Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (48)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2274
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (48)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    974
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 974

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (48)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    1598
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    652-661
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    25738
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: نظریه ها و پژوهش های اخیر به بررسی نقش بدتنظیمی هیجانی در افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی پرداخته اند. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش هیجانی و مولفه های آن با علایم اضطرابی دانشجویان بود.روش کار: در این پژوهش توصیفی همبستگی که طی سال های 89-1388 اجرا گردید، تعداد 184 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز از گروه های علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پایه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری هوش هیجانی از مقیاس رگه فراخلقی (TMMS) و برای اندازه گیری علایم اضطرابی از آزمون اضطراب بک (BAI) استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه انجام شد.یافته ها: بین نمره کلی هوش هیجانی و علایم اضطرابی، رابطه معکوس و معنی داری وجود داشت (P<0.001). همچنین بین مولفه های هوش هیجانی (وضوح احساسات و اصلاح خلق) و علایم اضطرابی رابطه معکوس و معنی داری وجود داشت (P<0.001). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که مولفه های وضوح هیجانات و اصلاح خلق، توان لازم برای پیش بینی علایم اضطرابی را دارند.نتیجه گیری: هوش هیجانی با علایم اضطرابی رابطه معکوس دارد و مولفه های وضوح هیجانات و اصلاح خلق قادرند که علایم اضطرابی را پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 25738

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    662-673
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1491
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: باورهای انگیزشی دسته ای از معیارهای شخصی و اجتماعی هستند که افراد برای انجام یک عمل به آنها مراجعه می کنند. این باورها دربر گیرنده چندین سازه متفاوت هستند که توسط الگوهای نظری متفاوت مانند نظریه های اسناد، خودکارآمدی، هدف و انگیزش درونی به وجود آمده اند. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر (خانوادگی، فردی، آموزشگاهی و محیطی) در الگوی مناسب باورهای انگیزشی دانش آموزان تهرانی است.روش کار: این پژوهش، پیمایشی و نمونه آماری آن را 499 دانش آموز دبیرستانی شامل 282 دختر (56.6 درصد) و 217 پسر (43.4 درصد) با دامنه سنی 18-15 سال تشکیل دادند که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی از میان دانش آموزان دبیرستان های منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 89-1388 انتخاب شدند. پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری(MSLQ) ، پرسشنامه تجدید نظر شده سنجش نگرش نسبت به مدرسه (SAAS-R)، مقیاس کنترل درونی بیرونی راتر، پرسشنامه محقق ساخته جهت سنجش عوامل آموزشگاهی، پرسشنامه محقق ساخته جهت سنجش فرهنگ و ارزش های اجتماعی و پرسشنامه وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده در اختیار آنها قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون مقایسه میانگین های مستقل، همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان چندگانه استفاده شد.یافته ها: بیشترین ارتباط معنی دار عوامل فوق با باورهای انگیزشی دانش آموزان به ترتیب عبارت بودند از عوامل محیطی (r=0.440)، عوامل فردی (r=0.426) و عوامل آموزشگاهی (r=0.248) (P<0.01). همچنین عوامل خانوادگی ارتباط معنی داری با باورهای انگیزشی دانش آموزان نداشت (r=-0.002، P>0.05).نتیجه گیری: بین باورهای انگیزشی دانش آموزان با عوامل محیطی، عوامل فردی و عوامل آموزشگاهی رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    674-683
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1305
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسه ویژگی های ترسیمی کودکان پرورشگاهی و غیرپرورشگاهی در آزمون ترسیم خانواده است.روش کار: این پژوهش علی مقایسه ای در اردیبهشت 1388 با نمونه ای شامل 26 دختر و 8 پسر 7 تا 10 ساله انجام شد که 13 دختر و 4 پسر در هر کدام از گروه های ساکن مرکز شبانه روزی و خانواده عادی قرار داشتند. کودکان پرورشگاهی به شیوه در دسترس از مرکز شبانه روزی و کودکان غیرپرورشگاهی به شیوه تصادفی از مدارس ابتدایی شهر رشت انتخاب شدند. آزمون ترسیم خانواده به شیوه کرمن استفاده گردید و از آزمودنی ها خواسته شد با مداد، خانواده ای را که دوست دارند به تصویر بکشند. درباره نقش، جنس، سن و احساس اشخاص ترسیم شده نسبت به هم و این که کودک دوست دارد جای کدام یک از افراد باشد، پرسش گردید. تحلیل آماری داده ها در مورد شاخص های ترسیم خانواده بر اساس آزمون آماری مجذور خی انجام شد.یافته ها: در شاخص های محتوایی ترسیم خانواده شامل اولین فرد ترسیم شده، بزرگ ترین فرد، همسان سازی کودک، آخرین فرد ترسیم شده، حذف کامل فرد و در شاخص های ترسیمی مانند وسعت ترسیم، نیروی خطوط ترسیم، جهت ترسیم و فاصله کودک از والدین، بین کودکان دو گروه تفاوت معنی داری دیده نشد و فقط در مورد افزودن فرد جدید، تفاوت بین دو گروه معنی دار بود (P=0.039). تعارضات کودکان پرورشگاهی بیشتر پیرامون والدین بود در حالی که در مورد کودکان غیرپرورشگاهی، تعارضات میان کودک با سایر کودکان در خانواده دیده شد.نتیجه گیری: بر اساس آزمون ترسیم خانواده تعارضات کودکان پرورشگاهی و غیرپرورشگاهی متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1305

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    684-691
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1331
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: یکی از مفاهیم اساسی در بهداشت روان، ارزیابی نیازهای بیماران و مراقبان آنها است. در این پژوهش به اعتباریابی و تطبیق فرهنگی تست ارزیابی نیازهای مراقبان بیماران اسکیزوفرنی (CNA-S) و نیازسنجی خانواده بیماران پرداخته شده است.روش کار: پرسشنامه CNA-S شامل 18 مورد از نیازهای خانواده بیماران می باشد. پس از ترجمه تست، 18 بخش آن بین دو گروه کانونی مجزا (متخصصان روان پزشکی و خانواده بیماران) به بحث گذاشته شد. سپس مصاحبه نیمه ساختار یافته بر اساس پرسشنامه نهایی با 50 نفر از مراقبین اصلی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی و طیف اسکیزوفرنی که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند، انجام شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماریSPSS  نسخه 17 و روش های آماری توصیفی، آلفای کرونباخ و تست کروسکال - والیس مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در دو گروه کانونی هیچ موردی حذف یا اضافه نشد. 79.88 درصد از بستگان بیماران تمام 18 مورد را جدی و شدید تلقی کردند. 92.84 درصد از آنان حداقل یکی از راه حل های پیشنهادی را برای هر مشکل مفید دانستند. بین خانواده بیماران مبتلا به اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی و اسکیزوافکتیو از نظر نوع نیازها به جز یک مورد، تفاوت معنی داری وجود نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: این وسیله ارزیابی می تواند به عنوان یک ابزار مطابق با فرهنگ جهت سنجش نیازها و مداخلات راه گشا برای خانواده بیماران مبتلا به بیماری روان پزشکی شدید توسط محققان و کسانی که در حوزه سلامت روان کار می کنند مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1331

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    692-701
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1624
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ادراک دلبستگی کودکی و سبک های دلبستگی در نوجوانی با پایگاه های هویت بود.روش کار: در سال تحصیلی 88-1387 در یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع مقطعی، نمونه پژوهش شامل 104 پسر و 106 دختر دانش آموز دبیرستانی شهرستان تربت جام با دامنه سنی 17-15 سال به صورت تصادفی و از طریق روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. سبک دلبستگی به والدین توسط آزمون سنجش مقیاس دلبستگی نسبت به هر والد و سبک دلبستگی در نوجوانان توسط پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید و پایگاه هویت توسط پرسشنامه سنجش عینی پایگاه هویت من اندازه گیری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون مجذور خی و تحلیل رگرسیون استفاده شد.یافته ها: معادلات رگرسیونی بیانگر این موضوع است که به ترتیب دلبستگی ایمن، دلبستگی ناایمن - دوسوگرا و دلبستگی اجتنابی بیشترین اثر را بر پایگاه هویت موفق داشته اند و به ترتیب دلبستگی اجتنابی، دلبستگی ناایمن - دوسوگرا و دلبستگی ایمن بیشترین اثر را بر پایگاه هویت زودرس داشته اند. علاوه بر این به ترتیب دلبستگی ناایمن - دوسوگرا، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی ایمن (با جهت مخالف) بیشترین اثر را بر پایگاه هویت معوق و دلبستگی اجتنابی، دلبستگی ایمن (با جهت مخالف) و دلبستگی ناایمن - دوسوگرا بیشترین اثر را بر پایگاه هویت سردرگم داشته اند.نتیجه گیری: این تحقیق نشان داد که هر چه دلبستگی ایمن در کودکی و نوجوانی بیشتر باشد فرد در نوجوانی با احتمال بیشتری پایگاه هویتی موفق را اتخاذ می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    702-709
تعامل: 
  • استنادات: 

    10
  • بازدید: 

    2190
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر به بررسی رابطه سلامت روان، هوش معنوی و افکار ناکارآمد در دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 88-1387 پرداخته است.روش کار: نمونه تحقیق شامل 370 دانشجو (108 پسر و 255 دختر) بود. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ 4، پرسشنامه افکار ناکارآمد (DAS) و پرسشنامه خودگزارشی هوش معنوی 24 (SISRI-24) بوده است. برای تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی به روش ورود مکرر استفاده شد.یافته ها: بین هوش معنوی و سلامت روان همبستگی مثبت معنی دار (P<0.01) و بین هوش معنوی و افکار ناکارآمد و بین سلامت روان و افکار ناکارآمد نیز همبستگی منفی معنی دار وجود دارد (P<0.01). تحلیل رگرسیون نشان داد که هوش معنوی و نیز افکار ناکارآمد، قادر به پیش بینی قسمتی از واریانس سلامت روان می باشند.نتیجه گیری: هوش معنوی و افکار ناکارآمد دانشجویان، بر سلامت روان ایشان موثر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    710-719
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    977
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت سوء مصرف مواد با آگاهی و نگرش ارتباط دارد. اکستازی از نظر ساختمان شیمیایی یکی از انواع آمفتامین هاست و یکی از مواد مورد سوء مصرف در کشور می باشد. هدف پژوهش حاضر، تعیین آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان پیش دانشگاهی زاهدان در مورد اکستازی می باشد.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که بر روی 837 دانش آموز شهر زاهدان در سال 1387 که به روش نمونه گیری چند مرحله ای تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد. ابزارهای پژوهش شامل یک پرسشنامه دموگرافیک و سه پرسشنامه بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد نوجوانان در مورد اکستازی بودند که توسط پژوهشگر ساخته شده و روایی و پایایی آنها مناسب بودند. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماریSPSS  و به کمک آمار توصیفی و آزمون های آماری تحلیل واریانس انجام شد.یافته ها: سطح آگاهی اکثر دانش آموزان در مورد اکستازی (60.2 درصد) خوب بوده و اکثر آنها (77.4 درصد) دارای نگرش خنثی نسبت به مصرف اکستازی بودند. یافته ها در زمینه عملکرد دانش آموزان در مورد اکستازی نشان داد که 100 درصد دانش آموزان سابقه مصرف آن را نداشته اند.نتیجه گیری: با وجود این که سطح آگاهی اکثر نوجوانان در مورد اکستازی متوسط و خوب است، از دیدگاه بیش از نیمی از آنها، عدم آگاهی فرد یکی از مهمترین دلایل گرایش به مصرف اکستازی ذکر شده است. شمار بالای افراد دارای نگرش خنثی نسبت به مصرف اکستازی می تواند نگران کننده باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4 (پیاپی 48)
  • صفحات: 

    720-726
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2366
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقدمه: اضطراب شایع ترین واکنش عاطفی زنان در طی زایمان است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر استنشاق اسانس اسطوخودوس بر میزان اضطراب مرحله اول زایمان در بارداری نخست انجام گردید.روش کار: در این کارآزمایی بالینی در سال 1387، 102 زن نخست باردار به طور تصادفی در سه گروه قرار گرفتند. در گروه مورد، 15 دقیقه استنشاق اسانس اسطوخودوس توسط دستمال آغشته با یک قطره اسانس، در گروه دارونما 15 دقیقه استنشاق روغن بادام شیرین و در گروه مراقبت معمول، مواظبت های روتین بخش زایشگاه انجام شد. میزان اضطراب نمونه ها در هر سه گروه در زمان های قبل، بلافاصله و 60 دقیقه بعد از مداخله توسط پرسشنامه اضطراب اشپیل برگر اندازه گیری و با یکدیگر مقایسه شد. برای تحلیل آماری داده ها از آزمون های مجذور خی، آنالیز واریانس یک طرفه و کروسکال والیس استفاده شد.یافته ها: اختلاف میزان اضطراب آشکار زایمان در زمان های قبل با بلافاصله (P=0.001) و با 60 دقیقه (P=0.001) بعد از مداخله در گروه اسطوخودوس نسبت به گروه دارونما و مراقبت معمول به طور معنی داری کاهش یافته بود. اختلاف میزان اضطراب پنهان در زمان های قبل با بلافاصله (P=0.021) و با 60 دقیقه (P=0.049) بعد از مداخله در گروه اسطوخودوس به طور معنی داری کمتر از گروه دارونما بود.نتیجه گیری: استنشاق اسانس اسطوخودوس میزان اضطراب آشکار زایمان را تا زمان 60 دقیقه پس از استنشاق کاهش می دهد، لذا پیشنهاد می شود در هر زمانی از مرحله اول زایمان که زنان احساس اضطراب داشتند، از استنشاق این اسانس استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button