مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه ریزی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: ایجاد فضاها, دادن شخصیت خاص به شهرها, ترسیم منظر ذهنی برای افراد و شهرت شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است, بیشتر شهرها و مکان ها در پی منحصر بودن و ماندگاری در ذهن مخاطب هستند و برای این مهم تلاش می کنند تا برند شهری خود را تعریف و تثبیت نمایند. هدف این پژوهش برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری در صنعت گردشگری می باشد. روش پژوهش: روش شناسی این پژوهش از نظر نوع هدف, کاربردی و از نظر نوع روش و ماهیت, توصیفی-پیمایشی می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و مدل سازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار ایموس برازش مدل و تحلیل ها صورت گرفته است. ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها, سپس تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتاً به مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند, پرداخته شده است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد برآوردن انتظارات ذینفعان, محدودیت های مالی, عدم درک درست مدیران, تبیین راهبرد برند سازی شهری و فرآیند آن به عنوان عامل علّی موثر بر برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری در صنعت گردشگری محسوب می شود. نتیجه گیری: ایجاد, بهبود و توسعه برنامه های برند شهری با استفاده از مدل برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری موجب تقویت جایگاه شهر, توسعه اقتصادی, اجتماعی شهر و جذب گردشگران خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربانی، رومینا، جلالی، سیدمهدی، و مهرمنش، حسن. (1398). برنامه ریزی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت شهری، 11(38 )، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/515352/fa

    Vancouver: کپی

    ربانی رومینا، جلالی سیدمهدی، مهرمنش حسن. برنامه ریزی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1398؛11(38 ):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/515352/fa

    IEEE: کپی

    رومینا ربانی، سیدمهدی جلالی، و حسن مهرمنش، “برنامه ریزی راهبردی برند سازی شهری در صنعت گردشگری،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 11، no. 38 ، pp. 47–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button