مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین ادراک دلبستگی کودکی و دلبستگی نوجوانی با پایگاه های هویت در نوجوانان 15 تا 17 ساله

صفحات

 صفحه شروع 692 | صفحه پایان 701

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ادراک دلبستگی کودکی و سبک های دلبستگی در نوجوانی با پایگاه های هویت بود.روش کار: در سال تحصیلی 88-1387 در یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع مقطعی, نمونه پژوهش شامل 104 پسر و 106 دختر دانش آموز دبیرستانی شهرستان تربت جام با دامنه سنی 17-15 سال به صورت تصادفی و از طریق روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. سبک دلبستگی به والدین توسط آزمون سنجش مقیاس دلبستگی نسبت به هر والد و سبک دلبستگی در نوجوانان توسط پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید و پایگاه هویت توسط پرسشنامه سنجش عینی پایگاه هویت من اندازه گیری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون مجذور خی و تحلیل رگرسیون استفاده شد.یافته ها: معادلات رگرسیونی بیانگر این موضوع است که به ترتیب دلبستگی ایمن, دلبستگی ناایمن - دوسوگرا و دلبستگی اجتنابی بیشترین اثر را بر پایگاه هویت موفق داشته اند و به ترتیب دلبستگی اجتنابی, دلبستگی ناایمن - دوسوگرا و دلبستگی ایمن بیشترین اثر را بر پایگاه هویت زودرس داشته اند. علاوه بر این به ترتیب دلبستگی ناایمن - دوسوگرا, دلبستگی اجتنابی و دلبستگی ایمن (با جهت مخالف) بیشترین اثر را بر پایگاه هویت معوق و دلبستگی اجتنابی, دلبستگی ایمن (با جهت مخالف) و دلبستگی ناایمن - دوسوگرا بیشترین اثر را بر پایگاه هویت سردرگم داشته اند.نتیجه گیری: این تحقیق نشان داد که هر چه دلبستگی ایمن در کودکی و نوجوانی بیشتر باشد فرد در نوجوانی با احتمال بیشتری پایگاه هویتی موفق را اتخاذ می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button