Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1380
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1050
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1050

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    147-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1387
  • دانلود: 

    436
چکیده: 

با توجه به گستردگی سطح بتن و کم بودن مقدار آب اختلاط در بتن های غلتکی روسازی راه، روش و مدت زمان عمل آوری، در دستیابی به خواص مورد نظر این نوع بتن ها اهمیت بسیار دارد. در مطالعات آزمایشگاهی این تحقیق، تاثیر روش های رایج عمل آوری روسازی های بتنی یعنی عمل آوری با آب و استفاده از ترکیبات شیمیایی عمل آوری و همچنین تاثیر اعمال نکردن عمل آوری بر روی خواص مقاومتی و نفوذپذیری مخلوط های بتن غلتکی روسازی راه، بررسی شده است. مطالعه بر روی بتن های غلتکی روسازی راه بدون کاربرد دوده سیلیس و همچنین مخلوط های حاوی دوده سیلیس انجام شده است. نتایج، نشانگر تاثیر بسیار مهم روش عمل آوری بر روی خواص مقاومتی و دوام مخلوط های بتن غلتکی روسازی است. با در نظر گرفتن عمل آوری بتن به صورت مربوط به عنوان مبنای مقایسه، در صورتی که عمل آوری انجام نشود، افت مقاومتی حدود 45 درصد مشاهده می شود.عمل آوری با ترکیبات پاششی تاثیر نسبتا کمی در بهبود وضعیت داشته است و نمونه های به عمل آمده با این روش 35 درصد افت مقاومت، نسبت به نمونه های مرطوب عمل آوری شده داشته اند. تاثیر نوع عمل آوری بر روی خواص نفوذپذیری و جذب آب بتن های غلتکی از نظر کیفی مشابه فوق، اما از دیدگاه کمی شدیدتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 436 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    163-172
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1068
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

در این مقاله برنامه ریزی اعزام روسای قطارها در شبکه راه آهن با توجه به نیاز دوره ای به این افراد در نتیجه برنامه ریزی دوره ای حرکت قطارها مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس مفاهیم ساخت شبکه ای که مجموعه ای از گره ها و کمان ها است. یک گراف از مجموعه ایستگاه ها و مسیرهای ریلی اتصال دهنده آنها ایجاد شده است.یکی از مفاهیم اساسی که در این مقاله معرفی شده، مفهوم ماموریت است که با استفاده از آن سعی شده همه سفرهای کاری بین ایستگاه ها پوشش داده شود.با استفاده از الگوریتم ابتکاری انشعاب مشخصات ماموریت های موجود در هر دپو مانند زمان آغاز و پایان هر ماموریت معین شده اند. سپس با اجرای الگوریتم تولید خطوط کاری، جدول نوبت کاری ایجاد شده اند. آن چه که در مقایسه با وضعیت موجود بهبود یافته کاهش زمان سفر با استفاده از ایجاد ماموریت های بهینه برای افراد و نیز کاهش تعداد خدمه مورد نیاز است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1068

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    173-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1459
  • دانلود: 

    825
چکیده: 

درصد مصالح سنگی شکسته یکی از مهم ترین عوامل موثر در مقاومت فشاری آسفالت و عملکرد آن است. تاثیر آن در مقاومت مارشال آسفالت به کمک آزمایش مارشال قابل ارزیابی است و به نظر می رسد که تاکنون مدل سازی ریاضی خاصی برای آن انجام نشده است. در این تحقیق تاثیر درصد مصالح سنگی شکسته در مقاومت فشاری بتن آسفالتی توسط شبکه های عصبی مصنوعی پرسپترون چند لایه پیشرو و الگوریتم آموزش انتشار به عقب، با تکنیک بهینه سازی عددی لونبرگ - مارکوات، مدل سازی شده است.به این منظور درصدهای عبوری از الک های شماره 50، 200، 30، 8، 4، و 1.2 اینچ، درصد مصالح سنگی شکسته و درصد قیر به عنوان ورودی های شبکه و مقاومت مارشال، خروجی شبکه در نظر گرفته شده است. سپس حداکثر توان تعمیم پذیری هر شبکه با تعداد مشخص نرون 10)، 8، 6، 3 ( در لایه پنهان برای شبیه سازی داده های جدید تعیین شده است. بررسی های انجام شده نشان می دهند که توان شبیه سازی شبکه ها به میزان آموزش بسیار حساس بوده و با افزایش آموزش از یک حد معین، شبکه دچار آموزش بیش از حد شده و توان تعمیم پذیری آن به شدت کاهش می یابد، بنابراین دستیابی به بیشترین توان شبیه سازی، مستلزم تلاش فراوان خواهد بود.مقایسه این مقادیر بیشینه نشان می دهد که با افزایش تعداد نرونهای لایه پنهان تا 8 عدد، توان شبیه سازی شبکه ها به حداکثر رسیده و افزایش بیشتر نرونهای لایه پنهان تاثیر قابل توجهی بر توان شبیه سازی شبکه ندارد. در مرحله بعد با انجام تحلیل حساسیت توسط شبکه ای که بیشترین توان شبیه سازی را داراست، روند تغییرات مقاومت مارشال نسبت به درصد مصالح شکسته مدل سازی شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهند که مقاومت مارشال آسفالت با افزایش درصد مصالح شکسته، افزایش می یابد که با روند نظری مطابقت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 825 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    183-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1384
  • دانلود: 

    1040
چکیده: 

برای شناخت رفتار حرکتی وسایل نقلیه در قسمت اصلی آزاد راه از دیدگاه خرد لازم است. موقعیت این وسایل در آزاد راه در هر بازه زمانی مشخص باشد. در این پژوهش سیستمی ابداع شده است که با استفاده از الگوریتم های ساده پردازش تصاویر موقعیت هر یک از وسایل نقلیه در آزاد راه را تعیین می کند. سادگی الگوریتم های بکار رفته، زمان اجرای نرم افزار پردازش تصویر تهیه شده را کاهش می دهد و دقت تشخیص موقعیت وسایل نقلیه نیز در حد ابعاد یک وسیله نقلیه است که برای اکثر تحقیقات خرد ترافیک کافی است. ورودی سیستم تهیه شده یک فیلم ویدیویی از حرکت وسایل نقلیه و خروجی آن جدول موقعیت هر یک از وسایل نقلیه مشاهده شده در فیلم مورد نظر است. به عنوان یکی از کاربردهای این سیستم، نحوه تشخیص وسیله نقلیه ای که فاصله مطمئنه را رعایت نکرده معرفی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1040 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    195-208
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1424
  • دانلود: 

    1076
چکیده: 

در این مقاله، ابتدا روش طراحی و اجرای اسکله های ساحلی بلوکی تشریح می شود و پس از ارزیابی معیارها و راهکارهای ممکن جهت نیل به طرح بهینه این اسکله ها، تابع هدف، قیود و متغیرهای طراحی مناسب برای تشکیل یک مساله بهینه سازی انتخاب و در ادامه به حل آن پرداخته می شود. قیود این مساله بهینه سازی، تامین ضرایب ایمنی پایدار مقطع در شکلهای مختلف گسیختگی است که رابطه آن با متغیرهای طراحی نامشخص است. در این تحقیق، یک روش مناسب برای فرمول بندی رفتار این سازه (قیود مساله) بر حسب شکل سازه (متغیرهای طراحی) انتخاب شده است. در ادامه با تشکیل یک مساله بهینه سازی ریاضی، به بهینه سازی طرح این اسکله با استفاده از روش برنامه ریزی ریاضی درجه دو متوالی پرداخته شده است. نتایج نشانگر آن هستند که شکل مقطع اسکله های وزنی بلوکی نقش بسزایی در پایداری آنها و کاهش هزینه ها دارد که در پایان، نتایج این تحقیق و راهکارهایی برای طراحی بهینه این اسکله ارایه می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1076 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مجدی عباس | امینی مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    209-222
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1074
  • دانلود: 

    575
چکیده: 

شکست واژگونی خمشی، در اثر تنش کششی ناشی از گشتاور وزن ستون سنگ های برجا، اتفاق می افتد. برای تحلیل این نوع شکست، هر ستون سنگ با یک تیر طره مدل سازی شده و فاکتور ایمنی شکست آن، بر اساس قوانین مقاومت مصالح، به دست می آید. هر چند نتایج این تحلیل ها با آزمون های آزمایشگاهی تطابق خوبی دارد، ولی کاربرد آنها در شیروانی های واقعی، فاکتور ایمنی شکست را بیش از واقعیت پیش بینی می کند. علت اصلی آن، تمرکز تنش در اطراف ضعف های ساختاری موجود در توده سنگ است. محاسبه میزان تمرکز تنش در اطراف ضعف های ساختاری با استفاده از قوانین مقاومت مصالح، بسیار دشوار و در شرایطی غیر ممکن بوده و تاکنون در تحلیل شکست واژگونی خمشی مد نظر قرار نگرفته است. در این مقاله، برای اولین بار، ضعف های ساختاری موجود در ستون سنگ های برجا که دارای پتانسیل شکست واژگونی خمشی هستند، تحلیل می کردند. در بحرانی ترین حالت، ضعف های ساختاری با یک "ترک لبه ای" عمود بر طول ستون سنگ مدل سازی می شوند. در این حالت بر اساس تئوری مکانیک شکست، هر ستون سنگ، نسبت به طول ترک، به صورت یک تیر یا یک ستون دو سر بی نهایت عمل می کند. با در نظر گرفتن مفروضات بالا و با استفاده از معادلات تعادل حدی، نیروها و گشتاور نیروهای وارد بر مقطع در برگیرنده ترک محاسبه می شوند. سپس با استفاده از توابع تجربی "تادا" فاکتورهای "شدت تنش" نرمال (KI) و برشی (KII) برای ترک تعیین شده و بر اساس معیارهای "تئوری مکانیک شکست" فاکتور ایمنی شکست واژگونی خمشی در شیروانی سنگی محاسبه می شود. در پایان، نتایج این روش با روش تحلیلی مبتنی بر قوانین مقاومت مصالح و شیروانی های واقعی دارای پتانسیل شکست واژگونی خمشی مقایسه و درستی آن تایید می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1074

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 575 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    223-231
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    991
  • دانلود: 

    983
چکیده: 

وضعیت هندسی جاده و راه آهن در محل تقاطع آنها نقش اساسی در کاهش یا افزایش تعداد تصادفات وسایط نقلیه جاده ای یا ریلی دارد. همچنین شدت ترافیک، سیستم مسیر ریلی، نوع وسایط نقلیه عبوری از جاده، نوع روسازی جاده (آسفالتی، شنی و خاکی)، سیستم علایم گذرگاهی و مسافت دید (که خود تابعی از وضعیت هندسی گذرگاه است) پارامترهای دیگری هستند که در تعداد و شدت تصادفات نقش موثری دارند. با توجه به موارد فوق اولین گام در ایمن سازی گذرگاهها، تعیین اولویت و طبقه بندی آنها در گروه های پر خطر، با خطر متوسط و کم خطر است. در این مقاله ابتدا با استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته، شاخص خطر تعریف شده برای راه آهن ایران ارایه شده و سپس گذرگاه های ریلی - جاده ای موجود در کل شبکه راه آهن ایران مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج محاسبات بر اساس شاخص خطر و بررسی آمار سوانح 10 سال گذشته سازگاری مناسبی را نشان دادند که بر اساس آن تدوین برنامه های افزایش ایمنی در گذرگاه ها امکان پذیر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 991

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 983 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button