هم آمیختگی با دیگران) با رضایت زناشویی همبستگی مثبت معنادار وجود دارد. 2) تحلیل رگرسیون چند متغیری به روش گام به گام نشان داد که فقط مولفه رضایت از بین مولفه های پنجگانه شادمانی ذهنی رضایت زناشویی را پیش بینی می کند. 3) از بین مولفه های چهارگانه «تمایز یافتگی خود» فقط مولفه های «بریدگی عاطفی» و «جایگاه من» رضایت زناشویی را پیش بینی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    47-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2314
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر مشاوره شغلی به شیوه نظریه سازگاری شغلی دیویس بر کیفیت زندگی کاری کارکنان شهرداری اصفهان بوده است. نمونه این پژوهش 28 نفر از کارکنان شهرداری اصفهان بودند که به شیوه تصادفی منظم انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. هر دو گروه طی دو مرحله (پیش آزمون و پس آزمون) مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار این پژوهش، پرسشنامه کیفیت زندگی کاری بود که روایی آن توسط متخصصین تایید و آلفای کرونباخ آن 0.96 محاسبه شد. گروه آزمایش در شش جلسه مشاوره شغلی گروهی به شیوه نظریه سازگاری شغلی دیویس شرکت کردند. تحلیل داده ها با کواریانس و با استفاده از نرم افزار SPSS-14 صورت گرفت. نتایج نشان داد مشاوره شغلی به شیوه نظریه سازگاری شغلی دیویس بر کیفیت زندگی کاری کارکنان شهرداری اصفهان تاثیر معناداری نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2314

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    61-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    841
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

تحلیل استنادی یکی از روش های رایج برای ارزیابی تولیدات علمی است. در این پژوهش که با هدف بررسی مقاله های چاپ شده در نشریه علمی-پژوهشی تازه ها و پژوهشهای مشاوره انجام شده است، کوشش شده است تا با ارزیابی مقالات چاپ شده در فاصله سال های 1383-1387 در این نشریه روابط استنادی را استخراج کند. این روابط شامل مشخص کردن نویسنده (گان) پرکار، میزان مشارکت زنان در مقایسه با مردان در مقاله چاپ شده، بیشترین منابع مورد استفاده از لحاظ نوع محل اطلاعاتی، و پراکندگی موضوعی مقاله های منتشر شده است. برای انجام این پژوهش ابتدا چک لیستی توسط نویسندگان تهیه شد و اطلاعات مربوط به مقاله های منتشره در چهار سال اخیر مجله تازه ها و پژوهشهای مشاوره در این چک لیست درج شد. سپس با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 14، داده های به دست آمده، تجزیه و تحلیل شد. یافته های این پژوهش نشان داد که بین میزان مشارکت مردان نسبت به زنان در این نشریه تفاوت معناداری وجود ندارد. از سوی دیگر پرکارترین نویسندگان و پراکندگی موضوعات مندرج در مجلدات بررسی شده مشخص و گزارش شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    73-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1790
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی ارتباط تمایزیافتگی خود با سبک های هویت بوده است. 89 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی (44 دختر و 45 پسر) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از (1) پرسش نامه سبک های هویت برزونسکی (1989) و (2) پرسش نامه تمایزیافتگی خود اسکورون و فریدلندر (1998) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مولفه های تمایزیافتگی با سبک هویت اطلاعاتی ارتباط مستقیم و با سبک سردرگم / اجتنابی ارتباط معکوس وجود دارد. همچنین بین مولفه های جایگاه من و هم آمیزی با دیگران با سبک هویت هنجاری ارتباط مثبت معنادار وجود داشت. اما ارتباط مولفه های واکنش پذیری هیجانی و برش عاطفی با سبک هویت هنجاری معنادار نبود. در پایان تلویحات نتایج پژوهش برای عمل مشاوره و روان شناسی توضیح داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    91-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1768
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش تعیین تاثیر آموزش جنسی بر بهبود کیفیت زناشویی زوج های در شهر اصفهان بود. فرضیه های پژوهش عبارت بود از اینکه آموزش جنسی زوج ها بر نمره کل کیفیت زناشویی و ابعاد آن شامل رضایت زناشویی، رضایت جنسی، تعهد زناشویی، سازگاری زناشویی، تعارض و صمیمیت جنسی موثر بود. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. به منظور اجرای پژوهش 30 زوج در دسترس به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه توزیع شدند. گروه آزمایش، 6 جلسه آموزش جنسی انجام شد و در گروه گواه هیچ مداخله ای انجام نشد. ابزار پژوهش پرسشنامه کیفیت زناشویی محقق ساخته بود. نتایج پژوهش با آزمون کواریانس نشان داد که آموزش جنسی بر بهبود نمره کل کیفیت زناشویی زوج ها (P<0.001) و تمام ابعاد آن: بعد رضایت زناشویی (P<0.001)، بعد رضای جنسی (P<0.001)، بعد تعارض (P<0.05)، بعد صمیمیت جنسی (P<0.001) موثر است ولی در بعد تعهد زناشویی (P=0.72) و بعد سازگاری زناشویی (P=0.66) موثر نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1768

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    109-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1293
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش رویکردهای زوج درمانی شناختی-رفتاری، اسلامی و تحلیل رفتار متقابل بر سازگاری زناشویی زوج های ناسازگار بود. طرح این تحقیق از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. آزمودنی های این پژوهش شامل 90 زوج (180 نفر) به عنوان گروه آزمایشی و 30 زوج (60 نفر) به عنوان گروه کنترل بودند که به صورت تصادفی از بین زوج ها ناسازگار مراجعه کننده به دادگاه خانواده یا مراکز و کلینیک های مشاوره انتخاب گردیدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس سازگاری زناشویی دو عضوی اسپانیر بود. گروه های آزمایشی به مدت 10-12 جلسه تحت آموزش به روش های زوج درمانی شناختی-رفتاری، اسلامی و تحلیل رفتار متقابل قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. نتایج تحقیق با استفاده از روش تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش رویکردهای زوج درمانی شناختی-رفتاری، اسلامی و تحلیل رفتار متقابل سازگاری زناشویی زوج های ناسازگار را افزایش می دهند و در این راستا زوج درمانگری شناختی رفتاری نسبت به زوج درمانگری اسلامی و تحلیل رفتار متقابل اثر بخش تر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button