مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل آسیب زا در کیفیت تدریس (مورد مطالعه یکی از مراکز آموزش انتظامی)

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 70

چکیده

 زمینه وهدف: کیفیت تدریس در مراکز آموزشی مسیله مهمی است که در سالیان اخیر مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است. هدف این پژوهش شناسایی عوامل آسیب زا درکیفیت تدریس مدرسان می باشد. روش: روش مطالعه در این پژوهش آمیخته و از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه اجرا تحلیل محتوا در بخش کیفی و دربخش کمی از نظر نحوه اجرا, توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی, مدرسان خبره به تعداد 15 نفر که از طریق نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی به تعداد 275 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسش نامه محقق ساخته بود. روایی پرسش نامه از طریق روایی همگرا و روایی واگرا و تعیین پایایی پرسش نامه نیز از روش آلفای کرونباخ(78/0) و پایای ترکیبی محاسبه شده است. روایی و پایایی در بخش کیفی به روش پیشنهادی لینکن و کوبا استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده های کمی از آزمون های تی تک گروهی و زوجی و در بخش مصاحبه سه مرحله کدگذاری باز, محوری وانتخابی استفاده شده است. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل مصاحبه ها که در سه مرحله (مرحله باز, مرحله محوری و مرحله انتخابی یا گزینشی) کدگذاری شده است, نشان داد که عوامل آسیب زای کیفیت تدریس مدرسان دارای 77 شاخص, 14 مولفه و 3 بعد, محیط آموزشی, مدرسان و فراگیران بوده است. نتایج: شناخت آسیب زا در کیفیت تدریس می تواند به مدرسان جهت انجام تدریس اثربخش و کیفی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالار، روح اله. (1401). شناسایی عوامل آسیب زا در کیفیت تدریس (مورد مطالعه یکی از مراکز آموزش انتظامی). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 15(58 (پیاپی 58) )، 41-70. SID. https://sid.ir/paper/1029658/fa

    Vancouver: کپی

    سالار روح اله. شناسایی عوامل آسیب زا در کیفیت تدریس (مورد مطالعه یکی از مراکز آموزش انتظامی). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1401؛15(58 (پیاپی 58) ):41-70. Available from: https://sid.ir/paper/1029658/fa

    IEEE: کپی

    روح اله سالار، “شناسایی عوامل آسیب زا در کیفیت تدریس (مورد مطالعه یکی از مراکز آموزش انتظامی)،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 15، no. 58 (پیاپی 58) ، pp. 41–70، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button