Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

السان مصطفی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    207-223
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1969
  • دانلود: 

    2707
چکیده: 

خساراتی که از حمل و نقل کالاهای خطرناک ناشی می شود، در مقایسه با حمل و نقل کالا در مفهوم عام آن، تابع قواعد مستقلی نیست. همین امر احتمال ورود خسارت به افراد مختلف و محیط زیست را، بدون اینکه جبران خاص یا کاملی در میان باشد، تقویت می کند. از سوی دیگر، در ارزیابی ورود و میزان خسارت، کمتر به تعهد ایمنی افراد مرتبط با حمل و نقل این نوع کالاها توجه می شود. در این مقاله به بررسی تعهد ایمنی متصدی حمل و نقل کالاهای خطرناک و سایر افراد مرتبط خواهیم پرداخت. تحلیل موضوع با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران، کشورهایی که مساله حمل و نقل کالاهای خطرناک را به طور خاص مورد توجه قرار داده اند و اسناد و موازین بین المللی انجام خواهد گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1969

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    225-231
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    889
  • دانلود: 

    460
چکیده: 

وانادیم یکی از گزینه های مورد نظر برای بهبود خواص مکانیکی و ریزساختار فولادهاست. به همین جهت در این تحقیق تاثیر وانادیم بر ریزساختار و خواص مکانیکی جوش ترمیت فولادی که در درز ریل های راه آهن استفاده می شود، بررسی شده است. به این منظور مقادیر مختلف پودر فرو وانادیم به پودر جوشکاری اضافه شد و جوشکاری ترمیت روی ریل UIC60 انجام پذیرفت. نتایج حاصل نشان می دهد که با افزایش تدریجی وانادیم، نخست استحکام کششی، مقاومت در برابر سایش و میزان سختی افزایش می یابند، اما در مقادیر بالاتر وانادیم. خواص کششی و مقاومت به ضربه فولاد پس از عبور از یک بیشینه، کاهش می یابند. بنابراین با افزودن وانادیم در دامنه 0.1 الی 0.15 درصد می توان سختی و مقاومت به سایش ریل را در عین حفظ خواص کششی و ضربه ای، بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 889

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 460 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    233-248
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1022
  • دانلود: 

    456
چکیده: 

در این تحقیق، اقدام به مدل سازی ریاضی زمان تاخیر مسافران مترو بر اساس مدت زمان انتظار آنها در ایستگاه ها با استفاده از الگوریتم تصمیم گیری چند شاخصه شد و با روش رگرسیون غیر خطی چند متغیره، مدل بهینه سازی آن برای عوامل موثر طراحی شد.بر این اساس، در ابتدا به شناسایی ارتباط منطقی هریک از پارامترها و شاخص های تاثیرگذار با شرایط ایستگاه بر مبنای مطالعات موردی در متروی تهران، پرداخته شد و سپس با یافتن رابطه معنی دار، درجه وابستگی و میزان اثرگذاری آنها با مقوله زمان تاخیر در ایستگاه ها و متوسط زمان انتظار مسافران با استفاده از روش تصمیم گیری چند شاخصه تعیین شد. در نهایت، در قالب سناریوهای تصمیم گیری مختلف، مدل بهینه سازی ریاضی برای تاخیر مسافران در ایستگاه به ازای کاهش زمان انتظار مسافران به دست آمد.در نتیجه، ضمن به دست آوردن درجه تاثیرگذاری میزان و اهمیت شاخص های مورد بررسی، با دقت بیش از 96 درصد، نرخ بهبود تابع هدف یعنی متوسط زمان تاخیر بر اساس زمان انتظار مسافران در تمام ایستگاه ها به ازای هر واحد بهبود در متغیرهای مورد بررسی شامل شاخص های نرخ بهره برداری از گیشه های فروش و گیت های کنترل بلیت، سرفاصله های زمانی اعزام قطارها در خطوط مختلف، ظرفیت هر قطار و همچنین نرخ ورود مسافران به ایستگاه ها مشخص شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1022

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 456 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    249-257
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1822
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

کاربرد تحلیل پوش آور در سال های اخیر توسعه فراوانی یافته و روش های پوش آور پیشرفته متعددی جهت ارزیابی لرزه ای سازه ها ارایه شده است. از آنجا که این روش ها اساسا برای سازه های ساختمانی پیشنهاد شده اند و با توجه به تفاوت های اساسی موجود بین رفتار سازه ای پل ها و ساختمان ها کاربرد روش های پوش آور موجود بر روی سازه پل ها با ابهاماتی رو به رو است. از این رو در این مقاله یک روش تحلیل پوش آور مودال با الگوی بار بهنگام شونده جهت ارزیابی لرزه ای پل ها ارایه شده است که در آن اثرات مودهای بالاتر و تغییرات ایجاد شده در مشخصات مودال سازه ای ناشی از تغییر شکل های پلاستیک در نظر گرفته شده است. همچنین برای تشکیل طیف ظرفیت سیستم یک درجه آزادی معادل در هر مود از مفهوم انرژی استفاده شده و ابهامات موجود در رابطه با انتخاب محل نقطه کنترلی (تکیه گاه مبنا) در خصوص پل ها برطرف شده است. روش پیشنهادی بر روی یک مورد پل دره ای نامنظم با چهار دهانه مساوی تحت اثر زلزله طبس بکار رفته و مشاهده شده است که روش مذکور با دقت مناسبی توانسته پاسخ های حاصل از تحلیل دینامیکی غیر خطی را تقریب بزند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1822

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    259-273
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    897
  • دانلود: 

    258
چکیده: 

هدف از انجام تحقیق حاضر حل مساله مسیریابی لکوموتیوها در شبکه ریلی است که از نیازهای عمده صنعت ریلی به شمار می آید. در این پژوهش از مساله مسیر یابی وسایل نقلیه همراه با پنجره زمانی (VRPTW) به منظور مدلسازی مساله مسیریابی لکوموتیوها استفاده می شود. در این مقاله پس از مرور تکنیک های حل مساله VRPTW و مسیریابی لکوموتیوها، الگوریتم ژنتیک بعنوان الگوریتم اصلی حل مساله برگزیده شده است و از الگوریتم های ابتکاری PFIH به منظور تعیین جواب اولیه و مکانیزم l-interchange برای جستجوی همسایگی و بهبود در الگوریتم استفاده شده است. شایان ذکر است که الگوریتم ترکیبی ژنتیک، PFIH و l-interchange کلاس پیچیدگی زمان محاسباتی الگوریتم حل را از طبقه نمایی به چندجمله ای تبدیل کرده که یکی از مزیت های عمده این روش محسوب می شود. دو سناریوی متفاوت از مساله مسیریابی لکوموتیوها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته و نتایج حاصل از آن ارایه شده است. همچنین برای تعیین اعتبار مدل بیان شده، نتایج مقایسه جواب های حاصل از الگوریتم ژنتیک ترکیبی با جواب های قطعی حاصله از نرم افزاری بهینه ساز ارایه شده است. نتایج حاصله بر کیفیت خوب جواب ها و صرفه جویی مناسب در زمان حل تاکید دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 258 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    275-286
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    801
  • دانلود: 

    663
چکیده: 

ناهمواری های سطح ریل یکی از تاثیرگذارترین پارامترها در کارآیی ناوگان ریلی و به ویژه نوع مسافری آن است. از طرف دیگر به دلیل ملاحظات اقتصادی و کاهش زمان سفر تقاضای افزایش سرعت در ناوگان ریلی همواره امری اجنتاب ناپذیر می نماید. امکان سنجی برآوردن این تقاضا شامل فرآیندی جامع و دارای مراحل مختلفی از قبیل بررسی شرایط کیفیت خط، تاثیر سرعت بر روی عملکرد دینامیکی وسیله نقلیه ریلی و اندر کنش دینامیکی آن با خط، تاثیر سرعت بر روی پایداری وسیله نقلیه ریلی، ایمنی سفر، شرایط راحتی سفر، عمر ناوگان و... است. در این مقاله هدف بررسی افزایش سرعت بر روی عملکرد دینامیکی یک واگن مسافری در هنگام سیر بر روی یک خط نا هموار است. به این منظور، رفتار دینامیکی یک واگن مسافری اکسپرس در هنگام عبور از روی یک خط ناهموار مورد بررسی قرار می گیرد. ناهمواریهای سطح ریل برای چند کلاس مختلف خط با استفاده از داده های اتفاقی شبیه سازی می شود. با استفاده از تئوری ارتعاشات اتفاقی پاسخ دینامیکی واگن در سرعت های مختلف مورد محاسبه قرار می گیرد. دو شاخص دینامیکی یعنی میزان شاخص راحتی سفر اسپرلینگ و عمر خستگی فنرهای سیستم تعلیق در فضای فرکانس مورد تجزیه و تحلیل واقع می شوند. طی یک مطالعه پارامتریک تاثیر عوامل مختلف مانند کیفیت ریل، سرعت سیر، پارامترهای سیستم تعلیق، خروج از مرکز واگن و جرم فنربندی نشده بر شاخص های دینامیکی مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 801

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 663 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    287-294
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    928
  • دانلود: 

    372
چکیده: 

باتوجه به رشد روزافزون جمعیت و جایگاه ترافیک درون شهری و برون شهری و با در نظر گرفتن رشد تصاعدی سوانح جاده ای در کشور و اهمیت اطلاع رسانی به موقع به مسوولین حمل و نقل و کاربران جاده ها به ویژه رانندگان، موضوع راه اندازی سیستم هوشمند ترافیک در کشور به میان آمده است. یکی از مهم ترین اجزای این سیستم، اطلاعات هواشناسی جاده ای است. ارایه خدمات هواشناسی و سرویس های پیش آگاهی از تغییرات جوی، نقش مهمی در اطلاع رسانی بموقع و بالا بردن ضریب آگاهی رانندگان، مدیران و دست اندرکاران نگهداری جاده ها دارد. در سالهای اخیر اهمیت مسایلی مانند پیش بینی وقوع یخبندان سطح جاده، تندبادها، بارندگی های شدید و کاهش دید بر اثر مه، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در افزایش ایمنی حمل و نقل، استفاده بهینه از جاده ها و صرفه اقتصادی ایجاد کرده است. سیستم اطلاعات هواشناسی جاده ای شامل سنجنده های هواشناسی و جاده ای است که در سیستم هوشمند حمل و نقل (ITS) نقش مهمی دارد. در این مقاله محورهای سه گانه تهران- کرج به عنوان نمونه انتخاب و به مطالعه سایت یابی (مکان یابی) و تعیین تجهیزات مورد نیاز پرداخته شده است. بر اساس نتایج به دست آمده در طول محورهای مورد مطالعه، نقاطی به عنوان سایت مناسب جهت نصب و راه اندازی سیستم اطلاعات هواشناسی جاده ای انتخاب شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 928

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2