مقدمه و هدف پژوهش: این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین آموزش های ارائه شده در پارک ترافیک با تربیت شهروند حرفه ای در منطقه 17 شهرداری تهران انجام شد. روش پژوهش: روش پژوهش از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی منطقه 17 شهرداری تهران (مقطع اول تا ششم) که در پارک ترافیک این منطقه تحت آموزش قرار گرفته اند بود. یافته ها: حجم نمونه با توجه به جدول مورگان 377 نفر برآورد شد و برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه آموزش استفان چو (2007) دارای 9 گویه و پرسشنامه تربیت شهروند حرفه ای کلانتری (1392) دارای 17 سوال در طیف 5 درجه ای لیکرت بود. روایی هر دو پرسشنامه از لحاظ صوری و محتوایی به تایید رسید. محاسبه پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 80/0 و 86/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های K-S و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین آموزش های ارائه شده در پارک ترافیک منطقه 17 شهرداری تهران با تربیت شهروند حرفه ای (دانش، مهارت، نگرش) رابطه وجود دارد.