در دوره ای که عصر ارتباطات نامیده شده و تقریبا هیچ پدیده ای را بدون در نظر گرفتن نقش ارتباطات و رسانه های گروهی در آن نمی توان مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار داد توجه به نقش رسانه به ویژه رسانه های فراگیر و ملی همچون صدا و سیما از اهمیت خاصی برخوردار است. نخبگان از طریق این رسانه است که می توانند بر طیف مشترک دین و سیاست پافشاری کرده و در این مسیر حرکت کنند. اما فقدان راهبرد ایجاد انسجام و اجماع بین نخبگان هم در سطح کلان و هم از طریق رسانه ملی مساله اصلی است و این مقاله است که محقق می کوشد تا ذیل این مفروض به این پرسش پاسخ دهد که: چگونه می توان از طریق کارکردهای رسانه ملی بر ضعف ها و ناکارآمدی ناشی از نوع و یا شکل اجماع نخبگان کشور فایق آمد؟ هدف این مقاله دست یابی و ارائه راهبردهای رسانه ملی برای رسیدن به اجماع نخبگان دولت زمینه ساز ظهور است که فرضیه اصلی آن آمون این گزاره است که رسانه مهدوی در اجماع نخبگان دولت زمینه ساز ظهور دولت بر ضرورت های زمینه سازی ظهور نقش روشنگرانه دارد. نوع این تحقیق کاربردی و که با استفاده از روش کیو ساخت یافته، و سپس داده های حاصله در تکنیک دلفی جای داده شده و آماده تدوین گفتمان راهبردی غالب می شود.